Skip to content

פרישת כחלון מהמירוץ לכנסת: "אגרוף בבטן הליכוד"

תדהמה ומבוכה בליכוד. השר הפופולרי ביותר בליכוד, המייצג את פניה החברתיים של מפלגה זו, זרק הערב פצצה והודיע על פרישתו מהמירוץ הפוליטי ועל החלטתו לקחת פסק זמן של שנתיים. עכשיו שוברים בליכוד את הראש מי יציג את הנושאים החברתיים מול "העבודה" של שלי יחימוביץ', הנושאת בגאון את הדגל החברתי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אגרוף בבטן של הליכוד". כך כינה הערב בכיר בליכוד את הודעתו של שר הרווחה והתקשורת, משה כחלון, כי לא יתמודד על מקום ברשימת הליכוד לכנסת הבאה.

"החלטתי לקחת פסק הזמן ולא להתמודד לרשימה לכנסת", הודיע כחלון בהודעה ששיחרר הערב, לאחר שעות ארוכות שבהן הסתגר אפילו מעוזריו ולא השיב לטלפונים. "אני תומך בליכוד בהנהגת נתניהו. סיכמתי עם ראש הממשלה שאהיה חלק מצוות מאה הימים בנושאים הכלכלים והחברתים וקידום רפורמות עתידיות בכנסת הבאה ברשות הליכוד ונתניהו".

זרק פצצה. משה כחלון. (צילום: אתר הכנסת)
זרק פצצה. משה כחלון. (צילום: אתר הכנסת)

מקובל לראות במשה כחלון שר וחבר הכנסת מהפופולריים ביותר מבין השרים וחברי הכנסת של הליכוד. את עיקר הפופולריות שלו, כשר נושא דגל החברתיות בליכוד, קנה כשר התקשורת. מאז שהחל לכהן כשר התקשורת במרץ 2009 עשה כחלון מהפכה בשוק התקשורת, בעיקר בשוק הסלולר. אבל גם לפני המהפכה שעשה בעולם התקשורת היה כחלון הפופולרי ביותר מבין השרים וחברי הכנסת של הליכוד וזכה בפריימריז הקודמים בליכוד במקום הראשון. למרות שלאחרונה נאמר כי יחסיו עם נתניהו התקררו – זכה כחלון לדברי שבח גם מראש הממשלה בנימין נתניהו, שאף פנה לשריו והמליץ להם "להיות  כחלונים".

בסביבתו של כחלון טענו הערב, כי אין מדובר בצעד שנועד לסחוט מנתניהו קידום או הבטחה לתפקיד שר אוצר. אבל בקרב רבים בליכוד ישנם עדיין כאלה המאמינים, כי מדובר בתרגיל של "תחזיקו אותי" וכי בסופו של דבר כחלון יחזור – ובגדול – למירוץ לרשימה לכנסת.

בין הפונים אל השר כחלון, בנסיון לשנות את החלטתו, היה גם צחי הנגבי. "פניתי הערב לידידי השר כחלון בבקשה לחזור בו מהחלטתו. הליכוד זקוק לו . החברה הישראלית זקוקה לו", הגיב הנגבי על פרישת השר כחלון מהמירוץ. "רק לפני זמן מה פנה ראש הממשלה לכל השרים, בעקבות הרפורמות העצומות שביצע השר כחלון בשוק התקשורת הסלולרי, וביקש מהם 'להיות כחלונים'. גם אם לא כולם יהיו כחלונים, חשוב שלפחות כחלון אחד יישאר בצמרת הליכוד וליד שולחן הממשלה".

בתנועה לאיכות השלטון הזכירו בתגובה כי בשנה שעברה, הוענק לשר כחלון אות אביר איכות השלטון של התנועה. "רבים מאיתנו נהנים כיום מחשבון סלולארי חודשי מופחת משמעותית, רק מפני ששר התקשורת, בפתיחה של השוק הסלולארי לתחרות, מילא את תפקידו נאמנה והחליט להקשיב למה שדרוש לשבעה מיליון אזרחים ולא לארבעה טייקונים.

כחלון החל את דרכו הפוליטית בסוף שנות השמונים, כשסייע לרמי דותן בהתמודדותו בבחירות לראשות עיריית חיפה. בעקבות מערכת בחירות זו הכיר את עוזי לנדאו, שהפך לפטרונו ולקח אותו לשמש כראש לשכתו במשרד לביטחון הפנים.

בבחירות לכנסת השש עשרה נבחר לכנסת מטעם הליכוד, וכיהן כסגן יושב ראש הכנסת, ואף מילא ליום אחד את מקומו של נשיא המדינה. כחלון נמנה בשעתו עם המתנגדים לתכנית ההתנתקות בסיעת הליכוד. בשנת 2005, ערב ביצוע תוכנית ההתנתקות, הוצע לו על ידי ראש הממשלה אריאל שרון תפקיד השר לקליטת עלייה, אך כחלון סירב.

בשנת 2006, בבחירות המקדימות לרשימת הליכוד לכנסת ה-17, דורג במקום הראשון והוצב במקום השלישי ברשימת המפלגה לכנסת (המקום השני שוריין לסילבן שלום). בבחירות לכנסת ה-18 הוצב במקום השישי ברשימת הליכוד לכנסת.

בכנסת ה-17 עמד בראש ועדת הכלכלה עד לאוקטובר 2007 ויזם חוקים רבים. בחודש מרץ 2009 מונה כחלון לתפקיד שר התקשורת בממשלת נתניהו השניה. במהלך כהונתו קידם שינויים מרחיקי לכת בשוק התקשורת המקומי, שנועדו להגברת התחרות.

1 Comment

  1. זיו טרנר
    14 באוקטובר 2012 @ 23:24

    תרגיל של ביבי להסיט את תשומת הלב התקשורתית מלפיד ואולמרט. עוד שבוע כחלון ייעתר להפצרותיו ומסע השיכנועים של ביבי וביבי יהיה מלך ישראל שהחזיר את כחלון לליכוד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן