Skip to content

עובדי מעריב יחליטו אם לרכוש את העיתון ביום ג

נאמני העיתון מעריב זרקו לעובדי העיתון כפפה: רכשו את העיתון והיו בעליו, הציעו לעובדים. העובדים שוקלים את ההצעה ברצינות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ועד הפעולה של עיתונאי מעריב החליט לכנס ביום שלישי, מיד בתום החגים, אסיפה בהשתתפות שלמה נס, אחד משני הנאמנים, בה תידון ההצעה כי העובדים יהיו שותפים לבעלות על העיתון ויהוו חלק מגרעין השליטה שלו. סנונית ראשונה של גילוי עצמאות מצד העובדים התגלתה כבר השבוע, בעימות חזיתי של ועד הפעולה מול העורך הראשי של מעריב, ניר חפץ. העימות התגלע בעקבות פרסום מאמר חד צדדי ויזום על ידי חפץ בעיתון יום שישי האחרון בנושא מאבק העובדים. בעקבות זאת, הוחלט על הקמת מוסד בוררות שיתווך בין העובדים לבין חפץ בסוגיות של פרסומים שנויים במחלוקת.

הפגנת עובדי מעריב מול הסופרסל (צילום: דן בר דוב)
הפגנת עובדי מעריב מול השופרסל (צילום: דן בר דוב)

בפנייה לעובדים, תחת הכותרת "מסתכלים קדימה" נשמעה, לשם שינוי, נימה אופטימית שחוללו התקוות שהפיחה בעובדים הצעת הנאמנים לרכישת העיתון.

להלן לשון הפנייה מוועד הפעולה לעובדי העיתון:

חברות וחברים יקרים,

מאבק עובדי מעריב עומד בימים אלה ממש בפני תפנית אדירה. בשבועות האחרונים ניהלנו מאבק איתנים למען קבלת כל הזכויות שלנו, בעיקר מנוחי דנקנר, וגם מעופר נמרודי. הפגנו, צעקנו, חסמנו כבישים ופרצנו למשרדים, התמודדנו עם מאבטחים והקמנו סוכות, עלינו לכנסת ודיברנו עם שרים, נפתחה חקירה של התמ"ת ונשקלת הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבחינת המחדלים שנעשו כלפינו. כמו כן נתנו ביטוי לקולות המחאה שלנו ולדרישותינו גם מעל דפי העיתון והאתר.

בזכות המחאה שלנו קיבלנו הבטחה מדנקנר שישלם את חלקו בחוב לעובדים לפי חלקו היחסי בבעלות על מעריב – הבטחה שאנחנו שואפים לעגן מולו בכתב בימים אלה, וביום רביעי נפגוש את נמרודי, בתקווה שייעתר לדרישתנו לשלם את חלקו. כל זה לא היה יכול לקרות אילולא המאבק וההתגייסות של כולנו.

המאבק שלנו על חובות העבר נמשך במלוא המרץ, וחשוב שלא נוריד את הרגל מהגז. לצד זאת, עלינו עכשיו גם להפנות את מבטנו לעבר העתיד. בימים האחרונים החלטנו בוועד הפעולה של העיתונאים לנסות ולהתארגן להגשת הצעה, שבה לעובדים יהיה חלק בבעלות ובניהול של מעריב כחלק מגרעין שליטה עתידי. לצורך זה הוקם צוות היגוי, שהחל בבירורים ראשוניים, אך רציניים ואינטנסיביים, שבתקווה יניבו פירות ראשונים בימים הקרובים".

הוועד מודיע לעובדים על אסיפת ההסברה שתתכנס ביום שלישי אחר הצהריים, בה יוצג גם ועד המנהלה החדש של העיתון.

[related-posts]

 

 

1 Comment

  1. יוריק קרמר
    8 באוקטובר 2012 @ 12:06

    עתונאים טובים יודעים את מלאכתם. עתונאים טובים יודעים שהם לא יודעים לנהל וגם לא לעשות עסקים.
    עתונאי מעריב, אל תתפתו לקנות את העתון. אנשי עסקים טובים מכם כשלו. הם גם משתמשים בכסף שלנו (הלוואה, תספורת). אתם עלולים לאבד את הכסף הלא רב שלכם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן