Skip to content

משטרת צרפת מצאה כלי נשק וחומרים לפצצות במוסך פרטי

הממצאים התגלו בפרבר של פריז במהלך חקירת קיצונים אסלאמיים. תריסר בני אדם נעצרו בפשיטה בסוף השבוע
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
רצה למות כקדוש מעונה
רצה למות כקדוש מעונה. לואיס סידני

רשת פראנס 24 מדווחת מפי התובע בפריז, פרנסואה מולן, שבעקבות מעצרם של תריסר החשודים בסוף השבוע ברחבי צרפת, התגלו הלילה חומרים כימיים במוסך, בפרבר של פריס, השייך לאחד מהחשודים. החומרים שהתגלו יכולים לשמש לייצור פצצות. "אנו ניצבים בברור נוכח רשת טרור מסוכנת," אמר מולן, "חיוני להאריך את מעצרם," מעבר ל-24 שעות.

החוקרים חיפשו הלילה במוסך נעול בעיר טורסי, סמוך לפאריז, אחרי שפשיטה על חשודים בטרור בשבת הסתיימה במותו מירי של חשוד אסלאמי, ג'רמי לואיס-סידני, שהיה קשור להשלכת רימון יד על מרכול יהודי בחודש שעבר. לואיס-סידני נהרג ממטח יריות, אחרי שפתח באש על שוטרים שפשטו על דירתו בשטרסבורג, בצפון מזרח צרפת.

בשבת אמר מולן, שכל העצורים הם אזרחי צרפת שהמירו את דתם לאחרונה לאסלאם. ארבעה מהם כתבו צוואות, וברשות אחד נמצא נשק טעון. מולן אמר שרובה ציד, אקדח, שקי אשלגן חנקתי, זרחן וסיר לחץ נמצאו במוסך של החשוד, ולדברי המשטרה נמצאה בביתו גם רשימה של ארגונים יהודיים בסביבות פריז. "כל החומרים האלה משמשים לייצור מה שאנו מכנים חומרי נפץ מאולתרים," הוא אמר.

פחד בקהילה היהודית

מעצר חשוד בעיר טורסי
מעצר החשוד בעיר טורסי

קהילת יהודי צרפת חרדה מאוד אחרי סדרת התקפות בחודשים האחרונים. החל מאיומי מוות נשלחו לרב הראשי של ליון וכלה בהתקפה בפטיש ומוטות ברזל על שלושה צעירים יהודים.

שלושה ילדים ורב נמנו עם שבעת הרוגי מתקפת ירי שביצע מוחמד מרה בעיר טולוז בחודש מרס. מרה שאב את השראתו מארגון אל-קעידה.

בשבוע שעבר הודיעה ממשלת צרפת, שהאיום בטרור נותר גבוה והציגה חוקים שיאפשרו למשטרה לעצור חשודים בפעילות הקשורה לטרור מחוץ לגבולות צרפת. כתב רשת הטלוויזיה פראנס 24 אמר, ש"המחשבה על אודות טרוריסטים ילידי צרפת מדאיגה מאוד אנשים רבים בצרפת."

לואיס-סידני, שהמיר את דתו לאחרונה לאסלאם, ונמצא תחת מעקב משטרתי מהאביב, נמצא בשבת בביתה של "אחת משתי נשותיו על פי ההלכה" בת 22, בתה בת שש ותינוק בן חודש. שוטרי משטרת צרפת הגיעו אל הבית במהלך מבצע נגד רשת טרור סלאפית, לאחר ששרידי DNA התואמים לשלו התגלו על שרידי מטען הנפץ הפשוט שהושלך על המרכול הכשר בחודש ספטמבר. כאשר הבחין בשוטרים שלף לואיס-סידני אקדח מגנום 357 וירה את כל הקליעים שבו בטרם נורה ונהרג. שלושה שוטרים נפצעו בתקרית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן