Skip to content

אריה גוטליב מנכ"ל קבוצת נילית פורש מתפקידו

לאחר 25 שנות עבודה בחברה ו-13 שנות כהונה כמנכ"ל נילית. במקומו התמנה ציון גינת לשעבר מנכ"ל דלק אירופה והוא יכנס לתפקידו בתחילת חודש ינואר 2013
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אריה גוטליב, מנכ"ל קבוצת נילית, פורש מתפקידו לאחר כ-13 שנים בתפקיד ו-25 שנה עבודה בחברה. לאחרונה הוא התמנה לדירקטור בחברה הקשורה, סמל"ת (סוכנות מכוניות לים התיכון), המייבאת את הרכבים פיאט, אלפא רומיאו, לנצ'יה ואבארט. במקומו התמנה לתפקיד ציון גינת, שיכנס לתפקידו בתחילת חודש ינואר הקרוב.

אריה גוטליב, מנכ"ל קבוצת נילית, צילום: הילה אלון
אריה גוטליב, מנכ"ל קבוצת נילית, צילום: הילה אלון

אריה גוטליב הודה בחום למיכאל לוי, יו"ר ובעלים של הקבוצה, על האמון, התמיכה ועל העבודה הפוריה והמשותפת במשך כל השנים, הודה למנהלי ועובדי החברה על שהיו שותפים אמיתיים להצלחה ולהישגים הרבים של החברה והודה להם על מקום שהפך לבית במהלך 25 שנות עבודתו בחברה.

"במשך כהונתו של אריה כמנכ"ל נילית צמחה הקבוצה בצורה יוצאת דופן והפכה למובילה עולמית בתחום סיבי הניילון לטקסטיל והתרחבה באופן משמעותי בתחום הפלסטיקה, כל זאת בתקופה של משבר כלכלי עולמי חסר תקדים בחומרתו", הביע את הערכתו מיכאל לוי וציין, כי הוא שמח על מינויו של ציון גינת למנכ"ל נילית: "אני מברך את ציון על הצטרפותו למשפחת נילית. הישגיו של ציון וכישוריו הניהוליים יתרמו להמשך הצמיחה של נילית בתקופה מרובת אתגרים זו".

צמיחה מ-136 מיליון דולר לחצי מיליארד דולר

"לאחר 25 שנה בנילית, וכמעט 13 שנה כמנכ"ל אני מסיים תקופה מאתגרת ומרתקת בנילית. עשינו יחד כברת דרך ארוכה שבה צלחנו תקופות של משברים כלכליים גלובליים ושינויים מהותיים בתעשיית הטקסטיל והפלסטיקה שחייבו אותנו בהסתגלות מהירה ובהערכות מחודשת בהתאם. בשנת 2000, עם כניסתי לתפקיד מנכ"ל נילית, מחזור המכירות שלנו הסתכם ב 136 מיליון דולר, אני גאה לומר שבשנה שחלפה עברנו את רף החצי מיליארד דולר. מיצרן ישראלי הפכה הקבוצה לאורך השנים ליצרן רב לאומי ולמובילת שוק בתחום הסיבים, ובנינו חטיבה בתחום הפלסטיקה המהווה כמעט מחצית מהיקף פעילותנו", כתב גוטליב לעובדי החברה.

גוטליב ציין, כי "היתה לי גם זכות גדולה לעבוד יחד עם מיכאל ובהנחייתו. למדתי ממנו איך מנהלים חברה מצוינת בהגינות ובנחישות, תוך שמירה על ערכים ועל התרבות ה'ניליתית'. נהניתי ושמחתי להיות שותף להצלחה זו. עבורי נילית תישאר הבית- לעד".

ציון גינת, מנכ"ל נילית הנכנס ציין: "לפני עומד אתגר גדול להמשיך ולהצעיד את נילית כמובילת שוק סיבי הניילון לתעשיית הטקסטיל, וזאת לצד אתגרים נוספים. אני סמוך ובטוח שבזכות ההון האנושי של עובדי החברה נעמוד באתגרים ואף נתחזק".

ציון גינת, בוגר תואר ראשון ושני בהנדסת מכונות באוניברסיטת תל אביב ובעל ניסיון ניהולי רב. בתפקידו האחרון שימש ציון במשך כ-4 שנים בתפקיד מנכ"ל "דלק" באירופה. גינת הקים, פיתח קידם וניהל את עסקי החברה. בתקופת כהונתו כמנכ"ל גדלה החברה והגיעה לתוצאות מרשימות. קודם לכן מילא ציון מגוון תפקידים בכירים, ביניהם מנהל חטיבת הלקוחות בפרטנר, במשך 5 שנים ומנהל השיווק והמכירות בתדיראן מוצרי צריכה.

נילית, יצרנית סיבי ניילון לתעשיית הטקסטיל ופולימרים ותרכובות לתעשיית הרכב, האלקטרוניקה והחשמל, היא מהיצואניות המובילות בישראל (מייצאת כ-95% מתוצרתה), ומהחברות המרכזיות בעולם בייצור סיבי ניילון לתעשיית הטקסטיל. החברה נוסדה בשנת 1971 ע"י משפחת לוי, שהקימה את מפעל נילית במגדל העמק, לייצור פולימרים וסיבי ניילון. בשנת 2006 הצטרפה קרן מרקסטון כמשקיעה בקבוצה. מיכאל לוי משמש כיו"ר החברה המעסיקה כ- 1,400 עובדים, 700 מתוכם עובדים במפעלה במגדל העמק.

לנילית יותר מ-500 לקוחות בעולם ובבעלותה מפעלים יצרניים נוספים גם בארה"ב, גרמניה, איטליה וסין. היא משווקת תוצרתה גם על ידי חברות בנות וביתר הארצות בנוי מערך השיווק על סוכנים מקומיים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן