Skip to content

שי אגסי מייסד בטר פלייס הודח מתפקידו

במקומו מונה לתפקיד המנכ"ל הגלובלי, מנכ"ל בטר פלייס אוסטרליה אוון ת'ורנלי. אגסי ישמש חבר דירקטוריון ובעל מניות בחברה. עידן עופר יו"ר הדירקטוריון: "לאחר חמש שנות הקמה, עומדת בראש החברה הנהלה מנוסה וחזקה, שתוביל את בטר פלייס למימוש אתגריה הבאים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

דירקטוריון בטר פלייס החליט היום ברוב קולות להדיח את שי אגסי, מייסד החברה והמנכ"ל הגלובלי שלה ולמנות במקומו את אוון ת'ורנלי, מנכ"ל בטר פלייס אוסטרליה.

המנכ"ל החדש אוון ת'ורנלי (צילום: יח"צ)
המנכ"ל החדש אוון ת'ורנלי (צילום: יח"צ)

בהודעה שפירסמה החברה נמסר, כי חברת בטר פלייס מינתה היום את איוון ת'ורנלי, ששימש עד כה מנכ"ל בטר פלייס אוסטרליה, לתפקיד מנכ"ל החברה הגלובלית, במקומו של שי אגסי, מייסד החברה שיעזוב את תפקידו כמנכ"ל וישמש חבר דירקטוריון ובעל מניות בחברה אותה ייסד.

מהפכה בתחום הרכב

בחמש השנים שחלפו הוביל אגסי מהפכה בתחום התחבורה והפך את הרכב החשמלי לנוח, נגיש ובמחיר סביר באמצעות טכנולוגיה חדשנית שמאפשרת נסיעה ללא הגבלת טווח. מה שהחל כחזון על דף נייר, לאפשר למדינות לפעול ללא צורך בנפט, הפך במהרה למציאות בישראל ובדנמרק – שם לאחרונה פרשה החברה מאות עמדות טעינה ותחנות החלפת סוללה, שמשמשות מאות לקוחות פרטיים וציי רכב של חברות רבות.

תם עידן החזון – החל עידן העסקים

שי אגסי, המייסד (צילום: יח"צ)
תם עידן החזון? שי אגסי, המייסד (צילום: David Terrar, ויקימדיה)

נראה שדירקטוריון החברה הגיע למסקנה, כי תם עת החזון ואם רוצים לשרוד ואחר כך להתפתח צריך להחליף את הסוסים כדי לעשות עסקים. רמז לכך נתן עידן עופר, יו"ר דירקטוריון בטר פלייס, שאמר: "תחת הנהגתו של שי אגסי וחזונו החדשני עמדה החברה בהצלחה ביעדי החברה בפרק הראשון לחייה. אנו מוקירים תודה לשי שהצליח להפוך את החזון שלו למציאות. הדירקטוריון נערך מבעוד מועד לשינוי זה וכעת, לאחר חמש שנות הקמה, עומדת בראש החברה הנהלה מנוסה וחזקה שתוביל את בטר פלייס למימוש אתגריה הבאים".

באשר לאוון ת'ורנלי אמר עופר: "לת'ורנלי מנכ"ל בטר-פלייס אוסטרליה בארבע השנים האחרונות רשימה ארוכה של הישגים ובהם יצירת רשת שותפים עסקיים מרשימה לחברה. אני בטוח ומאמין שהיכולות של אוון בתחום היזמות והניהול יביאו את בטר פלייס בבטחה אל השלב הבא".

ההשקעות, השחיקה וההפסדים

התוצאות העסקיות מראות שאכן היה צורך בשינוי. בטר פלייס גייסה עד כה כ-750 מיליון דולר. מתוך סכום זה השקיעה החברה לישראל, שבבעלות עידן עופר, השקיעה 229 מיליון דולר, שהיקנו לה 31.5% ממניות החברה. בגין ההפסדים המצטברים נשחק סכום ההשקעה של החברה לישראל בבטר פלייס בכ-32% לכ-73 מיליון דולר. זאת לאחר שבטר פלייס הפסידה ברבעון השני של השנה 64 מיליון דולר. ב-2010 היא הפסידה 211 מיליון דולר, ב-2011 היא הפסידה 136 מיליון דולר ובמחצית היא הפסידה 132 מיליון דולר. סך הכל צבר החברה הפסד מצטבר של 479 מיליון דולר.

"לכבוד הוא לי להיכנס לתפקיד המנכ"ל"

"לפני ארבע שנים שי אגסי הציע לי להצטרף אל בטר-פלייס ולהביא את חזון החברה גם אל אוסטרליה. לכבוד הוא לי להיכנס לתפקיד המנכ"ל הגלובלי של החברה ולהנהיג את הקבוצה המצוינת הזאת ברחבי העולם", אומר ת'ורנלי. "יש לנו תשתית טעינה והחלפה, ראשונה בעולם, שמשרת מאות לקוחות מרוצים, ואנו מתחילים את הפרק הבא בחיי החברה עם המשך תמיכת משקיעים גלובליים והנהלה חדשה. אנחנו נתמקד בראש ובראשונה בלקוחות החברה הפרטיים והעסקיים שמספרם הולך וגדל. אנחנו נמשיך ביצירת שותפויות בקרב יצרני הרכב והאנרגיה", מסר אוון ת'ורנלי, המנכ"ל החדש של בטר פלייס.

אגסי: גמילת העולם מנפט

שי אגסי, עכשיו רק חבר הנהלת בטר פלייס מסר: "לפני חמש שנים הלכתי בעקבות חזון של גמילת העולם מנפט והתלות בו, והנה בחודש שעבר הקפתי את מדינת ישראל במכונית חשמלית מדן ועד אילת. מעט מאד אנשים זוכים להפוך חזון מורכב כזה למציאות בחמש שנים מלאות עשייה. אני גאה בצוות האנשים שפיתחו את החזון ובטוח ביכולתו לקחת את החברה לשלב הבא".

משה קפלינסקי, מנכ"ל בטר פלייס ישראל: "שי הנחיל לחברה חזון שממשיך איתנו הלאה בדרכנו העסקית. החברה כיום עוברת משלב ההקמה אל שלב המכירה בשוק הישראלי והעולמי. אנחנו נמשיך לתת את השירות הטוב ביותר ללקוחותינו העסקיים והפרטיים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן