Skip to content

החרמון פונה לאחר שזוהתה קבוצת סורים סמוך לגבול

תצפיתניות צה"ל זיהו קבוצת פליטים כחצי ק"מ מגדר הגבול עם סוריה. בצה"ל לא לקחו סיכון מיותר והורו לפנות את האתר העליון בחרמון. חיל האוויר הזניק מסוקי קרב. הכל עבר בשלום. הרמטכ"ל: הג'יהאד העולמי ממשיך להתבסס בסוריה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

קבוצת סורים, כשביניהם נצפו גם כמה חמושים, במרחק של כחצי קילומטר מהגבול בין סוריה לישראל, סמוך לחרמון, גרם לפינוי מטיילים מהאתר. הקבוצה שזוהתה, המשיכה בדרכה ולא אירע שום דבר מעבר לכך. מנהלי אתר החרמון וצה"ל לא לקחו סיכונים.

הבוקר (רביעי) זיהו תצפיתניות של צה"ל קבוצה בת חמישים איש, שנעה כחמש מאות מטר מגבול ישראל. עקב זיהוי החמושים בקרב הקבוצה התעורר חשש שהפעילות הזו אינה אלא ניסיון הסחה לקראת פיגוע אפשרי או ניסיון לחצות את הגבול. חיל האוויר הזניק מסוקי קרב ובמקביל פונו מספר עשרות מטילים מחלקו העליון של אתר החרמון. 

 

עצבים מתוחים בגבול סוריה (צילום: דו"צ)
עצבים מתוחים בגבול סוריה (צילום: דו"צ)

"זה לא נראה כמו אירוע טרור או ניסיון להגיע לגדר, אלא יותר כמו ניסיון בריחה של חמושים סורים, במסגרת עימותים אלימים בין צבא סוריה לכוחות המורדים", אמרו גורמי צבא. למרות זאת, בצה"ל נערכו מייד לאפשרות אחרת. מנהל אתר החרמון, שאול אוחנה, סיפר כי בהתאם להוראת הצבא, עובדי האתר ריכזו מיד את כל המטיילים שהיו באתר העליון ופינו אותם. בסופו של דבר לא נרשמה כל תקרית, הקבוצה שזוהתה המשיכה בדרכה ובחרמון החיים חזרו למסלולם. 

הרמטכ"ל: הג'יהאד העולמי ממשיך להתבסס בסוריה

במפגש עם 102 מפקדי כיתות מכלל יחידות השדה, שקיים הרמטכ"ל גנץ בסוכתו שבבסיס מטכ"ל, אמר רא"ל גנץ כי צה"ל עשוי להתמודד "עם איום צבאי לצד איום של טרור ההולך ומתעצם בצפון".

רא"ל בני גנץ התייחס במהלך המפגש למתיחות הגוברת בגבול סוריה ברמת הגולן ואמר כי "אנו שומעים על פוטנציאל האיום האיראני, התבססות חיזבאללה בלבנון והנעשה בסוריה. אסד טובח בעמו ומאבד שליטה. ארגוני הטרור שם הולכים ומתבססים בצורת הג'יהאד העולמי, כך שבסוריה וברמת הגולן נתמודד עם איום צבאי רגיל, אך גם עם איום טרור שהולך ומתחזק עם אמצעי לחימה רבים", הוסיף הרמטכ"ל.

הרמטכ"ל במפגש עם מפקדי כתות בסוכתו (צילום: דו"צ)
איום מתעצם בצפון. הרמטכ"ל במפגש עם מפקדי כתות בסוכתו במטכ"ל (צילום: דו"צ)

בסוכה התארחו גם שני מפקדי הכיתות מגדודי הקרקל והתותחנים שהשתתפו בתקרית לפני שבועיים בגבול מצרים. רא"ל גנץ אמר להם: "ישנם איומים רבים העומדים בפתחנו וניתן להתמודד מולם עם הצבא על כל זרועותיו. מה שבוודאות יקרה הוא, שבזמן כלשהו יהיה מפגש קצה עם אויב מסוג כלשהו באחת הזירות. מי שיפגוש את האירוע זה אתם וכשמותכם – אתם תפגשו את האויב, בין אם בספינת הדבורה בעזה או בעצירת משט לא חוקי, בין אם בטנק, בתותח או על היבשה".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן