Skip to content

נתניהו מאשים את ברק בליבוי הסכסוך עם ארה"ב

מלשכת שר הביטחון נמסר: "זה לא סוד שבחדרי הדיון הסגורים בממשלה, ומעת לעת גם בפומבי - יש לאהוד ברק עמדות אחרות מעמדות רוב חבריו בממשלה, כולל ראש הממשלה, בנושאים כמו הפלסטינים, הנושא החברתי-כלכלי והיחסים עם ארה"ב. אולם בעת נסיעותיו לארה"ב הוא מגן על עמדות הממשלה. שאול מופז הודיע היום, כי קדימה ערוכה לבחירות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
נתניהו ושטייניץ (צילום: משה מילנר / לע"מ)
נתניהו לשטייניץ: תיזהר מברק (צילום: משה מילנר / לע"מ)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מאשים את שר הביטחון, אהוד ברק, כי הוא מלבה את הסכסוך עם ארה"ב. את הדברים הללו, שפורסמו הערב בחדשות ערוץ 2, אמר נתניהו בפגישה שהתקיימה היום בינו לבין שר האוצר יובל שטייניץ.

על פי הפרסום בערוץ 2, מסר גורם המעורה בפרטים, כי ראש הממשלה תקף את שר הביטחון אהוד ברק, ואמר שהאחרון "מלבה את הסכסוך בין ישראל לארצות הברית". לפי הפרסום אמר נתניהו לשטייניץ: "תיזהר מברק, הוא עלול לעקוץ אותנו בעניין התקציב". שטייניץ השיב לו: "לא רק בעניין התקציב. אתה יודע מה הוא עשה בעניין המדיני? הוא נסע לארה"ב כדי ללבות את הסכסוך בינינו לבין אובמה, כדי להצטייר כמושיע ומתון, המפשר בין הצדדים". נתניהו גם הודיע כי בתוך שבועיים יחליט אם הולכים לבחירות.

"זה לא סוד.. (צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ)
"זה לא סוד שיש לברק עמדות אחרות מעמדות רוב חבריו בממשלה" (צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ)

מלשכת שר הביטחון נמסר בתגובה: "זה לא סוד שבחדרי הדיון הסגורים בממשלה, ומעת לעת גם בפומבי – יש לאהוד ברק עמדות אחרות מעמדות רוב חבריו בממשלה, כולל ראש הממשלה, בנושאים כמו הפלסטינים, הנושא החברתי-כלכלי והיחסים עם ארה"ב. אולם בעת נסיעותיו לארה"ב הוא מגן על עמדות הממשלה ומנסה לתרום, לא פעם גם בהצלחה, להורדת המתח בין הממשלות ולחיזוק היחסים הביטחוניים".

בינתיים – כפי שעשתה גם יו"ר "העבודה", שלי יחימוביץ – הודיע יו"ר קדימה, שאול מופז, כי קדימה ערוכה לבחירות בכל עת. "צריך להחליף את נתניהו ולהחזיר את התקווה לעם ישראל", אמר הערב יו"ר קדימה באירוע "סוכה פתוחה", שמתקיים זו השנה העשירית בביתו. "כל מי שמסתכל סביב על המועמדים והמועמדות בראשות המפלגות האחרות, שישים על כף המאזניים את הניסיון והיכולת המוכחת ואת שיקול הדעת. אין אף אחד או אחת בזירה הפוליטית, חוץ מקדימה ואנוכי בראשה, שמביאים את הבשלות, היכולת, הניסיון רב השנים והקבלות, להוות אלטרנטיבה לנתניהו. זו לא תחרות תחפושות. זו מערכה על עתידה וצביונה של מדינת ישראל".

מופז אמר עוד: "שמענו לאחרונה את רה"מ מדבר על קווים אדומים. ובכן גם לציבור בישראל יש קווים אדומים. יוקר המחיה, השוויון בנטל, תקציב חברתי, הסדרה מדינית עם שכנינו. את כל  הקווים האלה חצה נתניהו והפקירו על מזבח המדיניות האיראנית החד ממדית."

מופז הוסיף: "יחימוביץ' לא פחות חד ממדית מנתניהו. מנהיגות חייבת לא רק יכולת לדבר, אלא גם יכולת וניסיון בעשייה ובקבלת החלטות. כל אלה שמתיימרים או מתיימרות, אך חסרים את הניסיון, אינם אלטרנטיבה שלטונית. קדימה בראשותי הייתה ונשארה האלטרנטיבה היחידה למשפחה העובדת. המשרתת ומשלמת המיסים."

בינתיים מסתמן כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מתכוון להפעיל את עיקר הלחץ על האיחוד האירופי במטרה שיגביר את לחצו על איראן. נתניהו מתכוון לבקר בתקופה הקרובה בצרפת ובגרמניה, כדי לשכנע את מנהיגי שתי המדינות להדק את הסנקציות נגד איראן.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן