Skip to content

כ-2,500 בני אדם נפגעים בגלל אי שמירת מרחק

מדי שנה נהרגים ארבעה בני אדם בממוצע בתאונות חזית-אחור ו-45 נוספים נפצעים קשה, כי לא שמרו על מרחק מתאים מכלי הרכב שנסע לפניהם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שמירת מרחק מכלי הרכב שלפניך, היא אחת הפעולות הפשוטות, אשר יכולות למנוע תאונות דרכים, במיוחד בימי החורף כאשר הכביש רטוב ואחיזת הכביש לא טובה.

2,437 בני אדם נפגעים בממוצע מדי שנה, בתחום העירוני, בתאונות חזית-אחור, כך על פי נתוני עמותת "אור ירוק", המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ומתייחסים לשנים 2003-2011.

הגשם הראשון מאחורינו והחורף כבר בפתח. כשהכביש רטוב, חשוב מאוד להגדיל את המרחק מכלי הרכב שנמצא לפניכם, מאחר שמרחק העצירה מתארך.

מהנתונים עולה, כי בכל שנה ארבעה בני אדם נהרגים בממוצע בתאונות חזית-אחור ו-45 נוספים נפצעים קשה. בשנת 2011 נפגעו 1,582 בני אדם בתאונות חזית-אחור בתחום העירוני, חמישה בני אדם נהרגו ו-32 בני אדם נפצעו קשה. ביחס לשנת 2010 אפשר להבחין בירידה.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "על המדינה לעודד שימוש במערכות בטיחות אשר מונעות תאונות שנגרמות בשל אי שמירת מרחק. ישנן מערכות בטיחות, אשר מתריעות בפני הנהג כי הוא קרוב מדי לכלי הרכב שלפניו ובנוסף, ישנן מערכות בטיחות שגורמות לכלי הרכב לעצור, ולמעשה מונעות תאונת דרכים. עידוד שימוש במערכות הבטיחות הללו, באמצעות מיסוי נמוך והכנסתן לחליפת המגן הקבועה לכלי הרכב, יכולה לחסוך בחיי אדם יקרים".

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=gR7H2X9rFms

• 238 בני אדם נפגעו בירושלים בתאונות חזית-אחור בשנת 2011
• 238 בני אדם נפגעו בירושלים בתאונות חזית-אחור, בשנת 2011.
• 165 בני אדם נפגעו בתל אביב בתאונות חזית-אחור ואדם אחד נהרג, בשנת 2011.
• 107בני אדם נפגעו בראשון לציון בתאונות חזית-אחור, בשנת 2011.
• 104 בני אדם נפגעו בחיפה בתאונות חזית-אחור, בשנת 2011.
• 67 בני אדם נפגעו ברחובות בתאונות חזית-אחור, בשנת 2011.
• 43 בני אדם נפגעו בחדרה בתאונות חזית-אחור, בשנת 2011.
• 41 בני אדם נפגעו בבאר שבע ופתח תקוה, בתאונות חזית-אחור, בשנת 2011.

תאונת חזית-אחור נגרמת בשל אי שמירת מרחק מכלי הרכב שנוסע מלפנים. היצמדות לכלי הרכב שלפנים מונעת את היכולת לבלום בפתאומיות בזמן חירום ולהימנע מהתנגשות. אפשר היה למנוע תאונות רבות, באמצעות הוספת מספר מטרים לרווח מהמכונית שלפנים.

בתקופת החורף, כשהכביש רטוב והראות לקויה, לשמירת המרחק ישנה חשיבות גבוהה ליכולת העצירה.

אחת הדרכים שבאמצעותן אפשר לצמצם תאונות חזית-אחור היא שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, אשר מתערבים למעשה בנהיגה ועוצרים את כלי הרכב לפני ההתנגשות בכלי הרכב שלפניו. במקביל, על משטרה להגביר את האכיפה בנושא של אי שמירת מרחק בין כלי רכב ועל המדינה להגדיל את ההסברה על הסכנות שבאי שמירת מרחק נכון.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן