Skip to content

דו"ח המבקר בשבוע הבא יעסוק במשק החשמל והמים

תעריפי המים, המחסור בחשמל, הסדרי הפנסיה של עובדי חברת חשמל, הפיקוח על החברות הממשלתיות והיערכות משרד האוצר לביטוח נכסים מפני נזקי מלחמה ורעידת אדמה. אלה בין הנושאים שבהם מתמקד הדו"ח השנתי הראשון, בחתימתו של המבקר החדש, יוסף שפירא. הדו"ח יכלול גם את ממצאי הביקורת על הקמת המערך האווירי לכיבוי-אש, בעקבות השריפה הגדולה בכרמל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, יניח על שולחן הכנסת בשבוע הבא את דוח הביקורת השנתי הראשון שבחתימתו. דו"ח ביקורת זה מתמקד בנושאים כלכליים וחברתיים.

הדו"ח עוסק בהרחבה בנושא משק החשמל. כזכור, בקיץ האחרון הגיע יצור החשמל כמעט לקצה גבול היכולת והייתה סכנה מוחשית להפסקות חשמל ממושכות, אשר עלולות היו לגרום לנזקים כלכליים במיליארדי שקלים  ולפגוע ברווחת הציבור. עוד עוסק הדו"ח בהסדרי הפנסיה של עובדי חברת החשמל, שנמשכו שנים רבות ובמהלכן ניתנו הטבות שכר ופנסיה בעלות של מיליארדי שקלים.

(צילם: גיא חימוביץ', ויקימדיה)
הדו"ח עוסק בהרחבה בנושא משק החשמל. תחנת הכוח בחדרה (צילם: גיא חימוביץ', ויקימדיה)

נושא חשוב אחר בדו"ח הוא הביקורת על תעריפי המים – פרק זה מתפרסם כחודש לאחר שמשרד מבקר המדינה פרסם את חוות הדעת בנושא "הפיקוח על מחירי המזון והפיקוח על מחירי מוצרי חלב", אשר מצאה ליקויים קשים בפיקוח של משרד האוצר, משרד החקלאות ומשרד התמ"ת, שגרמו לעליית המחירים.

משרד מבקר המדינה בדק גם את היערכות משרד האוצר לביטוח נכסי המדינה ונכסי האזרחים מפני נזקי מלחמה ורעידת אדמה הרסנית. סיטואציות שעלולות להתפתח לכדי משבר כלכלי.

 במסגרת מדיניותו של מבקר המדינה לערוך דוחות מעקב, כדי לוודא תיקון ליקויים שנחשפו בדוחות קודמים, נבדק נושא הטלת הכופר שמטילה רשות המסים על מעלימי מס כחלופה להליך פלילי. זאת, לאחר שבביקורות קודמות נתגלו ליקויים רבים בתחום הטלת הכופר. נושא נוסף שיתפרסם בדו"ח: סדרי הפיקוח והבקרה של רשות החברות הממשלתיות, בעת שבראשה עמד  עו"ד דורון כהן, המכהן עתה כמנכ"ל משרד האוצר.

 תלותו של משק האנרגיה בגז הטבעי גוברת והולכת. משרד מבקר המדינה בדק את נושא השמירה על הבטיחות בקווי הולכת הגז ובמתקני הגז הטבעי.

 דו"ח מס' 63א כולל גם פרק על מערכת הביטחון. במרכזו ביקורת שנעשתה על רקע אסון השריפה בכרמל לגבי הכיבוי האווירי שהוא שירות מציל חיים – בניין הכוח לכיבוי שריפות מהאוויר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן