Skip to content

מוצא גופת החייל תובע את עשרת מיליון הדולר

הבוקר מסר הצעיר שמצא את גופת החייל מג'די חלבי, כי בכוונתו לתבוע את הפרס שהוצע על ידי עמותת "לחופש נולד" שנסגרה בתחילת השנה. יו"ר העמותה לשעבר: "שיפנה לברק, הוא שסגר את העמותה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עובד קק"ל,  איברהים קוזלי (26), תושב דליית אל כרמל, שמצא לפני כשבועיים את שרידי גופתו של החייל מג'די חלבי שעקבותיו נעלמו לפני כשבע שנים  וחצי, הודיע הבוקר כי בכוונתו לתבוע את הפרס – 10 מיליון דולר – מעמותת "לחופש נולד" וממשרד הביטחון שהוצע בזמנו לכל המביא מידע שיוביל לגילויו של מג'די.

עמותת "לחופש נולד", הוקמה בשנת 2004 ביוזמת עו"ד שרגא אלעד ששימש גם כיו"ר העמותה, ותוקצבה ברובה על ידי משרד הביטחון, העמותה פירסמה מודעות ענק בארץ ולפיהן היא הציעה פרס של 10 מיליון דולר לאדם שיספק מידע אמין שיוביל למציאתו של החייל הנעלם. העמותה נסגרה בינואר השנה על ידי משרד הביטחון, שהודיע על הפסקת תקצובה.

עו"ד אלעד הגיב היום לפרסום ואמר שהוא מניח שמשרד הביטחון יצטרך לשלם את הפרס שהוצע. לשאלה היכן יימצא הכסף לתשלום, השיב כי משרד הביטחון התחייב בזמנו לשלם את הסכום מתקציבו. "שיפנה לברק", הוא אמר, "הכסף אצלו והוא שהחליט לסגור את העמותה".  

לדבריו, לא ברור אם אכן ישלם משרד הביטחון את הפרס שהוצע בזמנו, וכנראה יצטרך העניין להיות מוכרע בבית המשפט. לשאלה אם יהיה מוכן לייצג את התובע, ענה שלתובע יש עורכי דין משלו והם אלו שיצטרכו לייצגו. עם זאת, מציינים גורמים משפטים, כי יש להביא בחשבון שגם אם יגיע סכום כספי כלשהו בגין מציאת הגופה, הרי שהמעביד (קק"ל) שאצלו מועסק איברהים, יהיה זה שזכאי לו ולא העובד. קוזלי מסר הבוקר כי יש בכוונתו להעביר חלק גדול מהפרס לידי משפחת החייל המנוח שהיה חברו. 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן