Skip to content

גלאון: להחזיר לפיקוח את מוצרי החלב

לדעת יו"ר מרצ, "הצעדים ששטייניץ מציע היום, לפיהם יופחת המכס על ייבוא מוצרי חלב, לא מספיקים ואינם מבטיחים את הוזלת המחירים לצרכן. הממשלה מוכרחה להורות בהקדם על החזרתם לפיקוח של מוצרי חלב לא מפוקחים ולא לסמוך על כוחות השוק בלבד"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בעקבות עליית מחירי מוצרי החלב, פנתה יו"ר מרצ, זהבה גלאון, במכתבים לשרי האוצר והחקלאות בדרישה להחזיר לפיקוח את מוצרי החלב, שהוצאו ממנו מאז שנת 2006.

"יוחזר הפיקוח". ח"כ זהבה גלאון. (צילום: אתר הכנסת)
"יוחזר הפיקוח". ח"כ זהבה גלאון. (צילום: אתר הכנסת)

"עליות המחירים הפרועות במשק החלב הן תוצאה של הוצאת מוצרים מפיקוח בענף ריכוזי וקרטליסטי שלא מתקיימת בו תחרות חופשית", אומרת גלאון. "לפני מספר שבועות נחשף בדו"ח מבקר המדינה, שמשרדי החקלאות, האוצר והתמ"ת פעלו בניגוד לאינטרס הציבורי כשהחליטו על הוצאת מוצרי חלב מפיקוח, והובילו לפגיעה קשה בשכבות המוחלשות. הצעד הראשון שיש לנקוט לנוכח עליית המחירים הנוכחית הוא החזרתם לפיקוח של מוצרי החלב שהוצאו ממנו".

גלאון הסבירה: "הממשלה תמכה בהוצאת מוצרים מפיקוח משיקולים של 'שוק חופשי', אך לא טרחה לוודא שהשוק אכן חופשי, והתעלמה מהאופי הריכוזי של משק החלב. כתוצאה מכך עלו המחירים בשיעור חריג של 33%-38%. זאת כאשר מתחילת 2009 ועד ספטמבר 2010 חלה ירידה הדרגתית של יותר מ-10% במחיר החלב הגולמי, ללא כל הוזלה במחיר מוצרי החלב לצרכנים.

"עליית המחירים הנוכחית מצטרפת לשורת המכות הקשות אותן ספגו בחודשים האחרונים מעמד הביניים והשכבות המוחלשות כתוצאה מהמדיניות הקפיטליסטית הדורסנית של הממשלה", אומרת גלאון. "הצעדים ששטייניץ מציע היום, לפיהם יופחת המכס על ייבוא מוצרי חלב, לא מספיקים, ואינם מבטיחים את הוזלת המחירים לצרכן. הממשלה מוכרחה להורות בהקדם על החזרתם לפיקוח של מוצרי חלב לא מפוקחים ולא לסמוך על כוחות השוק בלבד".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן