Skip to content

הבוס מצטרף למסע הבחירות של הנשיא אובמה

שני תותחי על יקראו השבוע במדינות המפתח אוהיו ואייווה להצביע לנשיא המכהן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המוזיקאי האמריקני הנודע, ברוס ספרינגסטין, מתגייס לטובת מועמד המפלגה הדמוקרטית לנשיאות, ברק אובמה, לכהונה שנייה, לאחר שכבר תמך בו בגלוי בבחירות 2008. ספרינגסטין וביל קלינטון, הנשיא לשעבר, יופיעו יחד בפארמה אוהיו ביום חמישי, ויקראו לתמוך באובמה בבחירות שיתקיימו ב-6 בנובמבר. מדווחת רשת CNN.

בהמשך היום יופיע ספרינגסטין גם באיימס, אייווה, וקלינטון ישתתף באירוע בחירות בסטובנוויל, אוהיו.

"הערכים שברוס ספרינגסטין מאמין בהם דומים לאלה של הנשיא וסגנו: עבודה קשה, הגינות, יושרה", אמר מנהל מערכת הבחירות של אובמה, ג'ים מסינה. "הופעותיו יסייעו לנו במאמץ למשוך קולות בשתי מדינות מפתח מתנדנדות אלה, ואנו מאושרים מתמיכתו המתמשכת".

תחמושת בחירות כבדה. ספרינגסטין מודיע בדף הבית שלו על הופעותיו הקרובות למען אובמה
תחמושת בחירות כבדה. ספרינגסטין מודיע באתר הרשמי שלו על הופעותיו הקרובות למען אובמה

בשנת 2004 השתתף ספרינגסטין והופיע בעצרות בחירות גם למען הסנטור ג'ון קרי, שהיה באותה שנה המועמד הדמוקרטי, אולם עד כה טרם הודיע אם ישתתף גם במערכת הבחירות הנוכחית.

הנשיא הקודם ידוע כתומך מסור ופעיל של אובמה מראשית המערכה, והופעתו גם הפעם אינה מפתיעה.

ספרינגסטין אינו הסלבריטאי היחיד שהתגייס לטובת אובמה. קריין תשדיר הבחירות האחרון של הנשיא הוא השחקן מורגן פרימן, ומי לא יאמין לו שמצבו של הבוחר האמריקני השתפר מאז ראשית הכהונה של אובמה?

שני המתמודדים משקיעים זמן ומשאבים רבים במאבק על 18 האלקטורים של מדינת אוהיו. מדינה זאת היא שהעניקה את הניצחון לנשיא בוש בשנת 2004. ארבע שנים אחר כך ניצח ברק אובמה את הסנטור ג'ון מקיין באוהיו, אך בבחירות ביניים שהתקיימו ב 2010 הצליחו דווקא הרפובליקנים במדינה וזכו במשרת המושל ובחמישה מנדטים בבית הנבחרים.

משאל שעשתה רשת CNN במדינה אחרי העימות הטלוויזיוני הראשון בין אובמה לרומני, בין אלה שהודיעו על כוונתם להתייצב בקלפי – הצביע על יתרון קטן לאובמה: 50% לעומת 47% לרומני.

לאייווה יש שמונה אלקטורים שבחרו באובמה ב-2008 ובבוש ב-2004, ומתנהל שם מירוץ צמוד עם נטייה קלה לטובת אובמה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן