Skip to content

שביתה כללית ב"הארץ דה מרקר"

הסלמה: ועד עיתונאי הארץ דה מרקר הודיע לעובדים על השבתת העיתון החל ממחר אחר הצהריים. עקב כך, העיתון לא יראה אור ביום חמישי. זאת, במחאה נגד תכנית הפיטורים של ההנהלה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ועד עובדי הארץ מצפה להתגייסות מלאה של העיתונאים להשבתת העיתון כבעבר, לאחר שהנהלת העיתון מתבצרת בעמדתה לפטר כמאה עובדים ומנסה במקביל להפעיל על עובדים מכבש לחצים, כדי שיקבלו על עצמם קיצוצי שכר.

לטענת חברי הוועד לא נעתרה ההנהלה לפניות חוזרות ונשנות שלהם בנושא דחיית הפיטורים וניהול משא ומתן על התכנית. חבר ועד אמר למגפון: "אנו חושבים שהנהלה לא עושה מספיק כדי למצוא חלופות לקיצוץ דרסטי שיפגע מאוד בעיתון ולהקפיא את תכנית הפיטורים, תוך ניהול משא ומתן רציני על תכנית זו. כרגע, אין באמת משא ומתן וההנהלה לא הביעה שום נכונות לדון בפיטורים או בהיקף הקיצוץ".

הארץ: העיתון כבר לא ייראה אותו דבר (צילום: דן בר דב)

הוועד מדווח לעובדים על לחצים מצד ההנהלה במגמה להקדים את הפקת העיתון של יום חמישי, כדי שהעיתון בכל זאת ייצא לאור, ואולם הוא מורה לעובדים שלא להקדים את שעות עבודתם ושלא יאיצו את העבודה, שכן הדבר ייראה כשבירת שביתה. במקרה שהמהלך לא יצליח, עלול הוועד להקדים את שעת פתיחת השביתה.

"ההנהלה היתה צריכה להשקיע גם בגידול אפיקי ההכנסות של העיתון ולא רק בקיצוצים," אומר למגפון חבר ועד: "למשל, היה אפשר לנסות לפנות לקוראים ולמנויים והסביר את מצב העיתון לבקש את תמיכתם. האג'נדה של פיטורים מסיביים רעה מאוד לעיתון ותגרום לו נזק בלתי הפיך".

"ההנהלה צריכה להשקיע גם בגידול באפיקי ההכנסות". הארץ (צילום: דן בר דוב)
"ההנהלה צריכה להשקיע גם בגידול באפיקי ההכנסות". הארץ (צילום: דן בר דוב)

[related-posts title="סאגת הארץ"]

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן