Skip to content

לולה, הגברת הראשונה של "צוותא", הלכה לעולמה

כל האמנים ובראשם שלמה ארצי, יהודית רביץ, עמיר בניון וגידי גוב, היו בניה. היא טיפחה ועודדה אותם בתחילת דרכם, והם הוקירו אותה. לולה לוקסנבורג, האישה והאגדה, הלכה לעולמה בגיל 95
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לולה לוקסנבורג, "הגברת הראשונה של 'צוותא'", ו"מוסד" מוכר ואהוד בחיי התרבות בתל-אביב, הלכה לעולמה בגיל 95. "הלכה האמא של משפחת 'צוותא'", אמר היום בצער מנהל המועדון, משה טנא.

נזכור את החיוך שלה. לולה. צילום: יח"צ

כולם קראו לה לולה. אין אמן שלא הכיר את לולה מאירת הפנים, בהירת השיער והפעלתנית, שהחיוך היה אחד מסימני ההיכר הבולטים שלה. כל האמנים, ובראשם שלמה ארצי, יהודית רביץ, גידי גוב, חוה אלברשטיין, שלום חנוך, ריקי גל, עמיר בניון ונורית גלרון, היו בני טיפוחיה, היא עודדה אותם בתחילת דרכם והם הוקירו אותה.

הקהל הכיר את לולה כמי שהיתה עולה לבמה בסיום הצגות ומופעי בכורה, ומגישה את הפרחים לאמנים. "זאת היתה יוזמה שלי, דבר שהיה לכבוד לה, ל'צוותא' וגם לאמנים", מעיד טנא, שבמרוצת שנות הניהול שלו שמע ממנה לא מעט על שירותה בבריגדה היהודית במלחמת העולם השנייה וכיצד היתה לצידו של המשורר אברהם שלונסקי בהקמת 'צוותא' לפני למעלה מיובל שנים.

לולה זכתה שעוד בחייה נקרא אולם 1 ב"צוותא" על שמה. טנא: "בדרך כלל נוהגים מוסדות לקרוא לאולמות שלהם על שם תורמים, שאף אחד לא מכיר אותם, העיקר שיהיה כסף. חשבתי שאמנם הכסף חשוב, אבל חשוב יותר לתת הוקרה למי שהקדישה את חייה ל'צוותא'".

ארונה של לולה יוצב ב"צוותא" ביום ד’ 17.10 בין השעות 11:00-13:00. לולה תובא למנוחות בשעה 14:00 בבית העלמין בקרית שאול. קהילת האמנים בישראל מרכינה את ראשה לזכרה של האישה הצנועה והנדירה, שאהבה אנשים ואהבה אמנות, והיתה חלק בלתי נפרד מהתרבות הישראלית.    

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן