Skip to content

מלון בוטיק בסגנון קולוניאלי לרשת אטלס בירושלים

ארתור בלפור חוזר לירושלים - הפעם כמלון בוטיק חדש של רשת המלונות אטלס, שזהו לה המלון השני בירושלים אחרי מלון הרמוני. המלון ארתור צפוי להיפתח בעוד כחודשיים עם 54 חדרים מרווחים שעוצבו ברוח שנות השלושים של המאה הקודמת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רשת מלונות אטלס עומדת לפתוח בעוד כחודשיים את מלון הבוטיק השני שלה בירושלים, מלון ארתור, ברחוב דורות ראשונים, שהוא סימטה ממדרחוב בן יהודה. "ARTHUR" הוא פרוייקט משותף של חברת אטלס ואלי יוחנן מהנדסים בע"מ, בעלי הבניין, אשר שופץ והוסב למלון בהשקעה של מעל 35 מיליון שקלים וכולל 54 חדרים מרווחים שעוצבו בסגנון קולוניאלי ברוח שנות השלושים של המאה הקודמת.

מלון הבוטיק החדש בירושלים ארתור. בסגנון שנות ה-30
מלון הבוטיק החדש בירושלים ארתור. בסגנון שנות ה-30

המלון ייפתח במקביל לפתיחתו של מלון הבוטיק BAY-CLUB בחיפה, גם הוא מרשת מלונות אטלס. שני בתי המלון החדשים מצטרפים לעשרת מלונות הרשת בתל-אביב, בירושלים ובאילת.

עיצובו של המלון נועד להעניק לאורח תחושה של אחת התקופות המרתקות בחיי העיר. אגב, גם במלון הרודס מרשת פתאל בתל אביב, בחר האדריכל יואב איגרא לחזור לעיצוב של שנות השלושים – בתל אביב, כמובן.

מפגש תרבויות טורקי, אנגלי ועברי

העיצוב מנסה להפגיש את התרבות הטורקית עם זו האנגלית והעברית שיצרו את ירושלים של ימינו באמצעי עיצוב שונים. צילומים של העיר מתחילת המאה מעניקים לאורח אפשרות להתבונן באותם הדמויות וההתרחשויות שהיוו חלק מחיי היומיום של העיר בתחילת המאה הקודמת.

שם המלון, "ARTHUR", הוא על-שם ארתור ג'יימס בלפור, שהיה מדינאי בריטי וראש ממשלה של הממלכה המאוחדת, ובהסטוריה של הציונות נודע כאביה של הצהרת בלפור, הרואה "בעין יפה" הקמת בית לאומי ליהודים בארץ ישראל.  בהנהלת הרשת אומרים שבחרו בשם שיהיה קליט לדוברי שפות מכל העולם ושישדר הומור מסוים, פן אישי, אופי וסטייל ושישקף את התקופה של שנות ה-30 של המאה הקודמת.

פיתוח קונספט המלון הוא של ויז'ן הוספיטליטי בבעלות מיכאל חי ומרטין ערב ועיצוב הפנים של אורן ברונשטיין.

המלון ינוהל כאמור על-ידי רשת מלונות ATLAS, בבעלות לסלי אדלר ודני ליפמן, המתמחה בניהול מלונות בוטיק וקונספט. מנהלת המלון היא איילה דקל, המנהלת גם את מלון הרמוני הסמוך, המדורג באתר האינטרנט הבינלאומי TripAdvisor בראש מלונות הבוטיק בישראל, בכלל, ובירושלים בפרט. בין מלונות הרשת נמנים בתל אביב : שלום & Relax, סינמה, סנטר שיק, ארטפלוס, מלודי, טל וסיטי. בירושלים – מלון הרמוני, בקרבת נתב"ג – מלון שדות ובאילת – מלון הסוויטות – נובה לייק. בחיפה ייפתח בעוד כחודשיים מלון ביי קלאב.

בירושלים הוקמו בשנים האחרונות מספר מלונות בוטיק כמו דן בוטיק של רשת מלונות דן, מלון מונטיפיורי, מלון ממילא ומלון אלגרה בעין כרם. מלון ותיק יותר הוא בית קטן בבקעה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן