Skip to content

עובדי מעריב מחפשים שותף לרכישת העיתון

עובדי מעריב החליטו לקחת את גורלם בידיהם ונכנסו לעובי הקורה: עתה הם מחפשים משקיע שותף לניהול העיתון ותובעים לעצמם חלק בבעלות. בתקופה הקרובה לא יהיו פיטורים בעיתון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בתום אסיפת הסברה בהשתתפות נאמני מעריב הביעו עובדי העיתון את רצונם להיות שותפים להחלטות ולחדול להיות פיונים של הבעלים. במקביל, הודיעו כי ימשיכו להיאבק על כיסוי כל ההתחייבויות הכספיות כלפיהם מצד הבעלים הנוכחיים והקודמים של מעריב.

אסיפת הסברה: מעריב (צילום יח"צ)

בישיבה בישר הנאמן שלמה נס לעובדים: "קיבלנו החלטה לפיה לא נפטר עובדים בתקופה הקרובה" . לדבריו, שולמו משכורות חודש ספטמבר במלואן. באסיפה הציגו העובדים שאלות רבות הקשורות לעתידם האישי ולעתיד העיתון. יו"ר ועד העיתונאים, חגי מטר, ציין את ההתגייסות המסיבית של העובדים המיוצגים על ידי ארבעה ועדים שונים:  "נמשיך ונדרוש מדנקנר ונמרודי שישלמו את חובם וזאת לא נפסיק לעשות. יחד עם זאת, אנחנו מסתכלים לעבר העתיד. היו פה הנהלות שלא ספרו את העובדים, לא בכך אנחנו מעוניינים. אנחנו נהיה שותפים לכל החלטה שתהיה ונדאג לקבל את שמגיע לנו".

מטר ציין עוד: "אנחנו מחפשים שותפים שרוצים עיתונות חופשית ומקצועית שדואגת לעובדים".

עו"ד שלמה נס הבהיר לעובדים, כי עסקת מכירת העיתון לשלמה בן צבי לא סיפקה אותו והבטיח כי בתקופה הקרובה לא יפוטרו עובדי החברה. עו"ד גלילה הורנשטיין, המייצגת את עובדי מעריב, סיפרה כי נשלח לנוחי דנקנר מכתב בשם עובדי מעריב כדי לעגן את הבטחתו לשלם 70% מיתרת החוב לעובדים.

[related-posts title="טלטלה במעריב"]

יהודה שרוני, הפרשן הכלכלי של מעריב אמר: "המטרה היא לצרף את כל עובדי מעריב לעסקה, כל המחלקות. אנחנו חייבים להתגייס ולנסות להציל את העיתון. מעריב הוא הבית שלנו, ככל שנקבל תמורה גבוהה לעסקה כך אנו נרוויח, כי יש לכך השפעה עלינו. כל זאת נעשה לצד המשך המאבק המוצדק שלנו".

וועד העיתונאים מסר כי העובדים מצפים להיות שותפים בגרעין השליטה העתידי תוך הבטחת המשך תעסוקה למרבית העובדים בעיתון. זאת מתוך תפיסה שהעובדים אינם נטל אלא נכס עיקרי של העיתון.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן