Skip to content

מרצדס עדיין רק שלישית מבין רכבי היוקרה

למרות הצבת היעד של חזרה להובלת סגמנט רכבי היוקרה ע"י דיטר זטצ'ה, מנכ"ל מרצדס, BMW ואאודי עדיין מובילות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לפני כשנה, פנה מנכ"ל מרצדס-בנץ, דיטר זטצ'ה, במכתב לכל עובדי הקונצרן הגרמני משטוטגרט, והציב יעד לחזור להובלת המכירות של רכבי היוקרה, כפי שמרצדס הייתה עד שנת 2005.

"אין מיקום אחר זולת המקום הראשון" גרס זטצ'ה בפני עובדיו.

מוזיאון מרצדס, שטוטגרט ( צילום דני בר )

אולם החיים לא קלים למרצדס. למרות הגידול במכירות 9 החודשים הראשונים של 2012 ( 5% גידול ) ומכירות של 964,00 רכבי מרצדס ברחבי העולם, עדיין מכירות BMW ו- AUDI עולות על מכירות מרצדס ברחבי העולם.
9 החודשים הראשונים של 2012 האירו פנים ליצרנית הבווארית BMW עם מכירות של 1,109,000 מכוניות ומיקום בראש מכירות רכבי היוקרה בעולם, ואילו AUDI מכרה בתקופה זו 1,096,600 רכבי אאודי – 132,600 מכוניות יותר מהמקום השלישי של מרצדס.
מרצדס מתכוונת להכנס לנישות ושווקים חדשים עם CLA, GLA וסדרת S שתושק בשנה הבאה.

סדרה A של מרצדס מעוררת תקווה שתעזור ליעד של זטצ'ה להתקרב. מאז ההשקה לפני כחודש כבר יש צבר הזמנות של מעל ל- 70,000 יחידות, למרות עובדת היות מחיר המכונית גבוה בכ- 7,000 יורו, לעומת מקבילתה מבית פולקסווגן, דגם גולף החדש. על מנת להצליח לספק הביקושים הצפויים יוחל בייצור מרצדס סדרה A גם בפינלנד.

השוק הסיני, שוק הרכב השני בגודלו בעולם, לא מאיר פנים יפות כל כך למרצדס לעומת 2 מתחרותיה הגרמניות.

בעוד שתי המובילות, BMW ו- AUDI הראו גידול של יותר מ- 30% במכירות 9 חודשים ראשונים 2012 לעומת תקופה מקבילה אשתקד, מכירות מרצדס גדלו רק ב- 6.7%.

תחזיות מנכ"ל מרצדס הן כי שינויים במערך ההפצה והמכירות בסין, יעלו את המכירות עד שנת 2015 ב- 34% לעומת תחזיות BMW לגידול של 26% ושל AUDI לגידול של 12% בלבד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן