Skip to content

ערוץ טלוויזיה לבנוני: המל"ט שוגר ע"י החזבאללה

ערוץ החדשות "אל-מיאדין", המקורב מאוד לחזבאללה, טען הבוקר כי המל"ט חדר 100 ק"מ לעומק ישראל וגרם למתח רב. ערוץ PRESS TV האיראני טוען כי זהו מל"ט אמריקני שגם הופל על ידי ארה"ב. במערכת הביטחון התחזקה ההערכה, כי המל"ט יצא מלבנון וכיוון עצמו אוטומטית ליעדיו על פי תכנות שנקבע מראש
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

החזבאללה עומד מאחורי שיגור המל"ט, כך מפרסם הבוקר ערוץ הטלוויזיה "אל מיאדין", המקורב לחזבאללה. "המל"ט חדר לעומק של 100 ק"מ ועורר מתיחות בישראל", דיווח הערוץ. בחזבאללה טרם התייחסו באופן רשמי לדברים אלו, אך לא הגיבו בשלילה. ערוץ זה הוא ששידר לפני כחודשיים את סרטון התיעוד של חטיפת שני החיילים, אהוד גולדוואסר, ואלדד רגב, שצולם על ידי פעילי החיזבאללה בעת האירוע. בערוץ זה גם שודר הראיון הבלעדי עם חסן נסראללה בעת מלחמת לבנון השנייה.

בעזה שללו אנשי החמאס וארגונים אחרים את מעורבותם בשילוח המל"ט וגם גורמי ג'יהאד העולמי ברצועה שללו מעורבות של הג'יהאד בשילוח. בלבנון התייחסו גורמי התקשורת אחרים לנושא ובחרו לצטט דיווחים של כלי תקשורת ישראליים על הפלת המל"ט.

הפגיעה במל"ט (צילום: דובר צה"ל)
הפגיעה במל"ט (צילום: דובר צה"ל)

במערכת הביטחון התחזקה ההערכה, כי המל"ט יצא מלבנון וכי כיוון עצמו אוטומטית ליעדיו על פי תכנות שנקבע מראש והסתמכות על GPS. לאחרונה קיבל החיזבאללה כלי טיס לא מאוישים מידי הצבא הסורי, שיוצרו באיראן וברוסיה.

לעומת זאת, בערוץ Press TV האיראני טענו היום, כי לדעתם המל"ט הגיע מנושאת מטוסים או בסיס  צבאי אמריקני בסעודיה וגם הופל בידי האמריקנים.

בצה"ל מדגישים כי המטוס זוהה מיד עם כניסתו למרחב האווירי של ישראל והפלתו עוכבה במכוון, כדי שאפשר יהיה להפילו בשטח שלא סיכן אזרחים. לעומת זאת, גורמי מקצוע בלתי תלויים טוענים, כי מדובר בתקלה חמורה במערכת, שאפשרה למל"ט לחדור מלבנון, לעבור את קו החוף של חיפה תל אביב ולחלוף בדרכו על פני מספר תחנות מעקב והתראה אוויריות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן