Skip to content

סוכה לנצח – האוקסימורון היהודי

בית המקדש נחרב, וכל מה שאנחנו צריכים תחתיו הוא סוכה. מי שבונה בתי קבע וגגות אדומים כהוכחה לכיבוש, סופו שיחריב את ביתו. מי שיבנה סוכה - ינצח. בסוכות בעצם יוצאים מדירת הארעי לדירת הקבע, שלא תטעו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בברכת המזון של סוכות אנו מבקשים תוספת מיוחדת לבקשות הרגילות. מקווים כי הרחמן יקים את סוכת דוד הנופלת. מעניין, אם כבר יקים אז למה רק סוכה? מה רע שיבנה לנו הרחמן בית בכפר שמריהו? כל מה שאנחנו מקווים זה רק לסוכה משופצת?

סוכה - לנצח
סוכה. אי אפשר להחריב

מה ההבדל בין וילה בכפר שמריהו לסוכה מטה לנפול? הארעיות, כך ודאי אתם אומרים. אז אומרים. כל מי שגר בכפר שמריהו יודע שזה זמני, גלגלים הרי מתהפכים בעולם, מי שהרוויח, יבוא יום ויפסיד. ע״ע דנקנר. גם כפר שמריהו בעצמו יבוא יומו, גם הוא ארעי לגמרי. מספיק ששתי משפחות אתיופיות יעברו דירה וכמה סודאנים ישכרו שם בית וכל הרך והענוג בתושבי הכפר ימכרו בזול. רק בסוכה אנחנו יושבים כבר שלשת אלפים שנה. אולי מכאן למדו הישראלים שמה שארעי יהיה בסוף קבוע.

אם אלהים יבנה בית, יבוא גם חורבנו. סוכה אי אפשר להחריב, היא תמיד תקום מיד, תשאלו את הבדואים בנגב. אלהים יקים לנו סוכה שנפלה, לא צריך סוכה חדשה, רק משופצת. הבית שלך יהיה נצחי, רק אם תקבל אותו כארעי, תהיה נכון לוותר עליו. רק הסוכה שנפרק בעוד יומיים, תיבנה בעוד שנה שוב, מהבית שלך אולי תעבור דירה. אולי בכלל תהיה הומלס, אבל בסוכה תשב.

בית המקדש נחרב, וכל מה שאנחנו צריכים תחתיו הוא סוכה. מי שבונה בתי קבע וגגות אדומים כהוכחה לכיבוש, סופו שיחריב את ביתו. מי שיבנה סוכה – ינצח.

בסקר שנעשה לאחרונה חששו מחצית מהישראלים שמדינת ישראל תיחרב בגלל איראן. מפחיד באמת, כל מה שבנינו בעשר אצבעות בסכנה, מי יודע מה יהיה, האחרון שעוזב שיכבה את האור בנתב״ג. אני דווקא לא מפחד, יש לי סוכה. דירת קבע ארעית. אחמדיניז׳אד לא יצליח להחריב את הסוכה שלי, כמו שלא הצליחו רבים ורעים ממנו. גם בפרקליטות שהחריבה את גוש קטיף, חומש ומגרון, לא יצליחו להחריב אף סוכה. לא סתם קוראים לסוכות המודרניות "סוכה לנצח". בסוכות בעצם יוצאים מדירת הארעי לדירת הקבע, שלא תטעו.

 קרא עוד: סוכות – מחאת המיליונים שנמשכת כבר 3,000 שנה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן