Skip to content

כלכלת בחירות בנסיעות: מבצעים ליום הבוחר

מה תהיה השפעת הבחירות על ענף הנסיעות והמלונות בישראל? האם הישראלים יעדיפו למלא את חובתם האזרחית להצביע ויישארו בארץ או ינצלו את יום השבתון כדי לקפוץ לחופשה קצרה בחו"ל? בדקנו עם הנוגעים בדבר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יש הסבורים שהמועד המתוכנן לבחירות, ה-22 בינואר, הוא עונת שפל מובהקת בתיירות הפנים וגם התקופה "הכי מתה" בנסיעות ישראלים לחו"ל, כך שהשפעת הבחירות לא תורגש בענף הנסיעות. מנגד יש הטוענים שתהיה ירידה משמעותית ביציאת הישראלים לחו"ל ובעקבותיה יבואו מבצעים שינסו לפתות אותם לצאת מן הארץ בכל זאת.

>>> עוד מאמרים וכתבות בנושא בחירות 2013

שמואל צוראל, מנכ"ל התאחדות המלונות בישראל, אומר שישראלים נמנעים בדרך כלל מלתכנן נסיעה לא חיונית לחו"ל למועד הבחירות ויתכן כי שבוע הבחירות יקטין את התיירות היוצאת באותה תקופה, שהיא, ממילא לא תקופה מבוקשת במיוחד.

ניו יורק במקום קלפי בפתח תקווה? (צילום: צבי זינגר)
ניו יורק במקום קלפי בפתח תקווה? (צילום: צבי זינגר)

אשר לתיירות נכנסת, למרות שצפוי תגבור של עיתונאים וצוותי תקשורת מהתקשורת העולמית לכיסוי הבחירות, מספרם לא יהיה גדול בגלל שישראל באופן שגרתי מכוסה היטב ע"י כתבי חוץ קבועים.

לדברי הסמנכ"ל לשיווק של איסתא, רונן קרסו, ההשפעה תהיה מינימלית מבחינת יציאות הישראלים, שכן בינואר-פברואר מרבית הישראלים לא מתכננים נסיעות, למעט גולשי הסקי, שאולי יעדיפו את המורדות המושלגים על פני מילוי חובתם האזרחית.

אשר לתיירים מחו"ל, לדבריו, במשך שנים מגיעים מאות חרדים מחו"ל כדי להצביע.

המשנה למנכ"ל אופיר טורס, יהודה זפרני, דווקא סבור שחודש הבחירות ינחית מכה על התיירות היוצאת: "להערכתי, תהיה ירידה של כ-15% בתנועת הישראלים החוצה בחודש ינואר", הוא אומר, "הבעיה העיקרית היא, שבאותו חודש יש מאות אלפי פעילים במעגלים השונים שלוקחים חלק פעיל בהכנות ליום הבוחר ויהיו חייבים להיות מרותקים לארץ. כתוצאה מכך תהיה ירידה משמעותית ביציאת ישראלים לחו"ל".

זפרני גם צופה מבצעים מיוחדים של חברות התעופה לחודש ינואר בעקבות עודף מושבים לעומת הביקוש עם מחירים כמו 799 דולר לניו יורק, 499 דולר ללונדון ופאריס, 399 דולר לרומא, 349 דולר לפראג ובודפשט. "אין לי ספק שכל חברות התעופה ייצאו במבצעים אגרסיביים והמרוויח היחיד יהיה הלקוח", מסכם זפרני

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן