Skip to content

כחלון פורש? בחייאת סבתא שלי עליה השלום

היועצים רקחו מזימה שתחזיק מעמד כמה ימים, בהם יהיו מסעות שכנועים של שרים ותת שרים, מנכ"לים, חברים מהסיירת, סקרים עם כחלון ובלי כחלון, אזרחים מודאגים מלכתו של מפצח הסלולר הראשון. זה השפנפן הקטן והראשון משק שפני הספינים העונתי, כיאה לתקופת הבחירות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אני לא אשחק יותר את השימוש בישראבלוף, מיציתי. אם אתם עדיין לא מבינים לבד, ורואים בתוך ננו-שנייה את התרגיל השקוף של ביבי, נראה שאתם מצביעי ליכוד, ויופי לכם. כחלון פורש? בחייאת סבתא שלי עליה השלום, שגם אהבה מאוד גבינה צהובה, וזה הקשר בין כחלון לסבתא שלי.

>>> עוד מאמרים וכתבות בנושא בחירות 2013

ספין? משה כחלון (צילום מאתר הכנסת)

איך השר הכי פופולרי בליכוד, אחרי מסע יחצנות בלתי נגמר של ארבע שנים בתקשורת, שממנף הצלחה גדולה מול הסלולר ומעלים כישלון ענק ברווחה, פורש הביתה? איך? לא טובים אליו החיים של הכבוד ושולחן הממשלה?

טובים, עד מצוינים ומעבר לכך. הולך על ענני תקשורת אוהדים, ובמשחק הזה הוא מוביל עשרה מיליון מול שלושה. מה רע לו שם? הרי יש לו כבר הבטחה בכיס להיות שר האוצר הבא של ישראל, ואחרי זה הסיכוי על כסא שר החוץ עד ראש הממשלה, ואולי אפילו יש לו סיכוי להיות רוה"מ. אז מה קרה לנו היום?

כלום, וכרגיל אצל ביבי, כלום. זו אג'נדה ברורה כשמש של יועצי בחירות שרואים איך תקשורת לאומית שלמה, ללא עוטפי הדגים של ישראל היום, עוסקת רק בשאלה מי ינצח את ביבי. האם יאיר "22 מנדטים", או חזרתו של אולמרט לכסא המתפנה מרצון של מופז, איפה לבני תמצא בית חדש והסיכוי של שלי לנצח.

תקשורת שעוסקת במי שינצח את ביבי הראשון לזהות, מלך ישראל, זו תקשורת מאוד שלילית לביבי, ולא נופלת תחת ההגדרה השיווקית "העיקר שמדברים עליך". ביבי לא אוהב תקשורת שלילית, ועוד במהדורות חדשות טלוויזיוניות, שם אדלסון לא נמצא, עדיין.

אז היועצים רקחו מזימה שתחזיק מעמד כמה ימים עד שבוע, בו נשמע ונראה מסעות שכנועים של שרים ותת שרים, מנכ"לים, חברים מהסיירת, סקרים עם כחלון ובלי כחלון, אזרחים מודאגים מלכתו של מפצח הסלולר הראשון, הדלפות מכיוונו של ביבי כי הוא לא רוצה את כחלון, ואז הכחשה מכיוונו של ביבי כי הוא כן רוצה, וגם כחלון שלא מחזיר טלפונים, ושוב ושוב ושוב.

ביבי ייקח את התהילה כמושיע עם ישראל שהחזיר את כחלון

והנה הגענו לארוחת ערב סופר-סודית עם קינוח מצולם שאפתה לו שרה מהמסעדה האהובה עליה, למען "יישור ההדורים" , ועוד קצת עד שהכחלון יתרצה. ח"כים ימהרו לספר לעולם כי הם הם ורק הם שכנעו אותו לבטל את הפרישה, וביבי ייקח את התהילה כמושיע עם ישראל שהחזיר את כחלון. תצביעו ביבי.

קלפי (צייר: מאיר מירב)
האזרח ישלם את מחיר הספין (צייר: מאיר מירב*)

זה השפנפן הקטן והראשון משק שפני הספינים העונתי כיאה לתקופת הבחירות. אין הרבה ממה להתרגש. עוד יהיו ספינים גרועים מזה, זה דווקא חביב ומצחיק קלות. מה חשבתם שיקרה עם השמעת אזעקת הבחירות, חג הספינולוגים? מה שמדאיג אותי יותר מזה, אלו בדיוק הספינים שעוד נגיע אליהם, או נכון יותר, הספינים שלא נגיע אליהם, כי יגמרו טרום מועד, כמו בבעיה אורולוגית מוקדמת.

נדמה שביבי מתנהג כמו מאמן כדורסל שמוציא פסק זמן דחוף כשהיריבה עולה ליתרון מהיר
בשתי דקות רצופות ושוכח לשמור משהו לשניות ההכרעה. היידה ביבי

כמה יוכל עוד ביבי לצרוח כי האיראנים עם פצצת אטום מחר בבוקר! מחר! בבוקר! תצביעו לי ואני אחסל אותם הלילה! כמה? אף אחד לא קונה את זה, ויאללה, נמציא. כל יום וספּינו, העיקר שלא ידברו על המתחרים לקלפי, וזו גם דרך לשלוט בתקשורת. נדמה שביבי מתנהג כמו מאמן כדורסל שמוציא פסק זמן דחוף כשהיריבה עולה ליתרון מהיר בשתי דקות רצופות ושוכח לשמור משהו לשניות ההכרעה. היידה ביבי.

ומה אחר כך, אחרי שהספינים כבר לא יעבדו? "שלי-מיליון מובטלים" לא תופס, כי "שטייניץ-שני מיליון מובטלים" מנצח. נדליק את עזה בשביל שנחזור לטילים מעזה והנה ביבי ימגר את החמאס? נבנה מיליון דירות מסובסדות ל"מעוטי יכולת"? מה יהיה השלב הבא בספינים? אולי הפוך על הפוך, משהו כמו "אם תצביעו לי אז אני מתחייב לא לתת ללימור לבנת תיק בממשלה".

אז תהיה מלחמה, ורק מלחמה. אמיתית בחורף

אחר כך, אחרי שלא יצליחו לעבוד עליכם וייגמרו הספינים? אז תהיה מלחמה, ורק מלחמה. אמיתית בחורף. חיל האוויר, מילואים, צווי שמונה, ימ"חים וציוד, טנקים בבוץ בלבנון, צילום של ביבי ליד חיילים ומטוסים במעיל רוח כחול ומשק"שים (משקפי שמש). כן, משהו גדול כזה, לבנון שלוש. ביבי נגד נסראללה סיבוב ראשון. קטיושות על הצפון, טילים על תל אביב. התזמון זה בערך חמישה שבועות לפני הבחירות, שייגמר שבוע פלוס לפני הקלפי, בשביל הדמגוגיה הצבאית-מדינית, ואתם תאכלו את זה כמו ארוחת בוקר לסודני רעב במחנה הריכוז של ישי בדרום הארץ.

אפשר לבקש פסק זמן קל, טאמס לצרבת, ודחייה של נגיד חודשיים עד שהספין הבא ייצא לאוויר העולם? איך נעבור עכשיו שלושה חודשים כאלו שהשבוע מתחיל באמת ביום ראשון ונגמר בחמישי? והלוואי ואני צודק רק בקשר לכחלון וחלילה שנגלה כי הוא חולה במשהו רע כזה. שיהיה לי בריא.

[related-posts title="עוד בנושא בחירות"]

*דף הפייסבוק של מאיר מירב

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן