Skip to content

הבחירות ב-22 בינואר; הסקרים: ניצחון לימין

אם להסתמך על סקרי הבחירות הראשונים, שפורסמו בערוץ הכנסת, ב"מעריב" וב"הארץ", גוש הימין לא רק שלא ייחלש לאחר הבחירות - הוא אף יתחזק. הצירוף אולמרט-לבני לא יביא אתו את הישועה לגוש השמאל. אהוד ברק מתנדנד בין 2 מנדטים לחידלון פוליטי. העבודה מתחזקת ובסקר של ערוץ הכנסת היא אף משלשת את כוחה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בחירות 2013 יתקיימו ב-22 בינואר – כך החליט ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לאחר תום ההתייעצויות עם ראשי סיעות הכנסת השונות. אבל לו היו מתקיימות היום היה הליכוד מתחזק ומקבל 29 מנדטים ומפלגת העבודה היתה כמעט משלשת את כוחה ומקבלת 23 מנדטים. כך עולה מסקר מכון "פאנלס פוליטיקס" בראשות מנחם לזר, שנערך עבור ערוץ 99 – ערוץ הכנסת.

שוב בחירות חורפיות - ב-22 בינואר. (צילום: דן בר דוב)
שוב בחירות חורפיות - ב-22 בינואר. (צילום: דן בר דוב)

לפי הסקר הזה "קדימה" מתרסקת לשלושה (!!!) מנדטים בלבד ו"עצמאות" של ברק נעלמת מהמפה הפוליטית. חלוקת שאר המנדטים נראית כך: יש עתיד (יאיר לפיד) – 15; ישראל ביתנו – 12; ש"ס – 9; יהדות התורה והאיחוד הלאומי – 5 מנדטים כל אחת. המפלגות שזוכות לארבעה מנדטים הן: הבית היהודי, מרצ, חד"ש ובל"ד. והמפלגות שמקבלות הכי פחות מנדטים (3) הן קדימה ורע"מ-תע"ל כל אחת.

בנוסף, שאל מכון "פאנלס פוליטיקס" את דעתו של הציבור בנוגע לאיחוד אפשרי של מפלגות מרכז-שמאל. 35% מהציבור היה רוצה לראות את ח"כ שלי יחימוביץ' בראש מפלגה מאוחדת שכזאת;  11% בעד ציפי לבני; 10% בעד יאיר לפיד ו-9% בעד האפשרות שאהוד אולמרט יעמוד בראש מפלגה פוטנציאלית שכזאת.

שאלה אחרת שעלתה בסקר הביאה לתוצאה חד משמעית: 64% מהציבור לא רוצה שאהוד אולמרט יחזור לפוליטיקה. רק 12% מכלל הציבור סבורים ההיפך (ובקרב מצביעי קדימה בבחירות האחרונות – 27%).

ועוד תוצאה מעניינת, שליש (31%) מהנשאלים היו משנים את דעתם לו היו יודעים מראש שח"כ יחימוביץ' תצטרף לממשלה בראשות נתניהו. ל-52% מהציבור הדבר לא היה משנה.

הסקר המלא פורסם היום בתכנית "אולפן פתוח" עם אורית לביא נשיאל.

גם הסקרים שפורסמו הבוקר בעיתונים "מעריב" ו"הארץ" צופים ניצחון סוחף לגוש הימין. סקר העיתון מעריב צופה 29 מנדטים לליכוד, 17 לעבודה ולמפלגתו של יאיר לפיד, "יש עתיד", ושישה מנדטים בלבד לקדימה בראשות מופז. הסקר צופה עוד, כי אפילו מפלגה חדשה בראשות אולמרט ולבני לא תהווה איום על נתניהו ותקבל בסך הכל עשרה מנדטים.

על פי סקר זה ישראל ביתנו תקבל 13 מנדטים; ש"ס – עשרה מנדטים; הבית היהודי – 5; יהדות התורה – 5; מרצ – 4; רע"מ תע"ל – 4; חד"ש – 3; "עצמאות" של ברק – 2 מנדטים וגם האיחוד הלאומי 2 מנדטים.

עפ"י סקר הארץ יקבל הליכוד 29 מנדטים; העבודה – 19; ישראל ביתנו – 15; "יש עתיד" – 11; ש"ס – 10; הבית היהודי – 8; קדימה – 7; יהדות התורה – 6; מרצ – 4; חד"ש – 4; רע"מ תע"ל – 5 ובל"ד – 2. עפ"י סקר זה "עצמאות" בראשות אהוד ברק לא עוברת את אחוז החסימה. "הארץ" בדק גם מי מועמד האופוזיציה המועדף על הציבור, כדי להחליף את ראש הממשלה נתניהו: לבני היא המועמדת המועדפת עם 28% תמיכה; מעט אחריה, אהוד אולמרט עם 24%, יושבת ראש מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', עם 17% תמיכה בלבד, יו"ר קדימה שאול מופז עם 16% ומעט אחריו, עם 15 אחוזים, אהוד ברק.

הימין מנצח בסקרים. כרזות במערכת הבחירות הקודמת (צילום: דן בר דוב)
הימין מנצח, בינתיים רק בסקרים. כרזות במערכת הבחירות הקודמת (צילום: דן בר דוב)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הכריע על תאריך הבחירות, לאחר ההתייעצויות שקיים עם הסיעות השונות בכנסת. התאריך מופיע על מסמך הצעת החוק לפיזור הכנסת, שאותו תצטרך לאשר ביום ראשון ועדת השרים לענייני חקיקה. לאחר אישור ועדת השרים תובא הצעת החוק לכנסת. ביום שני תועלה ההצעה להצבעה במליאת הכנסת – ולאחר אישורה בשלוש קריאות תתפזר הכנסת. מפלגת העבודה הודיעה בתגובה כי תתמוך בקיום הבחירות ב-22 בינואר ויו"ר המפלגה, שלי יחימוביץ', בירכה על התאריך.

"מפלגת העבודה היא שהתניעה מלכתחילה את תהליך הבחירות", אמרה יחימוביץ'. "הן מתקיימות כעת בשל כישלונו של נתניהו להעביר תקציב מדינה. ואולם על הציבור לזכור כי נתניהו הסכים לבחירות מתוך כוונה שאם ייבחר יעביר ביום שאחרי תקציב גזירות מר וקשה שיפגע אנושות בציבור בישראל, יביא לגלי פיטורים וינציח שיטה כלכלית אלימה שהעשירה את העשירים בלבד ורמסה את הציבור כולו". יחימוביץ' אמרה עוד כי מפלגת העבודה מתחייבת לנהל קמפיין ערכי ואידיאולוגי שיעסוק במהות, ולהציג בצורה ברורה בפני אזרחי ישראל את האלטרנטיבה למדיניות של הליכוד ונתניהו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן