Skip to content

כריסטיאן למיו: אשה, מעצבת, יזמת ומקור להשראה

גווינית' פלטרו, ליב טיילר, גוון סטפני וניקול קידמן הן לקוחות נלהבות חוזרות של עיצוביה, היא נבחרה השבוע על-ידי המגזין פורצ'ן לאחת מעשר היזמוֹת החשובות והמשפיעות ביותר בעולם לשנת 2012. מי את כריסטיאן למיו?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כריסטיאן למיו (Christiane Lemieux), נולדה בקנדה ומתגוררת בשנים האחרונות במנהטן. היא נשואה לג'ושוע יאנג, אם לאיזבל ולוויליאם וכולם מגדלים ביחד כלב לברדור.

כריסטיאן למיו (Christiane Lemieux) ב- DwellStudio. צילום: יח"ץ
כריסטיאן למיו (Christiane Lemieux) ב- DwellStudio. צילום: יח"ץ

מקורות ההשראה של למיו הם טיולים, ספרים, יצירות אמנות ושיטוטים אינסופיים בשוקי פשפשים. היא נהנית גם מצפייה בטלוויזיה ו- windows shopping בדרך למשרד. הלהטוטנות המתמדת בין התפקידים השונים – הורה, בת זוג ואשה עובדת קרייריסטית – סייעו לה רבות בהגדרת היעדים והערכים של העסק שלה.

מינימליזם גיאומטרי, שחור לבן בכריות. יוצר אמירה דרמטית כאשר משולב עם מצעים מונוכרומטיים או בקווים גיאומטריים שונים. צילום: יח"ץ
מינימליזם גיאומטרי, שחור לבן בכריות. יוצר אמירה דרמטית כאשר משולב עם מצעים מונוכרומטיים או בקווים גיאומטריים שונים. צילום: יח"ץ

כריסטיאן למיו היא מקור להשראה…

כי עזבה מקום עבודה נוח על מנת להגשים חלום ולהקים עסק משלה.
כי בנתה עסק מרוויח.
כי כשהבינה שהעסק מרוויח אבל היא עושה פשרות בנוגע לחלום המקורי, עצרה לחשיבה מחודשת.
כי בחרה להסתכן ולהשקיע שליש מההכנסות השנתיות של העסק לצורך מיקוד מחדש של העסק בכיוון החלום המקורי.
והצליחה.
כי פירסמה בשנת 2011 ספר ("Undecorate") בו תיעדה את הטרנד החדש בתחום עיצוב הפנים שהיא מרגישה חלק ממנו. הספר הפך לרב מכר.
כי היא סקרנית, לומדת כל הזמן, מתחדשת ומחדשת בתחום העיצוב.
וכן, גם כי נבחרה כאחת היזמות החשובות והמשפיעות ביותר בעולם לשנת 2012 על-ידי מגזין פורצ'ן.

דיקנטר בצורת גליל. חלקו התחתון מקושט במעין דנטל מתכתי שמקנה לו מראה וינטג' אלגנטי. צילום: יח"ץ
דיקנטר בצורת גליל. חלקו התחתון מקושט במעין דנטל מתכתי שמקנה לו מראה וינטג' אלגנטי. צילום: יח"ץ

DwellStudio – אם תבני אותו, הם יבואו

למיו, בוגרת החוג להיסטוריה ולעיצוב אופנה, החלה את הקריירה שלה אצל מעצב האופנה אייזק מזרחי ובעיצוב קולקציות בגדי נשים לרשת גאפ. בהמשך עבדה למיו כמנהלת עיצוב ב-Portico, שם עיצבה ופיקחה על תהליכי הייצור של קולקציות רהיטים, מוצרי טקסטיל לבית ומתנות עבור המותג. אז הבינה שמצאה את ייעודה.

כרית בקווים גרפיים נקיים, שמושפעת מסגנון העיצוב של הפוסטרים של אוטו טראומן מאמצע המאה שעברה. מילוי נוצות יונה. צילום: יח"ץ
כרית בקווים גרפיים נקיים, שמושפעת מסגנון העיצוב של הפוסטרים של אוטו טראומן מאמצע המאה שעברה. מילוי נוצות יונה. צילום: יח"ץ

למיו הקימה את DwellStudio ללא לקוחות אבל עם הרבה אופטימיות. היא השקיעה בעסק מחסכונותיה ורכשה חומרי גלם מספקים טובים ונאמנים שהכירו אותה שנים רבות. במקביל לקולקציית מותג יצרן החליטה למיו לפתח גם קולקציית מותג פרטי (private label) עבור רשתות גדולות. החלטה מסחרית נכונה, פריטים חדשניים וייחודיים וגם מזל, הובילו לכך שהלקוחה הראשונה של הסטודיו היתה רשת Crate and Barrel – אחת הרשתות הקמעונאיות הממותגות המובילות בתחום הריהוט והאביזרים לבית בארצות הברית. אחריה הגיעה גם המתחרה, רשת Bed Bath & Beyond.

רווחיות העסק גדלה בהתמדה בעקבות מכירת קולקציות מותג פרטי, אבל למיו רצתה יותר.

פסל נחושת שמקנה זוהר מתכתי לקיר. צילום: יח"ץ
פסל נחושת שמקנה זוהר מתכתי לקיר. צילום: יח"ץ

למיו רצתה להגשים את החלום למותג יצרן שלה ולשם כך החליטה לעשות צעד מסוכן: היא סיימה התקשרויות עם מספר לקוחות גדולים והשקיעה כסף נוסף על מנת להתמקד ולקדם את המותג שלה (מותג יצרן) בחנויות מתמחות. היא הציגה בתערוכות מתמחות, ירידי ריהוט ועיצוב לבית והסתובבה בהם על מנת ליצור קשרים ולזכות לחשיפה תקשורתית במגזיני עיצוב ובעיתונים מובילים.

הסטודיו ביסס את עצמו במהירות כמותג חדשני בתחום עיצוב כלי מיטה ומצעים וצבר לקוחות חוזרים ומסורים בזכות הקפדה על איכות התוצרת. למיו הביאה איתה קול ייחודי, שונה ומיוחד לתחום. תוך שנתיים הצליחה למיו להביא להכרה במותג שלה ואף לחתום על עסקת ענק עם רשת Target – הרשת הקימעונאית השנייה בגודלה בארה"ב.

ההימור הצליח. כיום, רשת Target מוכרת 500 מוצרים שונים של DwellStudio ב- 1,500 נקודות מכירה ברחבי ארצות הברית ובחנות מקוונת.  DwellStudio, שמכר עד לאחרונה פריטים בחנות מקוונת בלבד, פתח חנות דגל בניו יורק וחנות נוספת בלוס אנג'לס.

פסל נחושת בעבודת יד, בהשפעת אקספרסיוניזם אבסטרקטי. צילום: יח"ץ
פסל נחושת בעבודת יד, בהשפעת אקספרסיוניזם אבסטרקטי. צילום: יח"ץ

Undecorate

למיו מאמינה שסגנון אישי הוא דבר מתפתח, משתנה ומשתבח עם השנים. היא וצוות העיצוב של הסטודיו עוברים לאורך השנים, יחד עם הלקוחות, תהליך או מסע. למיו מגדירה עצמה כסקרנית, כמי שמנסה לחוות כיוונים חדשים ואתגרים חדשים על מנת לשלבם גם בעשייה המקצועית.

לפני שנה הוציאה ספר ("Undecorate") שהפך לרב מכר. כפי שכותבת למיו בהקדמה ובהמשך ישיר לאופן שבו היא רואה את עבודתה ואת עולם העיצוב, במרכזו של הספר "אנשים אמיתיים עם סגנון אמיתי". הבלתי-מעוצבים, אם תרצו.

עטיפת ספרה של למיו, Undecorate, בהוצאת Crown Publishing Group. צילום: יח"ץ
עטיפת ספרה של למיו, Undecorate, בהוצאת Crown Publishing Group. צילום: יח"ץ

למיו מאפשרת לקוראים הצצה אל עשרים בתים פרטיים, שהעיצוב שלהם מסב הנאה לדייריהם. הבתים מבולגנים מעט (כי חיים בהם), עמוסים בפריטים ומלאי השראה. מהצילומים ותיאוריה של למיו עולה, כי אנשים אלה מקיפים את עצמם בריהוט ובפריטים שגורמים להם תחושת חום, רגיעה או הנאה. העיצוב שלהם אינו מושלם אך יצירתי. אף אחד מהבתים אינו משעמם ונדמה שיש לבתים אישיות משל עצמם.

אם בתחילה נדמה שהספר מיועד לאנשים שאינם יכולים להרשות לעצמם לשכור את שירותיו של מעצב פנים, הרי שמהר מאוד מתברר לקוראים שלמיו, נאמנה לטרנד ה- Undecorate של השנים האחרונות, יוצאת נגד האליטיסטיות של עיצוב הפנים. היא משדלת בעדינות ובחביבות את הקוראים לזנוח את המגזינים בהם קראו על כללי עיצוב ועל טרנדים ולא לשכור את שירותיהם של מעצבי פנים.

המסר שעובר כחוט השני לאורך ספרה של למיו הוא גם הקו המוביל בעיצוביה: תהליך עיצוב הבית הוא תהליך יצירתי מתמשך של חיפוש זהות וביטוי אישי של הגרים בו. תחי הדמוקרטיה של העיצוב. תשכחו מכללים: תעצבו בהתאם לטעם האישי וליכולת הכלכלית שלכם.

כריסטיאן למיו (Christiane Lemieux) ב- DwellStudio. צילום: יח"ץ
כריסטיאן למיו (Christiane Lemieux) ב- DwellStudio. צילום: יח"ץ

השבוע התקיימה ועידת הנשים היזמיות החזקות (MPW Summit) שעורך מגזין פורצ'ן, בה השתתפה למיו, כמו גם יתר תשע היזמוֹת האחרות שנבחרו על-ידי כתב העת כחשובות ומשפיעות ביותר בעולם לשנת 2012. מה שהחל כוועידה "רגילה" לפני שלוש עשרה שנים, התפתח לכדי אחת מקהילות המנהיגוּת העסקיות החזקות בתחומים שונים. בוועידה הירצו נשים מובילות בתחום העסקים, האמנות, הפילנתרופיה והפוליטיקה והתקיימו פאנלים בנושאים מגוונים. ואי אפשר בלי נקודה ישראלית בסיפור: אפרת פלד, יו"ר ומנכ"ל אריסון השקעות, השתתפה בדיון "שולחן עגול" ביום הראשון לוועידה. מגזין פורצ'ן דירג את פלד השנה במקום ה-50 ברשימת נשות העסקים המובילות בעולם.

* * *

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן