Skip to content

בספטמבר התחזק השקל מול הדולר שנחלש בעולם

השקל התחזק מול הדולר בשיעור של כ-2.9% ונחלש מול האירו בכ-0.5%. הדולר נחלש בכ-3.4% מול האירו בכ- 2.7% מול הפאונד הבריטי ובכ- 1% מול היין היפני
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שוק מטבע החוץ בחודש ספטמבר השנה התבטא בהתחזקות של השקל מול הדולר, במקביל להיחלשותו של הדולר בעולם; בתנודתיות שער החילופין הייתה עליה בסטיית התקן בפועל, כנגד ירידה בסטיית התקן הגלומה והייתה ירידה בנפח המסחר היומי, במקביל לירידה בחלקם היחסי של תושבי חוץ בנפח המסחר. כך מסר היום בנק ישראל

התפתחות שער החליפין

במשך חודש ספטמבר התחזק השקל מול הדולר בשיעור של כ- 2.9%, ונחלש מול האירו בכ- 0.5%; מול מטבעות שותפות הסחר העיקריות של ישראל, כפי שמשוקלל בשער החליפין הנומינלי האפקטיבי, התחזק השקל בכ- 1%.

בשערו של הדולר נרשמה החלשות מול רוב המטבעות בעולם – הדולר נחלש בכ- 3.4% מול האירו, בכ- 2.7% מול הפאונד הבריטי ובכ- 1% מול היין היפני.

תנודתיות שער החליפין

סטיית התקן של השינוי בשער החליפין – המייצגת את התנודתיות בפועל בשער החליפין – עלתה בחודש ספטמבר ועמדה על 7.9%, בהשוואה ל-7.1% בחודש אוגוסט.

רמתה הממוצעת של סטיית התקן הגלומה במסחר באופציות על שקל/דולר "מעבר לדלפק" – המייצגת את התנודתיות הצפויה בשער החליפין, ירדה בחודש ספטמבר לרמה של כ- 9%, בהשוואה לכ- 9.4% בחודש אוגוסט. זאת במקביל לירידה בסטיות התקן הגלומות באופציות על מט"ח בשווקים מתעוררים ומפותחים. אלה עמדו בחודש ספטמבר ברמה ממוצעת של 10.6% ו- 8.2% בהתאמה, בהשוואה ל 11.1% ו- 8.7% בהתאמה בחודש אוגוסט.

נפח המסחר בשוק המט"ח

נפח המסחר הכולל במטבע חוץ בחודש ספטמבר הסתכם בכ-76 מיליארד דולר, בהשוואה לכ-111 מיליארד בחודש אוגוסט. נפח המסחר היומי הממוצע ירד בכ- 2% בחודש ספטמבר ועמד על כ- 4.7 מיליארדי דולר.

נפח המסחר בעסקות המרה (עסקות ספוט ועסקות פורוורד) הסתכם בחודש ספטמבר בכ-28 מיליארד דולר בהשוואה לכ-39 מיליארד דולר באוגוסט. הממוצע היומי של נפח המסחר בעסקאות המרה עלה בספטמבר בכ-2% בהשוואה לחודש אוגוסט ועמד על כ- 1.8 מיליארד דולר.

נפח המסחר באופציות למט"ח "מעבר לדלפק" (אופציות שלא נסחרות בבורסה לני"ע) הסתכם בחודש ספטמבר ב- 6 מיליארד דולר לעומת כ-12 מיליארד באוגוסט, הממוצע היומי בחודש ספטמבר עמד על כ- 425 מיליון דולר, ירידה בכ- 18% בהשוואה לחודש אוגוסט.

נפח המסחר בעסקות החלף הסתכם בחודש ספטמבר בכ-41 מיליארד דולר, בהשוואה לכ-60 מיליארד דולר באוגוסט. בהמשך למגמה בחודשים האחרונים, הממוצע היומי של נפח המסחר בעסקות החלף המשיך לרדת ועמד על כ-2.5 מיליארד דולר, בהשוואה לכ-2.6 באוגוסט, 2.8 ביולי, 3.3 ביוני, 3.5 במאי ו- 3.9 מיליארד באפריל.

חלקם היחסי של תושבי חוץ בנפח המסחר הכולל (עסקות המרה, עסקות באופציות ועסקות החלף) ירד בחודש ספטמבר, ועמד על כ- 45%, בהשוואה לכ-50% באוגוסט וכ- 46% ביולי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן