Skip to content

עובדי חדשות הכבלים נופלים בין הכסאות, ערב הבחירות

פתיחת מושב החורף של הכנסת שתעמוד, ככל, הנראה גם בסימן סיומו - היא המועד האחרון להשפיע על משרד האוצר שיאשר את המשך פעילות החדשות המקומיות ואת העסקת מאה ושמונים עובדי החדשות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

העובדים יפגינו ביום שני בשעה שתיים מול הכנסת בעת פתיחת מושב החורף. האוצר מסרב, לטענתם, לאשר את הצעת החוק שתאפשר את המשך שידורי החדשות המקומיות בכבלים. שעה שעובדי הכבלים יפגינו בחוץ, יהיו חברי הכנסת מרוכזים, ככל הנראה, בעיקר בעתידם האישי לנוכח הכסאות המוסיקליים הצפויים בכנסת, ולכן יש לקוות שימצאו מקום לדאגה גם לעובדי החדשות בכבלים.

 מארגון העיתונאים נמסר כי העובדים יגיעו להפגנה מכל הארץ: מקרית שמונה, באר שבע, חיפה, תל אביב וירושלים. לפני כחמישה חודשים אישרה ועדת השרים לחקיקה את הצעת החוק של חברי הכנסת כרמל שאמה-הכהן, שלי יחימוביץ ונחמן שי ולפיה יימשך שידור החדשות בכבלים גם בשנת 2013. משרד האוצר הגיש ערר על תמיכת הממשלה בהצעת החוק ומאז, אומרים העובדים כי האוצר מחזיק בהם כבני ערובה ומסרב לאפשר את העלאת ההצעה להצבעה בכנסת.

חיים הר-זהב, יו"ר ועד העובדים של החדשות המקומיות אמר: " לא נהיה בני ערובה של האוצר. מדובר במאות מפוטרים ומאות משפחות חדשות שיצטרפו למעגל האבטלה. אנחנו לא ניתן לכך לקרות".

כעת, עם פיזורה של הכנסת, לא ניתן יהיה לאשר את הצעת החוק גם אם כל תנאי האוצר (שאינם תלויים, כאמור, בעובדים) ימולאו. אם האוצר לא יסיר את התנגדותו עד יום שני, לא תהיה חקיקה עד תום מועד המכרז לקיום חדשות בכבלים (31/12/12) ומאה ושמונים העובדים יפוטרו לאלתר בהיעדר הסמכה בחוק לשדר חדשות בכבלים: "מדובר באמצעי תקשורת חשוב המסקר את מה שקורה בפריפריה. אין עוד אמצעי תקשורת שעושה זאת בצורה שאנחנו עושים", אומר הר-זהב, "לא ייתכן שהפריפריה תמשיך ותידחק לשוליים, אנחנו כנציגיה לא נאפשר זאת. עובדי החדשות המקומיות צריכים להמשיך לעשות את עבודתם והיא לסקר את הפריפריה ולתת לה ביטוי".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן