Skip to content

עובדי מעריב מפגינים ומאחורי הקלעים רוחשות שמועות

הפופוליזם של ערב בחירות הוביל להתעצמות הקולות להצלת העיתונות המודפסת, שעה שנאמני מעריב בוחנים את ההצעות לרכישת העיתון או לקריעתו לגזרים שיתחלקו בין כמה בעלים. על רקע שמועות אודות ניסיונות השתלטות עוינת על העיתון, הפגינו היום מאות מעובדי מעריב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בהפגנה תבעו העובדים את הבטחת זכויותיהם ואת ההגנה על עתיד מעריב, אך נוחי דנקנר מיהר לצנן את הלהבות בהבטחה שהגיעה מאי.די.בי לכיסוי 69% מההתחייבויות לעובדים. הכדור עובר לעופר נמרודי.

דוכן מעריב: חזיון תעתועים? (צילום: ציפי מנשה)

בניסיונות נואשים להציל את העיתון הודיע ועד עובדי מעריב כי יפעל עם העובדים להגדלת מספר המנויים במסגרת קמפיין חדש שיושק בקרוב, אך בינתיים ממשיכים העובדים להלחם על זכויות עבר המגיעות להם. ההפגנה היום נפתחה בהתכנסות בחניון בית מעריב, ממנו צעדו העובדים לעבר צומת החשמונאים, שם חסמו את התנועה. בעקבות הודעת איי.די.בי ובה התחייבות לכסות את חלקו של דנקנר בהתחייבויות כלפי העובדים, בוטלה התכנית המקורית לצעוד לעבר משרדי החברה במגדלי עזריאלי.

הפגנת עובדי מעריב: היחצ"נים מזדהים (צילום: דן בר דב)

ועד הפעולה של עובדי מעריב דיווח לעובדים אודות הפנייה שקיבל בסוף השבוע מנציגי אי.די.בי בבקשה לפתוח במשא ומתן מזורז עם לוח זמנים קצוב בניסיון להביא את דירקטוריון דסק״ש לחתום על התחייבות לשלם 69 אחוז מהחוב שיישאר לעובדים. קבלת ההתחייבות בכתב וההבטחה כי הדירקטוריון יתכנס תוך זמן קצוב הפיסה את דעתם של העובדים. עו"ד דוד חודק המייצג את אי.די.בי כתב לעו"ד גלילה הורנשטיין נציגת העובדים כי:

"נוחי דנקנר מאמין כי בפעולה משותפת של כל המעורבים למיקסום התמורה מהעסקות למכירת הנכסים והפעילות של קבוצת מעריב, יהיה בה כדי לכסות את מלוא הסכום הדרוש לשמירת מלוא זכויות העובדים. יחד עם זאת, במידה שיוותר פער כזה, כיו"ר דירקטוריון דסק"ש, יפעל נוחי דנקנר לכינוס דירקטוריון דסק"ש וימליץ בפניו כי דסק"ש תשתתף בשיעור של 69% (שזה חלקה היחסי) מן הפער, ככל שיהיה. בנוסף, במידה שיווצר פער כזה, מצפה נוחי דנקנר מהשותף האחר במעריב, הכשרת היישוב, כי יפעלו באופן דומה גם הם, כך שישלמו את חלקם היחסי, כל זאת על אף העובדה שבמישור הערכי והמוסרי על הכשרת היישוב לשלם את הרוב המוחלט של סכום הפער – שנוצר כל כולו בתקופת רבת השנים שבה הם היו בעלי השליטה במעריב".

דנקנר השליך את הכפפה לעבר עופר נמרודי, ויו"ר ועד הפעולה של מעריב חגי מטר דיווח לעובדים על פגישה הצפוייה היום עם נמרודי לליבון סוגיית חבותו כלפי העובדים. המפגינים היום פרסו בקדמת מסלול צעידתם חיץ שנבנה משורת עיתוני מעריב ונשאו כרזות האומרות " נלחמים על הזכויות- שומרים על הבית",  "רוצים זכויות- לא פחות" , "אנחנו מעריב", "ביבי תתעורר מעריב לא ייסגר" ו"נוחי נוחי -בוקר טוב- מעריב יצאו לרחוב".

מערכת בחירות בלי מעריב? לא סביר (צילום: דן בר דב)

כידוע, נסגרה ביום חמישי האחרון האופציה להגשת הצעות לרכישת העיתון מעריב. התקבלו עשרים הצעות, בהן הצעתו של שלמה בן צבי שהביע עניין ברכישת העיתון מדנקנר וכן הצעה של אלי עזור מהג'רוסלם פוסט. כמו כן, הושגו הצעות לרכישת חלקים מן העיתון. עובדי מעריב לא הגישו הצעה ואולם החלופה של השתתפות בבעלות על העיתון יחד עם גורם אחר עדיין לא נדחתה על ידיהם.

למכרז לרכישת מעריב נלוותה חרושת שמועות, בהן כאלו המחשידות מו"לים אחרים בניסיון השתלטות עוינת על העיתון באמצעות רוכשים פיקטיביים. אחת ההשערות היא שהשתלטות על מעריב תאפשר לרוכשיו להציב בפני שלדון אדלסון תחרות על ידי הפיכת מעריב לעיתון חינם.

הבית של עובדי מעריב: עוד כמה זמן? (צילום: ציפי מנשה)

היום גם פרסמו גורמים שונים את עמדתם לפיה על הממשלה לתמוך במעריב ולפיה יש למנוע קריסת עיתונים. איגוד יועצי התקשורת יצא בקריאה :" סולידריות זו לא מלה גסה" ופנה בקול קורא לכלל העוסקים בענף, להתגייס למאבק לשמירת קיומם ופועלם של אמצעי התקשורת השונים בישראל. איש יחסי הציבור רני רהב פנה במכתב נרגש אל ראש הממשלה בנימין נתניהו בו אמר, בין היתר:

"הממשלה בהנהגתך חייבת לתת סיוע מיידי לעולם התקשורת:
א. כי זו חובת הדמוקרטיה.
ב. מדובר באלפי משפחות.
ג. זוהי תעשיה ענקית, חלק מהמשק.
ד. חופש הביטוי במדינתנו הוא ערך עליון ואת זאת אתה מבין יותר מכולנו".

במכתב החתום "שלך בידידות" קורא רהב לנתניהו להקים קרן סיוע לעיתונות הישראלית.

[related-posts title="תפילת מעריב מתארכת"]

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן