Skip to content

"פגישת הנזיפה": ברק התיישר עפ"י הקו של נתניהו

בפגישה דרש ראש הממשלה נתניהו הבהרות על הפגישות שקיים ברק בארה"ב עם מקורבו של הנשיא אובמה וראש הסגל לשעבר בבית הלבן, רם עימנואל. בלשכת ראש הממשלה טענו כי פגישה זו, ופעולות אחרות שעשה ברק בארה"ב מול הממשל האמריקני, לא היו מתואמות עם ראש הממשלה ונעשו בניגוד להנחיותיו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כשעה וחצי ארכה אמש "פגישת הנזיפה" בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לשר הביטחון, אהוד ברק. בתום הפגישה, שנערכה בלשכת ראש הממשלה בירושלים, מסתמנת הפשרה בעימות בין השניים, לאחר שברק התיישר על פי הקו של ראש הממשלה.

"ניהול היחסים עם ארצות הברית בהובלת ראש הממשלה". אהוד ברק. (צילמה: ציפי מנשה)
"ניהול היחסים עם ארצות הברית בהובלת ראש הממשלה". אהוד ברק. (צילמה: ציפי מנשה)

בהודעה שפרסמה לשכת שר הביטחון בתום הפגישה נאמר: "שר הביטחון רואה עין בעין עם ראש הממשלה את ההתמודדות עם האיום האיראני על כל היבטיו, וכן את ניהול היחסים עם ארצות הברית בהובלת ראש הממשלה. ראש הממשלה ושר הביטחון סיכמו שימשיכו לפעול בשיתוף פעולה מול האתגרים הביטחוניים שעומדים בפני מדינת ישראל".

בפגישה, שנערכה בלשכת רה"מ בירושלים, דרש ראש הממשלה נתניהו הבהרות על הפגישות שקיים ברק בארה"ב עם מקורבו של הנשיא אובמה וראש הסגל לשעבר בבית הלבן, רם עימנואל. בלשכת ראש הממשלה טענו כי פגישה זו, ופעולות אחרות שעשה ברק בארה"ב מול הממשל האמריקני, לא היו מתואמות עם ראש הממשלה ונעשו בניגוד להנחיותיו.

לפני הפגישה נמסר מטעם גורמים מקורבים לנתניהו, כי ראש הממשלה יאמר לשר הביטחון ש"תיאום מלא בין ראש הממשלה לשר הביטחון הוא תנאי הכרחי לשמירה על ביטחונם של אזרחי ישראל". עוד אמרו אותם גורמים מקורבים לנתניהו, כי הוא ידרוש מברק התחייבות ש"דברים מסוג זה לא יישנו" כל עוד ברק מכהן כשר בממשלתו.

לעומת זה, אמרו בסביבתו של שר הביטחון: "אף אחד לא נוזף בשר הביטחון, גם לא ראש הממשלה. שר הביטחון ברק פועל למען אזרחי המדינה ולמען ביטחונה. ברק ימשיך לפעול על פי הכרתו בארץ ובחו"ל. ברק משוכנע כי כל פעולותיו תורמות הן לממשלת ישראל, הן ליחסיה עם ארה"ב והן לעוצמתה הביטחונית של ישראל".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן