Skip to content

המורדים בסוריה טוענים שהשתלטו על עיר מפתח

מאראט אל-נומן, המקשרת בין דמשק לחאלב, נכבשה מחדש על ידי המורדים בסוריה. ברית נאט"ו הודיעה על הכנת תוכנית להגנה על טורקיה במקרה של תקיפה סורית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
הישג למורדים בסוריה?
הישג למורדים בסוריה?

לוחמי האופוזיציה בסוריה השתלטו על מאראט אל-נומן שבמחוז אידליב, עיר הנמצאת על הכביש הראשי המחבר את דמשק לחאלב דרך חמה וחומס.

הקרב על העיר, שהופצצה גם מהאוויר, נמשך 48 שעות ובסופו מסר לרשת אל-ג'זירה רמי עבדל רחמן, היושב בבריטניה ומקבל מידע ממקורות בסוריה, כי "הכוחות הסדירים נסוגו מכל נקודות הביקורת שלהם סביב מאראט אל-נומן, למעט אחת בכניסה אל העיר".

"זהו מיקום אסטרטגי בדרך מדמשק לחאלב. כל תגבורות הצבא המשוגרות לחאלב חייבות לחצות את מאראט אל-נומן".

בסרטון שצולם על ידי המורדים אתמול (ג') נראים לוחמי בריגדת "הקדושים המעונים" סביב טנק שנלכד בנקודת ביקורת בעיר, זועקים "זה הטנק שלך, הו בשאר!". העיר נפלה בידי המורדים כבר בחודש יוני השנה, ונכבשה מחדש באוגוסט.

מתיחות עם טורקיה

בינתיים הודיעה ברית נאט"ו על הכנת תוכניות להגנת טורקיה במקרה הצורך, אם תגלוש המלחמה בסוריה אל מעבר לגבול שוב, שבוע אחרי שחמישה אזרחי טורקיה נהרגו מפגיעת פגז מרגמה שנורה מסוריה.

"אסד יחוסל כשיפלו הקביים". ראש ממשלת טורקיה, טאיפ ארדואן

הדי הקרבות בין המורדים לצבא סוריה נשמעו מעבר לגבול טורקיה אתמול. "אסד עומד על רגליו רק בעזרת קביים," אמר אתמול ראש ממשלת טורקיה, רצ'אפ טאיפ ארדואן, "הוא יחוסל כאשר יפלו הקביים".

ארדואן דיבר בעקבות שישה ימים רצופים שבהם נפלו בשטח טורקיה פגזים שנורו מסוריה, והזהיר שאנקרה לא תירתע ממלחמה אם תיאלץ לפעול. עם זאת, ממשלתו הדגישה את הסתייגותה ממבצע צבאי רחב היקף בסוריה בלא תמיכה בין-לאומית.

למעשה אין זה ברור האם הפגזים הנופלים בשטח טורקיה נורים לשם בכוונה או בשל טעויות בשיגור של חיילי סוריה הלוחמים במורדים סמוך לגבול.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן