Skip to content

המשקיעים מנסים לשמור על המומנטום החיובי בשווקים

בזירה הבינלאומית המדדים המובילים בוול סטריט לא מצליחים לשמור על המומנטום החיובי וסגורים את יום המסחר במגמה מעורבת. הבנק המרכזי של אוסטרליה הפתיע אתמול את השווקים והוריד את שיעור הריבית ב-0.25% לרמה של 3.25%
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"בזירה המקומית – חגיגות אחרי החג. הבורסה המקומית נפתחה אתמול בעליות שערים חדות אחרי כמה ימי פגרה. מדד ת"א 25 זינק ב-2.28% וסגר את יום המסחר באזור 1216 נקודות. מדד ת"א 100 טיפס ב-2.32% וסגר את יום המסחר הראשון של השבוע באזור 1079 הנקודות. היום מנסים המשקיעים לשמור על המומנטום החיובי בשווקים למרות הנעילה ההססנית בוול סטריט. מדד ת"א 25 ינסה להמשיך לדהור קדימה לכיוון אזור ההתנגדות הבאה הניצבת ב-1250 הנקודות. כל מהלך ירידות אמור להיבלם באזור 1175 הנקודות.

בזירת המט"ח, השקל פתח חזק את השבוע מול הדולר האמריקני אשר ממשיך לאבד גובה מול מרבית המטבעות הנסחרים מולו. הצמד נסחר באזור הגבול התחתון של טווח המחירים בין 3.93- 3.88 שקלים לדולר. שבירה של טווח המחירים תוביל לירידות אל עבר אזור ממוצע נע 200 העובר ב-3.8650. נעילה יומית מתחת לרמה זו עשויה להוביל להמשך ירידות לכיוון אזור 3.80. כל מהלך התחזקות של הדולר (אם אכן יהיה כזה השבוע) צפוי להיבלם באזור 3.93. פריצה של רמה זו תוביל למהלך עליות חדש אל עבר אזור ה- 4 שקלים לדולר", מסביר חזי ינושבסקי,ראש מחלקת מחקר ATRADE

מה קורה בזירה הבינלאומית?

"המדדים המובילים בוול סטריט לא מצליחים לשמור על המומנטום החיובי וסגורים את יום המסחר במגמה מעורבת. המסחר אמש התנהל ברקע למדד מנהלי הרכש בארה"ב אשר הפתיע לטובה וברקע לדיווחים השונים בעניין עתידה הכלכלי של ספרד.

מדד מנהלי הרכש כאמור הפתיע לטובה ביום שני והקפיץ את השווקים הפיננסיים בתחילת השבוע. הנתון רשם קריאה של 51.5 נקודות, לעומת הצפי שעמד על 49.8 נקודות. הנתון מעיד על כך שסקטור הייצור בארה"ב התרחב בחודש ספטמבר, אחרי שלושה חודשים רצופים שבהם נרשמה בו התכווצות.

ספרד ממשיכה לרכז עניין. עד כה לא ידוע מתי ראש ממשלת ספרד ייכנע ללחצים מבית ויפנה לאיחוד האירופי בבקשה לסיוע חיצוני על מנת לבלום את ההתדרדרות הכלכלית של המדינה מוכת החובות. הדיווחים בעניין ממשיכים לזרום בכל עת וגורמים לתנודתיות רבה בשווקים. על פי הדיווחים של סוכנות הידיעות "רויטרס", הספרדים היו מוכנים לבקש סיוע עד לסוף השבוע הבא, דיווחים אלו הוכחשו ע"י ראש ממשלת ספרד. שר האוצר הגרמני הביע את התנגדותו בעניין וציין כי יש לתת זמן על מנת שהצעדים הננקטים בספרד, יצליחו להשפיע על הכלכלה המקרטעת".

החלטת הריבית באוסטרליה?

הבנק המרכזי של אוסטרליה הפתיע אתמול את השווקים והוריד את שיעור הריבית ב-0.25% לרמה של 3.25% . הבנק המרכזי הוריד את שיעור הריבית לראשונה מזה 4 חודשים שבהם הוא הותיר את הריבית על כנה בשיעור של 3.5%. בהצהרה של הבנק נאמר כי הפחתת הריבית באה על רקע ההאטה הכלכלית המתמשכת בסין ובארה"ב , התדרדרות המצב הכלכלי באירופה וההאטה הכלכלית שחלה באוסטרליה לאחרונה. המהלך המפתיע של הבנק תרם לעליות בשווקים. הדולר האוסטרלי לעומת זאת ספג הפסדים משמעותיים מול מרבית המטבעות הנסחרים מולו.

זירת המט"ח – מה הן התנועות הבולטות?

"הדולר האמריקני ממשיך לספוג הפסדים מול מרבית המטבעות הנסחרים מולו. האירו שומר על ביצועיים מצוינים מול מרבית המטבעות אך מתקשה לפרוץ את המחסום הפסיכולוגי של 1.30 דולר לאירו. הפאונד סופג הפסדים כבדים על רקע נתוני מקרו מאכזבים המעידים על כך שהמיתון במדינה הולך ומעמיק. סקטור היצור במדינה התכווץ בפעם ה-5 ברציפות. הנתון רשם קריאה של 48.4 נקודות, הרבה יותר גרוע מהצפי שעמד על 49.5 הנקודות. סקטור הבנייה בבריטניה גם כן התכווץ. הנתון רשם קריאה של 49.5 נקודות לעומת הצפי שעמד על 50 נקודות. הפאונד מתקרב לרמה של 1.60 דולר לפאונד, רמה אשר עלולה להיבחן במהלך הימים הקרובים. הדולר האוסטרלי, בעל הביצועים הגרועים ביותר, כאמור ספג גם כן הפסדים כואבים אמש על רקע הורדת הריבית המפתיע והתחזית הפסימית שסיפק הבנק המרכזי. להערכתנו, הדולר האוסטרלי עלול להמשיך את מסעו דרומה אל עבר אזור השקילות מול השטר הירוק".

מה צפוי לנו היום?

"המשקיעים ימתינו היום בדריכות לדוח התעסוקה של ADP בארה"ב הצפוי להצביע על כך שנוספו כ-145 אלף משרות לסקטור הפרטי במשך חודש ספטמבר, לעומת 201 אלף משרות שנוספו בחודש קודם. דוח זה לא מצליח לאחרונה לשקף את המציאות של סקטור התעסוקה האמריקני היות והפערים בינו לבין דוח התעסוקה הגדול המפרסם יומיים אחרי- כן, משמעותיים ביותר בחודשים באחרונים ובשל סיבה זו, המשקיעים יעדיפו גם החודש להמתין לדוח התעסוקה הגדול, שיפורסם ביום שישי הקרוב. על פי הערכות המוקדמות, המשק האמריקני הצליח ליצר בחודש ספטמבר כ- 115 אלף משרות, לעומת 96 אלף המשרות שנוספו בחודש קודם. שיעור האבטלה צפוי לעלות ב- 0.1%, ל- 8.2%. חברי הפד' יעקבו בדריכות אחרי פרסום הנתון, היות והוא הנתון המרכזי אשר יקבע את המשך מדיניותו המוניטארית של הפד' בעתיד. אם הנתונים ימשיכו לאכזב בחודשים הקרובים, הפד' עלול להיכנס לפלונטר אמיתי, היות והתחמושת העומדת לרשותו הולכת ואוזלת.

מדד מנהלי הרכש של סקטור השירותים בבריטניה ובארה"ב אשר יפורסמו במהלך היום, צפויים להעיד על התרחבות במגזר.

מעבר לנתוני המקרו, המשקיעים ימשיכו לעקוב אחרי ההתפתחויות באירופה בכלל ובספרד בפרט".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן