Skip to content

אלפי מבקרים פקדו את סוכת בית הנשיא

במהלך קבלת הפנים נפל עציץ גדול - שהוצב כחלק מהתפאורה של בית הנשיא - וכמעט פגע בנשיא המדינה, שמעון פרס. אבל למרבה המזל, העציץ לא פגע בו, אלא רק כמה מענפי הזית שעליו. מאבטחיו של פרס מיהרו לסלק את העציץ הסורר ונשיא המדינה התאושש במהירות מההפתעה הלא נעימה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אני חושב על השנה הבאה ומתפלל שזו תהיה השנה הכי טובה לעם ישראל וכי המן הרשע (אחמדיניז'אד) המאיים עלינו יעלם בדרך כזו או אחרת, אנחנו נגבור עליו". כך אמר נשיא המדינה, שמעון פרס, שאירח אירח הבוקר אלפי אזרחי ישראל בסוכתו, במסגרת היום פתוח בבית הנשיא.

"לחיות על חוכמתנו ולא על חרבנו". שמעון פרס. (צילום: מרים אלסטר/ פלאש 90)
"לחיות על חוכמתנו ולא על חרבנו". שמעון פרס. (צילום: מרים אלסטר/ פלאש 90)

הנשיא בירך את אלפי המבקרים אשר הגיעו מכל רחבי הארץ ואמר: "אני מקווה כי השנה נעשה את הדבר החכם ביותר עבור עמנו והוא שלום. שלום בתוכנו, שלום עם שכנינו במזרח התיכון. האמינו לי כי את השלום נשיג כשם שהשגנו צבא נהדר, טילים נהדרים וחקלאות נהדרת, שלום של נביאים אשר מרומם את הרוח. אין לנו ברירה אלא לחיות על חוכמתנו ולא על חרבנו. בואו נתפלל יחד לישראל שאין בה עוני, אין בה אפליה, ושתתרום לכל העולם בחוכמתה".

בהמשך הנשיא סקר את הישגיה של ישראל, כפי שבאים לידי ביטוי בתערוכה ואמר: "יש כאן את המלפפון הכי קטן, מריח כמו בושם והכי טעים בעולם תוצרת ישראל, ואת הטיל החסכוני בכסף ויחד עם זאת הכי חכם בעולם תוצרת ישראל. אני גאה לראות כאן את התוצרת הנפלאה של הנגב, ואת פיתוחי המדינה והצבא בתחום הטכנולוגיה. השנה הייתה שנה טובה לישראל מבחינה כלכלית, בעוד בעולם ישנו משבר. אני כבר לא ילד, אני זוכר את יומה הראשון של מדינת ישראל בו לא היה לנו כלום, והמומחים לא האמינו כי אלו ההישגים אשר יצמחו בארץ שלנו. מאותו כלום ממנו התחלנו, צמחה מדינה משגשגת ויפה".

במהלך קבלת הפנים אירעה תקלה שהייתה עלולה להיגמר רע מאוד, כאשר עציץ גדול – שהוצב כחלק מהתפאורה של בית הנשיא ל"בית הפתוח" בסוכת הנשיא – נפל פתאום. למרבה המזל, העציץ לא פגע בנשיא, אלא רק כמה מענפי הזית שעליו. מאבטחיו של פרס מיהרו להרים את העציץ הסורר והנשיא התאושש במהירות מההפתעה הלא נעימה.

הבית הפתוח נערך השנה בשיתוף משרד המדע והטכנולוגיה, ויחד עם משרדי החקלאות ומשרד הבריאות. שר המדע והטכנולוגיה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, ושרת החקלאות אורית נוקד נשאו דברים בבמה המרכזית וברכו גם את אורחי הבית הפתוח במשכן הנשיא. אזרחי ישראל שהגיעו למשכן נהנו ממגוון פעילויות להורים ולילדים וביניהן : סיורים במוקדי העשייה והפגישות המדיניות של הנשיא במשכן הנשיא, תערוכות פיתוחים מדעיים, חקלאיים ורפואיים חדשניים , ומופעי להקות מחול וזמר מהנגב והגליל, כל  זאת באירוח נשיא המדינה שביקש לחשוף בסוכתו מגוון מהישגיה של מדינת ישראל. אטרקציה מיוחדת הייתה טיל שביט, שהוא טיל ענק בגובה 10 מטרים שפיתחה התעשייה האווירית אשר הוצב ברחבת בית הנשיא.

במהלך כל הבוקר הופיעו על הבמה המרכזית להקות כחול-לבן של מחול וזמר ישראלי ממגוון עדות ישראל בהנחיית השחקנית גלית גיאת. נשיא המדינה נשא דברים ובירך את האושפיזין בסוכתו במהלך היום.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן