Skip to content

סוריה הסכימה להסיג כוחות עשרה ק"מ מהגבול הטורקי

הבוקר התחדשה האש בין הצדדים. שני המנהיגים, הטורקי והסורי, מצהירים שאינם מעוניינים בהסלמה. מזכ"ל החזבאללה לשעבר קרא למזכ"ל הנוכחי, חסן נסראללה, לעמוד לצד כוחות האופוזיציה הסוריים מתוך חשיבה על היום שאחרי נפילתו של הנשיא בשאר אסד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סוריה הסכימה להרחיק את כוחותיה למרחק של כעשרה קילומטרים מהגבול הטורקי. כך מדווחת היום התקשורת הטורקית. למרות זאת, התחדשה הבוקר האש באיזור הגבול. על פי סוכנויות הידיעות הטורקיות, נורתה אש לעבר שטח טורקיה והצבא הטורקי השיב באש.

לטענת הטורקים, נורתה השכם בבוקר פצצת מרגמה מגבול סוריה לטורקיה. עד שעות הצהרים שני הצדדים ירו זה על זה. לא דווח היום על נפגעים משני הצדדים.  סיכום סיבובי המהלומות בין הצדדים השבוע מסתכם בחמישה הרוגים (אם ושלושת ילדיה ואשה נוספת) ותשעה פצועים בצד הטורקי, כשבצד הסורי נהרגו חמישה חיילים סורים.

חילופי האש נמשכו גם היום בגבול טורקיה-סוריה
חילופי האש נמשכו גם היום בגבול טורקיה-סוריה

הנסיגה הסורית לטווח של עשרה ק"מ מהגבול, עליה דווח היום, היא למעשה היענות לדרישה ישנה של האופוזיציה הסורית. מהלך כזה יאפשר למורדים לפעול בחופשיות ויסייע לאזרחים הנמלטים מסוריה למצוא מקלט. שתי הממשלות לא אישרו רשמית ידיעה זו.

אמש (שישי), אמר שיח' סוחבי טופיילה, מזכ"ל החזבאללה לשעבר, לרשת אל ערבייה, שעל ההנהגה השיעית בלבנון להבין, כי היא "חייבת להימנע מאימוץ מדיניות שתמיט עליה בחירה בין תבוסה לברית עם ישראל". הוא קרא למזכ"ל הנוכחי, חסן נסראללה, לעמוד לצד כוחות האופוזיציה הסוריים מתוך חשיבה על היום שאחרי נפילתו של הנשיא בשאר אסד מהשלטון. הוא הוסיף כי זה לא יתכן שההנהגה השיעית בלבנון "תתמוך בפשעים שאסד ומשטרו מבצעים בלבנון".

"אני דורש כי הם (הנהגת החזבאללה ומנהיגי הרוח השיעים בלבנון) ישקלו מחדש את היחסים עם הממשלה. אל תצטרפו למה שמתרחש בסוריה. זהו פשע משמעותי נגד העם הסורי, עלינו לפעול לכיבוי השריפה, ולא להיות חלק מהגורמים שמלבים אותה", הוא אמר.

ראש ממשלת טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, אמר אמש, כי ארצו אינה מעוניינת במלחמה, "אך היא אינה רחוקה מכך, ואם סוריה תמשיך לתקוף בטורקיה, היא תשלם על כך מחיר יקר". הוא הוסיף ואמר: "אני קורא למשטר הסורי ואומר להם: אל תבחנו את הסבלנות שלנו. אנו נצא מנצחים ללא כל שריטה, ואילו אתם תובסו ותשלמו מחיר יקר מאוד".

שלשום אישר הפרלמנט באנקרה לצאת לפעולות צבאיות מעבר לגבול, אם הדבר יידרש.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן