Skip to content

הישג לישראל: כינוס החלל העולמי ב-2015 בירושלים

כינוס החלל העולמי נערך מדי שנה באוקטובר, בכל פעם במדינה אחרת, ומושך אליו יותר מ-3,000 מדענים, ראשי סוכנויות חלל ואנשי תעשייה בתחום החלל מרחבי העולם. הכינוס נמשך כשבוע ימים ומהווה כינוס הפסגה בתחום שבו דנים בחידושים האחרונים, במגמות העולות ובמדיניות החלל ברמה הלאומית והבין-לאומית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הישג מדעי ומדיני לישראל: כינוס החלל העולמי בשנת 2015 ייערך בישראל. כך הוכרז בסוף השבוע בנאפולי שבאיטליה, שם נערך הקונגרס השנתי של הפדרציה הבין-לאומית לאסטרונאוטיקה, שהוא הכינוס הגדול ביותר בעולם בתחום החלל. ההצעה שהגישה סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע והטכנולוגיה לאירוח הכינוס בירושלים גברה על הצעותיהם של תאילנד ומקסיקו וזכתה ביותר ממחצית הקולות.

"תנופה משמעותית לתעשיית החלל בישראל". אלוף (מיל.) פרופ' יצחק בן ישראל (צילום: ויקימדיה)
"תנופה משמעותית לתעשיית החלל בישראל". אלוף (מיל.) פרופ' יצחק בן ישראל (צילום: ויקימדיה)

כינוס החלל העולמי של הפדרציה נערך מדי שנה בחודש אוקטובר, בכל פעם במדינה אחרת, ומושך אליו יותר מ-3,000 מדענים, ראשי סוכנויות חלל ואנשי תעשייה בתחום החלל מרחבי העולם. הכינוס נמשך כשבוע ימים ומהווה כינוס הפסגה בתחום שבו דנים בין השאר בחידושים האחרונים, במגמות העולות ובמדיניות החלל ברמה הלאומית והבין-לאומית.

הפדרציה הבין-לאומית לאסטרונאוטיקה (International Astronautical Federation) היא הגוף הבין-לאומי הגדול ביותר בעולם בתחום החלל, ובו חברים כ-250 גופים מרחבי העולם. הפדרציה פועלת לקידום הידע ופיתוח המוצרים בתחום על ידי עידוד שיתופי הפעולה הבין-לאומיים.

במשרד המדע אמרו הבוקר, כי הכינוס יתקיים בירושלים וכי הוא צפוי למשוך אליה תיירות רבה. הכינוס כולל כ-30 סימפוזיונים, בהם כ-2,000 הרצאות של נציגים מכ-70 מדינות, וכן תערוכת חלל ענקית של מוצגים מכל העולם. ההצעה שהגישה הסוכנות הבליטה את ייחודיות העיסוק בחלל בישראל, אופיה המיוחד של ירושלים וכן התמיכה מקיר לקיר של גורמי הממשל במדינת ישראל באירוח הכינוס. בין הגופים השנה שתמכו בהצעה של ישראל היו גם נשיא המדינה שמעון פרס, ראש הממשלה בנימין נתניהו, הכנסת, בית המשפט העליון, הנהלת משרד המדע והטכנולוגיה, משרד התיירות משרד החוץ ועיריית ירושלים.

שר המדע והטכנולוגיה, פרופ' דניאל הרשקוביץ בירך על ההישג: "אני שמח מאד שמאמצינו הגדולים להבאת הכינוס לירושלים נשאו פרי, וכי רוב נציגי המדינות החברות בפדרציה תמכו בהצעה של ישראל לאירוח הכינוס בירושלים. זהו הישג מכובד, המשקף את מעמדה המיוחד של ישראל כמעצמה עולמית בתחום החלל. אלפי המבקרים מרחבי העולם בכינוס יהפכו לאחריו לשגרירים של ישראל בעולם בתחום החלל והתיירות".

יו"ר סוכנות החלל הישראלית, פרופ' אלוף (במיל') יצחק בן-ישראל – אשר גם נבחר בכינוס הנוכחי לחבר האקדמיה הבין-לאומית לאסטרונאוטיקה לכל החיים – אמר: "הבחירה בישראל לאירוח הכינוס מהווה הכרה במעמדה של ישראל בתחום החלל ויכול לתת תנופה משמעותית לתעשיות החלל בישראל". מנהל סוכנות החלל הישראלית, מנחם קדרון, אמר: "עבדנו במשך שנה שלמה על הצעה מקיפה שתכבד את ישראל ואת הכינוס, תביא כבוד לישראל ולסוכנות החלל הישראלית ואכן ההשקעה הוכיחה את עצמה".

[related-posts]

יצוין כי בישראל נערך מדי שנה בשנה כנס חלל בינלאומי יוקרתי על שם האסטרונאוט הישראלי אילן רמון ז"ל. כנס זה מתקיים מדי שנה סמוך ליום השנה לאסון מעבורת החלל קולומביה. הכנס מאורגן על ידי מכון פישר למחקר אסטרטגי אוויר וחלל, ובשיתוף סוכנות החלל הישראלית ומשרד המדע והטכנולוגיה.

תמונת הדמייה: חללית SPACE IL בדרך לירח. האם החללית הישראלית לירח תוצג בכנס?
תמונת הדמייה: חללית SPACE IL בדרך לירח. האם החללית הישראלית לירח תוצג בכנס?

בין אורחיו של כנס רמון עד היום היו גם אסטרונאוטים בשירות פעיל. הכנס מהווה במה למפגש בין תלמידים ובני נוער, בכירי הממסד התעשייתי והאקדמי של ישראל, גורמי צבא וביטחון. בכירי מערכת הביטחון של מדינת ישראל משתמשים בכנס על מנת לתת ביטוי פומבי למדיניות החלל של מדינת ישראל. כך, למשל, לראשונה מאז קום המדינה, התבטא שר ביטחון בתחום מדיניות החלל הישראלית – הביטחונית והאזרחית גם יחד.

הכנס מהווה מוקד עניין לקהילת החלל האמריקנית, ונציגים של נאס"א, ופיקוד החלל של חיל האוויר האמריקני מיוצגים בו על ידי גורמים מדרג גבוה. בנוסף לערכו כמציג את מדיניות החלל הישראלית, הכנס מהווה כר לשיתוף פעולה בין סוכנות החלל הישראלית וסוכנויות חלל מבקרות, ביניהן סוכנות החלל האירופית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן