Skip to content

פושעים מול הפשע המאורגן

שנים עשר שוטרים מהיחידה למלחמה בפשע המאורגן במרסי נעצרו בחשד לגניבת כספים ועבירות שונות, במהלך מבצע "נקיון כפיים" שעורכת משטרת צרפת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
ניידת של משטרת מארסיי (צילום: עמית מנדלזון)

במהלך מבצע "נקיון כפיים" – או מה שנראה יותר כמו ניקוי אורוות, בכוח המיוחד למלחמה בפשע המאורגן במארסיי – נעצרו 12 שוטרים בחשד לגניבת כספים וסחיטה באיומים. החקירה היא חלק מחקירה שנפתחה בחודש פברואר במארסיי, על גניבה מאורגנת, סחיטה באיומים וסחר בסמים.

בהוראת מפכ"ל המשטרה הלאומית של צרפת, נערכה פשיטה לבתיהם של מספר שוטרים וקצינים ורק מאוחר יותר על תאי ההלבשה הפרטיים שלהם ברובע ה-14 בעיר. החקירה החלה בטענה, שעלתה כבר בנובמבר 2011, ששוטרים גונבים כספים וסיגריות מספקים, וחמור יותר, כסף וסמים מספקים אליהם היו אמורים להתקשר.

שוטרים שיימצאו אשמים עשויים למצוא עצמם בכלא ל-10 עד 20 שנה. משטרת צרפת מנסה בחקירה לגלות כמה זמן נמשך המצב הנוכחי, והסימנים מראים שמדובר בלא מעט זמן. לדברי התובע הכללי, מדובר בפרקטיקה מוכרת, שנמשכת כבר זמן מה, והוא מודה שבמשך שנים היו שמועות בנושא.

מספר חודשים קודם לכן נאלץ שוטר, שדיווח לממונים עליו על "גנבים בשירות המשטרה", לעזוב את העיר, אחרי שטענותיו נדחו על הסף. הוא מספר כי עד היום הוא מקבל איומים על חייו. חקירת השוטרים בעיצומה, אף כי כבר עתה ברור שמשטרת מארסיי הולכת לעבור רעידת אדמה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן