Skip to content

בכלל לא פוליטיקלי קורקט – שלמה מעוז

שלמה מעוז ננזף קשות על ידי אקסלנס נשואה. למה? בעיקר בגלל שהוא שכח להיות פוליטיקלי קורקט. השיח הישראלי לא סובל דיבור על 'אשכנזים' ו'מזרחים'. ובטח שלא על בנק לאומי.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

זה מוזר שהדברים יוצאים מפיו של שלמה מעוז, מהפרשנים המוערכים של שוק ההון, המכהן היום ככלכלן הראשי של אקסלנס נשואה (והעדכון האחרון- הוא כבר שילם בכסאו על התבטאויותיו- ר' בסוף הכתבה). מעוז נישא על כפיים בעיתונות הכלכלית ש'סופרת' כל מלה שלו. היום, בנאום חוצב להבות במכללת ספיר, הוא שחרר את חרצובות לשונו – ונדמה שמה שהכי הרתיח את דמו זו המחאה החברתית אה-לה רוטשילד. יד על הלב- האם אין גרעין של אמת בדבריו?

מאת אורה עריף כץ

כל העיתונים חוגגים על אמירותיו של שלמה מעוז על בנק לאומי (בנק של לבנים), האליטה האשכנזית וגם בית המשפט העליון (הם עושים טובה שהם ממנים שופט מזרחי).

שלמה מעוז

הורדת המחירים שנבעה מהמחאה החברתית (מחירי הטונה כמשל) היא שהגדילה את מספרי המובטלים בפריפריה, אומר מעוז, מה עוד שמארגני מחאת רוטשילד הם 'ילדים מפונקים של האליטה האשכנזית' ואינם מייצגים לדבריו את אנשי מאהל התקווה, ג'סי כהן בחולון או מפגינה כמו ויקי כנפו, שלא זכתה לגיבוי שלו זכו מפגיני רוטשילד. מעוז אף טען כי יחס המשטרה למפגיני רוטשילד לא דמה ליחסם למפגינים משכונות המצוקה ומהפריפריה.
"אני לא אהבתי את זה שהתמקמת בשדרות רוטשילד. הייתי מעדיף שהמחאה תתחיל בשכונת התקווה או בבאר שבע" הוא אמר לדפני ליף שהבהירה כי אינה צריכה להתנצל על כך שהיא מתגוררת במרכז תל אביב.

הטוקבקים על דבריו של מעוז משקפים, אולי, יותר מכל את האווירה הציבורית סביב המחאה, סביב הגזענות הישראלית. תגובות שגלשו, כמה לא מפתיע, לויכוח האשכנזי-מזרחי המוכר .
אם נפרוט את טענות מעוז, נמצא בהן יותר משמץ של אמת. המחאה באמת לא ייצגה את הפריפריה הענייה, הסובלת, המודרת. החברה הישראלית אכן נחלקת בין אשכנזים ומזרחים, למרות שכמו שאומרת החוקרת נטע סלמון שחקרה את קליטת עולי אתיופיה בישראל, ה'שחורים' (המזרחים) של ישראל הישנה 'הלבינו' תודות לבואם של האתיופים, והנה אנחנו כבר עדים לתופעות התנשאות כלפי האתיופים גם מצד המזרחים- ראה שערוריית קרית מלאכי.

ובית המשפט העליון? איך אפשר להתעלם מהחרפה ומהבושה של ההחלטה הפטרונית למנות שופט מזרחי. אורי שוהם, שופט בעל כישורים, שהוצג בחדשות ערוץ 2 בראש ובראשונה, ולפני הצגת כל הרזומה המפואר שלו, כ" יליד עירק". יענו, עשו טובה למזרחי הנחות והכניסו אותו להיכל. מה חבל ששוהם אינו אישה, מתנחלת ודתית: כך היו משיגים שופטת מחמד שעונה לכל ההדרות גם יחד וברוך שפטרנו.

עדכון: באקסלנס נשואה פיטרו את שלמה מעוז. תקראו לזה סתימת פיות, תכנו זאת שיקול עסקי- כי מי רוצה להסתכסך עם בנק לאומי, או שתפנימו שמי שאינו הולך במשעול המיינסטרים, סופו רע ומר.

,

 

3 Comments

  1. hagr הכהן
    14 בינואר 2012 @ 18:53

    אני מכיר אישית את מעוז.(גם שש – בש שיחקתי איתו).לחלק מדבריו אני מסכים , לחלק ממש לא.
    אך אין זה משנה את העובדה שמותר לו להתבטא בחריפות כנגד מה שנראה בעיניו עוולות.
    פיטורין הם מעשה פחדני של מנהליו שייצא בעוכריהם.
    אילו היו יוצאים בהודעה, שהם מתנערים מדבריו , אך כאדם פרטי מותר לו להביע כול דעה ובתנאי
    שהיא במסגרת המשחק ההוגן של הדמוקרטיה , היו יוצאים גדולים.
    עכשיו מאוחר מדי, מעשיהם היו פזיזים ויזיקו להם.

  2. חגי קמרט
    12 בינואר 2012 @ 16:31

    האמת המרה קיימת כאן מזה שנים. צורתה כצורת הסינוס פעם עולה היא ופעם יורדת. אך תמיד קיימת ההפליה בין אשכנזים לספרדים. כשאת כותבת שעכשיו הספרדים עצמם יורדים על האתיופים זה מזכיר לי את המערכון המוצלח כל כך בכיכובם של אורי זוהר ואריק אינשטיין בקשר לעליות לארץ ישראל. והלעג והשיטנה בין הוותיקים לעולים החדשים. המערכון משקף נאמנה את המציאות הקשה בארץ צעירה של קבוץ גלויות, שטרם הגיעה לבגרות חברתית שהיא משאת נפשה של כל חברה מתוקנת.
    אני מברך על כל אדם היודע להיות נאמן לצו לבו, להגיד את האמת במצח נחושה מול המתיפיפים, המושחתים, המסואבים , מלקקי נעלי "אדונים " בלשונם הורודה ודומיהם.
    מקווה שיהיו עוד שלומה מעוז כאלו שיוכלו לומר בחופשיות ובאומץ את האמת בפנים בלא חשש
    ובידיעה שאין מצפון נקי יותר לבעל לשון המדברת אמת ורק אמת..

  3. שרה
    12 בינואר 2012 @ 8:47

    כל הכבוד לשלמה מעוז ואת צודקת אורה שיש יותר משמץ של אמת בדבריו. מקדמת דנא ידוע שאסור לומר את האמת בפנים ואם אתה לא פוליטיקלי מלקק אין לך מקום בחברה האליטיסית שלנו – הנה הוכחה נוספת לסתימת פיות. 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן