Skip to content

רני רהב פנה לנתניהו: הצל את התקשורת הקורסת

מציע להקים קרן סיוע לתקשורת הישראלית בראשות שופט עליון בדימוס, לחוקק חוק אשר יקנה הנחות מיוחדות לתעשיית התקשורת המודפסת ולחלק עיתונים בחינם לתלמידים וסטודנטים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רני רהב פנה במכתב ישיר לראש הממשלה בנימין נתניהו וביקש ממנו לעצור את קריסת מערכות התקשורת בישראל. "לא לא יעלה על הדעת שבמדינת ישראל הדמוקרטית בהנהגתך יסגרו עיתונים או יצומצמו", כתב רני במכתבו.

רהב מדגיש בתחילת מכתבו לנתניהו, כי "מדינת ישראל ללא עיתונות כתובה, רחבה, חופשית והוגנת היא לא מדינה שאתה כפטריוט מספר אחד שלה, תרצה לחיות בה".

רני רהב (צילום: האתר של רהב)
"חלק מה- DNA של כולנו. רני רהב

במכתב הוא מציין, שהוא "מבין שהציבור הישראלי לא אוהב תקשורת מצד אחד, אפילו שונא אותה ושמח לאידה בשעה קשה זו, אבל מצד שני, כבוד ראש הממשלה, הוא גם לא יכול בלעדיה. זהו החמצן של הדמוקרטיה וחלק מהשיח הציבורי ומה- DNA של כולנו".

הפתרון שמציע רהב הוא שהממשלה תכריז "על קרן סיוע חירום לתקשורת הישראלית בראשות שופט עליון בדימוס. בנוסף, צריכה להעביר חוק מיוחד אשר מקנה הנחות מיוחדות במיסוי בכל מה שקשור להצלת תעשיית הפרינט, כמו הורדת מיסוי על נייר, הורדת המע״מ ממחיר העיתון ומהמוצרים הנילווים לתעשיה זו, ובנוסף שכל תלמיד, החל מכתה ט׳ ועד י"ב, וכל סטודנט באוניברסיטה או במכללה יוכל לקבל עיתון אחד חינם על חשבון המדינה".

מצורף המכתב בשלמותו:

אדוני ראש ממשלת ישראל – מר בנימין נתניהו,

1. מדינת ישראל ללא עיתונות כתובה, רחבה, חופשית והוגנת היא לא המדינה שאתה, כפטריוט מספר אחד שלה, תרצה לחיות בה.

2. כבוד ראש הממשלה, אנו ניצבים לפני רגע האמת. העיתונות הישראלית קורסת ולך, כראש ממשלה נאור ודמוקרטי, כפי שאני מכיר ומוקיר, אסור שזה יקרה במשמרת שלך.

3. מכובדי ראש הממשלה, אני מכיר אותך ויודע שהדמוקרטיה חשובה לך מאוד, ולכן אתה חייב לעשות מעשה באופן מיידי.

4. אתה ההוכחה לכך שלמרות ביקורת עיתונאית כזו או אחרת, הינך ממשיך בדרכך ללא מורא ופחד.

5. לא יעלה על הדעת שבמדינת ישראל הדמוקרטית בהנהגתך יסגרו עיתונים או יצומצמו.

6. אני מבין שהציבור הישראלי לא אוהב תקשורת מצד אחד, אפילו שונא אותה ושמח לאידה בשעה קשה זו, אבל מצד שני, כבוד ראש הממשלה, הוא גם לא יכול בלעדיה. זהו החמצן של הדמוקרטיה וחלק מהשיח הציבורי ומה- DNA של כולנו.

7. אתה, כראש הממשלה שמבין תקשורת מה היא יותר מכל ראש ממשלה שהיה פה, צריך להבין שאסור לך לתת לעיתונים או לערוצי טלויזיה וגופי מדיה שונים להיסגר.

8. הממשלה בהנהגתך חייבת לתת סיוע מיידי לעולם התקשורת:
א. כי זו חובת הדמוקרטיה.
ב. מדובר באלפי משפחות.
ג. זוהי תעשיה ענקית, חלק מהמשק.
ד. חופש הביטוי במדינתנו הוא ערך עליון ואת זאת אתה מבין יותר מכולנו.

9. כבוד ראש הממשלה, הממשלה בהנהגתך חייבת להכריז על קרן סיוע חירום לתקשורת הישראלית בראשות שופט עליון בדימוס. בנוסף, צריכה להעביר חוק מיוחד אשר מקנה הנחות מיוחדות במיסוי בכל מה שקשור להצלת תעשיית הפרינט, כמו הורדת מיסוי על נייר, הורדת המע״מ ממחיר העיתון ומהמוצרים הנילווים לתעשיה זו, ובנוסף שכל תלמיד, החל מכתה ט׳ ועד י"ב, וכל סטודנט באוניברסיטה או במכללה יוכל לקבל עיתון אחד חינם על חשבון המדינה.

10. נכון שמתוך 150 מלקוחותי ישנם גם בעלי עניין בעיתונים וכלי תקשורת אחרים, אבל זה לא ימנע ממני מלזעוק את זעקת התקשורת – אני חלק מתקשורת זו, חלק מדמה, חלק מדרכה.

11. כבוד ראש הממשלה, אני משוכנע יותר מכולם שאתה תעשה רבות להצלתה של התקשורת הישראלית באופן מיידי.

שלך בידידות,
רן רהב

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן