Skip to content

חגיגה מהסרטים: ג'יימס בונד בן 50

כוכבים, אירועים, דיבורים וכל מה שחשוב ומעניין בעולם הקולנוע – מדור חדש
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"סקייפול" 007 מגיע לארץ בסוף החודש

לרגל יום הולדת הזהב של ג'יימס בונד בקולנוע, החוגג את בכורת הסרט "דוקטור נו" שהתקיימה בלונדון ב-5 באוקטובר לפני 50 שנה, ולקראת הציפייה הדרוכה לבכורת הסרט ה-23 "סקייפול", הכריזו יוצרי ומפיקי הסרט והסדרה כולה על חודש  2012, כתחילת החגיגות המתקיימות בכל רחבי העולם במשך כמה שבועות עם סדרת אירועים המיועדים לכל מעריצי הסוכן החשאי הנודע בעולם. 

דניאל קרייג חוזר

בישראל החגיגה  תיערך "אחרי החגים", ביום חמישי,  18 באוקטובר, אז יוקרנו אצלנו שלושת הסרטים הראשונים של בונד בכיכובו של שון קונרי:

"דוקטור נו" (1962, במאי: טרנס יאנג) – הראשון בסרטי בונד עם הסצנה הבלתי נשכחת של אורסולה אנדרס יוצאת נוטפת כולה מהים.

 "מרוסיה באהבה" (1963, במאי: טרנס יאנג) – והנקודה הישראלית : מלכת היופי האגדית עליזה גור.

ולדפינגר" (1964, במאי: גאי המילטון) – עם הסצנה הבלתי נשכחת של נערת בונד, שנמצאת ללא רוח חיים טבולה כולה בזהב ושיר הנושא הבלתי נשכח בביצוע שירלי בייסי.

שלושת הסרטים הקלאסיים יוקרנו בבתי הקולנוע ברחבי הארץ ביום חמישי 18.10, בשלוש הקרנות לכל סרט, בעותקים דיגיטליים חדשים ויהוו הקדמה מפוארת לקראת הסרט החדש "סקייפול", בכיכובו של בונד של המאה ה–21, דניאל קרייג.

בנוסף ייערכו סקרים גלובאליים כדי לגלות מהו סרט בונד האהוב בכל מדינה ומדינה, רטרוספקטיבה של סרטי בונד במוזיאון לאמנות מודרנית בניו יורק – MOMA, ערב מוזיקלי בהשראת שירי בונד בלוס אנג'לס, בחסות האקדמיה לקולנוע האמריקנית, ותערוכה "עיצוב 007: "50 שנות סגנון של בונד" בפסטיבל הקולנוע הבינלאומי בטורונטו.

"סקייפול" מחזיר את קרייג בתפקיד בונד, והפעם הוא חייב להוכיח את נאמנותו המוחלטת לממונה שלו, מיס M, כאשר מקרה מן העבר מטיל צל על עתידה המקצועי ועל חייה. בונד יחפש את האיום החדש, לא משנה מה תהיה התוצאה.  במאי: סם מנדז. מככבים: דניאל קרייג, ג'ודי דנץ', חוויאר ברדם, רייף פיינס ושתי נערות  בונד החדשות: ברניס מרלו ונעמי הריס. "סקייפול" ייצא להקרנות ברחבי הארץ ב-26 באוקטובר.

בעין הסערה – בין אוסלו לרמאללה

טרגדיה משותפת. "בעין הסערה"

הסרט התיעודי "בעין הסערה" של שלי חרמון ממשיך לקצור הצלחה בבתי הקולנוע. במרכז הסרט סיפורם של באסם ורמי – שני אבות, שאיבדו את בנותיהם בנסיבות טרגיות והפכו, נגד כל הסיכויים, לחברים טובים תוך שהם יוצאים למסע משותף להאניש את האויב אשר לקח את הדבר היקר ביותר להם.

הסרט מוקרן בסינמטקים ברחבי הארץ (ירושלים, תל-אביב, חיפה, שדרות וראש פינה), זאת בנוסף להקרנות בכורה בינלאומיות שהתקיימו במקביל באוסלו וברמאללה, בנוכחות גיבורי ויוצרי הסרט, אשר לקחו חלק בדיון וידאו-קונפרנס עם הקהל בשתי הערים  וענו לשאלות הצופים.

"המשגיחים" קוצר פרסים בעולם

סיפור ההצלחה של "המשגיחים" לא מפסיק לספק כותרות. הסרט, המוצג  בארץ כבר 14 שבועות באולמות מלאים, כשמספר הצופים בישראל, הגיע ל-80,000, זכה השבוע בשני פרסים בינלאומיים נוספים המצטרפים לשורת הפרסים הבינלאומית הארוכה שלו הכוללת את פרס איגוד הבמאים והמפיקים בפסטיבל קאן 2012.

סיפור הצלחה. "המשגיחים"

"המשגיחים" זכה  השבוע בפרס תא המבקרים הבינלאומי בפסטיבל המבורג,Filmfest Hamburg . פסטיבל הסרטים בהמבורג הוא מחשובי הפסטיבלים באירופה והפסטיבל השני בחשיבותו בגרמניה אחרי פסטיבל ברלין. בנוסף זכה הסרט בפרס מיוחד בפסטיבל הסרטים בריקיאוויק איסלנד,Reykjavik International Film Festival .

בשבוע שעבר זכה הסרט גם בפרס תא המבקרים הישראלי במסגרת פסטיבל הסרטים הבינלאומי ה- 28 חיפה 2012, כסרט הישראלי הטוב ביותר של השנה. השחקן רועי אסף זכה בפרס השחקן הטוב ביותר של השנה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן