Skip to content

עלייה של כ-7% בהיפגעות קשישים מתאונות דרכים

בשנת 2011 נפגעו רק בתל אביב כ-200 קשישים בתאונות דרכים מתוך יותר מ-1,500 קשישים נפגעים בכל הארץ עפ"י נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. הם נפגעים בשיעור כמעט כפול מחלקם באוכלוסיה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אוקטובר הוא "חודש הקשיש הבינלאומי" ובתוך כך מפרסמת עמותת אור ירוק, כי בשנת 2011 חלה עלייה בהיפגעות קשישים מעל גיל 65 כתוצאה מתאונות דרכים, בתחום העירוני. בשנת 2010 נפגעו 1,403 קשישים ואילו בשנת 2011 נפגעו 1,505 קשישים בתאונות דרכים – עלייה של כ-7%. על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

למרות שחלקם של הקשישים באוכלוסיה נאמד בכ-10 אחוזים, הם נפגעים בשיעור כמעט כפול (18.5%). על פי הנתונים, בכל שנה נפגעים בממוצע בתחום העירוני כ-1,450 קשישים ונהרגים כ-50, בנוסף, 222 קשישים נפצעים בממוצע באורח קשה, בכל שנה, מתאונות דרכים. הנתונים מתייחסים לשנים 2003-2011.

 (צילום: אתר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים)
פגיעים יותר (צילום: אתר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים)

לדברי שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "על הרשויות המקומיות לפעול לשיפור התשתית באיזורים בהם יש ריכוז גבוה של קשישים, כמו מועדוני יום, בתי אבות וקופות חולים. הרשויות חייבות להאריך את משך האור הירוק ברמזור להולכי הרגל, להתקין פסי האטה, להנמיך את המדרכות ולהתקין שילוט מתאים, המתריע כי יש בסביבה ריכוז גבוה של קשישים".

עשרת הערים המובילות בהיפגעות קשישים בישראל הן:
• תל אביב – נפגעו 198 קשישים בתאונות דרכים בשנת 2011. חמישה נהרגו ו-21 נפצעו קשה.
• ירושלים – נפגעו 166 קשישים בתאונות דרכים בשנת 2011. שלושה נהרגו ו-33 נפצעו קשה.
• חיפה – נפגעו 98 קשישים בתאונות דרכים בשנת 2011. שישה נהרגו ועשרה נפצעו קשה.
• ראשון לציון – נפגעו 79 קשישים בתאונות דרכים בשנת 2011. שלושה נהרגו ואחד נפצע קשה.
• באר שבע – נפגעו 60 קשישים בתאונות דרכים בשנת 2011. שניים נהרגו ושלושה נפצעו קשה.
• חולון – נפגעו 64 קשישים בתאונות דרכים בשנת 2011. שניים נהרגו ושישה נפצעו קשה.
• פתח תקוה ונתניה – נפגעו 59 קשישים בתאונות דרכים בשנת 2011. אדם אחד נהרג בכל עיר.
• בת ים – נפגעו 54 קשישים בתאונות דרכים בשנת 2011. אחד נהרג ותשעה נפצעו קשה.
• אשדוד – נפגעו 48 קשישים בתאונות דרכים בשנת 2011. שניים נהרגו ושלושה נפצעו קשה.

אוכלוסיית הקשישים היא אחת משלושת האוכלוסיות הפגיעות (יחד עם צעירים וילדים), וזאת בשל מגבלות הגיל. אוכלוסיית הקשישים סובלת מירידה ביכולות המוטוריות, אשר משפיעות באופן ישיר על יכולת ההליכה, היציבות, הראייה, הריכוז וקריאת המצב בכביש.

הקשישים נפגעים יותר ביחס למספרם באוכלוסיה וזאת בשל המגבלות הפיזיות והעובדה כי תהליך ההחלמה שלהם ארוך וקשה יותר.

המלצות להגברות בטיחות קשישים בדרכים כוללות :
1. לדאוג כי בסביבת בתי אבות ומועדוני קשישים יהיו אמצעי ריסון מהירות כמו פסי האטה, מעביר חציה מוגבהים ושילוט מתאים.

2. לוודא כי משך האור הירוק המופיע ברמזורים להולכי הרגל, ארוך מספיק וגם כי קיים מספיק זמן בין התחלפות הרמזור האדום להולכי הרגל והופעת האור הירוק למכוניות.

3. על הרשויות המקומיות להנמיך את שולי המדרכות בקרבת מעברי חציה.

4. לשפר את הנגישות לתחבורה ציבורית.

5. להגדיל את ההסברה עבור הנהגים, כי יש להתחשב בהולכי הרגל הקשישים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן