Skip to content

צפון קוריאה: טילים המסוגלים לפגוע בתוך אמריקה

בתגובה לאישור מוושינגטון על כך שטווח הטילים של דרום קוריאה הוגדל, מאיימת צפון קוריאה כי טווח הטילים שלה שופר וכי היא מסוגלת לפגוע בבסיסים ביפן, גואם וגם באדמת ארה"ב. לשון האיום: התגובה תהיה ב"אטום על אטום, וטיל כנגד טיל"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

צפון קוריאה מאיימת כי טווח טיליה שופר וכי יש ברשותה טילים המסוגלים להגיע למטרות בתוככי ארה"ב. האיום בא בתגובה לאישור הרשמי של וושינגטון על אודות תכנית להכפלת טווח הטילים של דרום קוריאה.

"איננו מכחישים כי יש בידי כוחות המהפכה החמושים טילים שיריעת הפגיעה שלהם הורחבה והם מסוגלים לפגוע לא רק בבסיסי הבובות של ארה"ב בדרום קוריאה, אלא גם ביפן, גואם ואפילו בתוך אמריקה עצמה"- כך צוטטה אתמול (שני) סוכנות הידיעות המרכזית של איראן את הודעת ועדת ההגנה הלאומית של צפון קריאה. עוד נמסר בהודעה כי "אנחנו מוכנים להגיב באטום, על אטום, טיל נגד טיל".

טילים צפון קוריאניים (צילום: סוכנות Press TV)
הטווח שופר. טילים צפון קוריאניים (צילום: סוכנות Press TV)

ההודעה התוקפנית הזו הגיעה יומיים לאחר שוושינגטון הודיעה על שדרוג טווח הטילים של דרום קוריאה מ-300 ק"מ ל-800 ק"מ. הטווח המוגדל של הטילים יכסה את צפון קוריאה. המתח בין שתי המדינות הקוריאניות עלה מאז ארבעה  אזרחים דרום קוריאנים נהרגו בסוף נובמבר 2010, כשצפון קוריאה הפגיזה האי יונגפיונג הדרום קוריאני. לטענת השכנה הצפונית, זו הייתה תגובה על פרובוקציה של הדרום, אך לא פורט אז מהו טיבה של הההתגרות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן