Skip to content

מחסור ב"קמפארי" בגלל החלפת יבואנים

חברת IBBLS מחליפה אתר חברת "הכרם" כיבואנית המשקה • מנכ“ל ”החברה הסקוטית“ דן ליאור: קשה להגיע לרווחיות בייבוא מקביל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פורסם בעיתון "פקספוד"

בעלי פאבים ומסעדות מדווחים בימים האחרונים על מחסור ב“קמפארי“. גורמים בענף הכוהל בישראל, מעריכים כי הסיבה היא מעבר שיווק הליקר האדום ל-IBBLS במקום ”הכרם“. כתוצאה ממחסור זה, התרחשה קפיצת מחירים של כ-20%-40%, כאשר ממחיר ממוצע של 140 שקל לבקבוק, עלה המחיר עד לכדי 200 שקל לבקבוק.

בנקודת זמן זו, ימים אחדים לאחר מעבר רישיון השיווק ל-IBBLS, חברה בת של ”החברה המרכזית לייצור משקאות קלים“, קשה לקבוע מי הגורם האחראי לחוסר זה. על פי ההערכות, צפויה ”החברה המרכזית“ להשלים את החוסרים הקיימים היום בתוך מספר שבועות.

לא קיימת מניעה חוקית לבצע ייבוא מקביל, אולם הדבר אינו פשוט, ולא בהכרח בעל כדאיות כלכלית, מסביר דן ליאור, מנכ“ל ”החברה הסקוטית“, העוסקת אף היא בייבוא משקאות כוהליים. ליאור מוסיף, כי קיים קושי בהשגת המוצר במחיר זול מהמחיר אותו מקבל היבואן הרשמי, ובמקביל – יש לקיים תחרות מול היבואן הרשמי, שנהנה מיתרון מובנה וברור.

”בעלי עסקים רבים אף חוששים מלשתף פעולה עם יבואנים מקבילים, כיוון שיש קושי להוכיח שמדובר במוצר המקורי, ולא בזיוף“, ציין מנכ“ל ”החברה הסקוטית“, והוסיף כי קיימת אף תופעת UNDER-PRICING, בעיקר בקרב יבואנים מקבילים, ומסביר: על מנת לחסוך בעלויות ולהגיע לכדאיות כלכלית, מצהירים יבואנים מקבילים במכס על מחיר רכישה נמוך מהמחיר האמיתי, ובכך עוברים על החוק".

תגובות ”החברה המרכזית“ ו“הכרם“ לא נתקבלו עד למועד פרסום הכתבה.

*הידיעה פורסמה ב"פקספוד" – עיתון למקבלי החלטות בענף המזון והמשקאות, [email protected]
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן