Skip to content

נתניהו מבטיח: "כיפת ברזל דיגיטלית" לישראל

התקפות הסייבר על ישראל גוברות - כך אמר הבוקר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בישיבת הממשלה. התשובה למתקפות הסייבר: "כיפת ברזל דיגיטלית" שישראל מפתחת. דבריו באים על רקע התגברות התקפות הסייבר גם על יעדים רגישים בארה"ב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מגלה בפתח ישיבת הממשלה השבועית, כי ישראל מפתחת "כיפת ברזל דיגיטלית" נגד התקפות סייבר.

"אני מבקש לשבח את הפעילות המדויקת של צה"ל ברצועת עזה אמש", אמר ראש הממשלה. "הג'יהאד העולמי מגביר את המאמצים שלו לפגוע בנו ואנחנו נמשיך לפעול נגדו בתקיפות ובעוצמה, הן בתגובה והן בסיכול מונע.

אילוסטרציה לפעילות של רשת נתבים (צילום: ויקימדיה)
"מתגברים הניסיונות לבצע מתקפות סייבר על תשתיות המחשבים". אילוסטרציה לפעילות של רשת נתבים (צילום: ויקימדיה)

"במקביל", אמר נתניהו, "מתגברים הניסיונות לבצע מתקפות סייבר על תשתיות המחשבים במדינת ישראל. מדי יום נעשים ניסיונות רבים לחדור למערכות המחשב של ישראל. (ישראל) פועלת לבלום את הניסיונות הללו על ידי פיתוח מה שהייתי מכנה כיפת ברזל דיגיטלית לישראל להגנה מפני טרור מחשבים. כמו שיש לנו כיפת ברזל נגד טילים וגדר ביטחון נגד מסתננים וטרור – תהיה לנו הגנה דומה מפני מתקפות סייבר. אבל כמו בבניית הגדר, דרוש זמן להשלים את זה, ואנחנו עובדים על כך במלוא הכוח, במלוא המרץ".

בישראל פועל כבר למעלה משנה מטה הסייבר לאומי שעל הקמתו הוכרז ב-18 במאי 2011. מטה הסייבר הלאומי ומשרד המדע והטכנולוגיה ישקיעו 50 מיליון שקל במחקרים ובמלגות בתחום הסייבר והמחשוב המתקדם בשלוש השנים הקרובות. מטרת המטה: להפוך את ישראל למדינה מובילה בתחום הקיברנטי, ומתרכז בהשקעות ובקידום תשתיות טכנולוגיות ותשתיות הון אנושי. המטה כולל נציגים מהגופים העוסקים בהגנה קיברנטית ובהנחת יסודות להסדרה רגולטורים של עולם האבטחה הקיברנטית בישראל.

ראש הממשלה נתניהו כבר הכריז בעבר כי ישראל היא אחת המדינות המאויימות ביותר בתחום הסייברץ "כל מדינה מתקדמת מאוימת – ומאחר שאנחנו אחת המדינות הממוחשבות בעולם, אנחנו חשופים במיוחד", אמר נתניהו בסוף חודש מאי, בכנס של המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS), שהתקיים בתל-אביב. נתניהו הדגיש, כי היעד שקבע עבור ישראל הוא שתהיה אחת מחמש המעצמות המובילות בתחום הסייבר בעולם.

נזק בסדר גודל של פרל הרבור. שר ההגנה האמריקני פאנטה
נזק בסדר גודל של פרל הרבור. שר ההגנה האמריקני פאנטה

דבריו של ראש הממשלה נאמרו על רקע פרסומים בסוף השבוע, לפיהם האקרים איראניים פועלים זה חודשים במתקפות חסרות תקדים נגד אתרים אמריקניים.

על פי פרסומים אלה מטרת מתקפות הסייבר האלה היא לפגוע במערכות המחשב והאינטרנט של בנקים, חברות תשתיות תחבורה ותעופה, חברות דלק ומערכות המופעלות על-ידי מערכת הביטחון האמריקנית. איראן השקיעה בלוחמה זו ובאבטחת מידע כמיליארד דולר, ובכוונתה להגביר את פעילותה בתחום זה, בעקבות הסנקציות החריפות נגדה.

שר ההגנה של ארה"ב, ליאון פאנטה, הזהיר בסוף השבוע כי ארה"ב עלולה לעמוד בפני מתקפת סייבר קשה ביותר שתגרום נזק שבחומרתו ובגודלו יהא דומה לנזק שנגרם לארה"ב עקב המתקפה היפנית על פרל הרבור (1941).

פאנטה אמר דברים אלה בהתיחסו לווירוס המחשבים "שאמון" שפגע במערכות המחשב של חברת הנפט הלאומית בסעודיה. פאנטה אמר כי מדובר במתקפה הרסנית ביותר שנודעה עד כה, היא פגעה בכ-30,000 מחשבים בחברת הנפט הסעודית, והיה צורך להחליפם. "פעילויות הסייבר במפרץ הפרסי הן ההרסניות ביותר במגזר העסקי מאז ומתמיד. חברות פרטיות שפועלות באזור נתונות למתקפות סייבר בהיקף חסר תקדים", אמר.

פאנטה נמנע אמנם מלכוון אצבע מאשימה ישירה כלפי איראן, אבל, הבהיר: "על תוקפים פוטנציאליים להבין, שיש לנו את האמצעים להשיב להם כגמולם בשל ניסיונותיהם לפגוע באמריקה".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן