Skip to content

התנועה לאיכות השלטון: "אם אהרון פוגל ימונה ליו"ר פרטנר עליו להתפטר מתפקידו כיו"ר מגדל"

חברת מגדל מחזיקה בכ-1.7% מחברת פרטנר, כמו גם בכ-180 מיליון שקל אגרות חוב של פרטנר; התנועה לממונה על שוק ההון: "אם יתמנה מר פוגל, הוא ימצא בניגוד עניינים תמידי ועמוק, בין הצורך להיטיב עם המשקיעים במגדל, לבין הצורך לפעול לטובת חברת פרטנר" מאת מערכת מגפון ההוודעה הצפויה על מינויו של אהרון פוגל, יו"ר קבוצת מגדל, […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברת מגדל מחזיקה בכ-1.7% מחברת פרטנר, כמו גם בכ-180 מיליון שקל אגרות חוב של פרטנר; התנועה לממונה על שוק ההון: "אם יתמנה מר פוגל, הוא ימצא בניגוד עניינים תמידי ועמוק, בין הצורך להיטיב עם המשקיעים במגדל, לבין הצורך לפעול לטובת חברת פרטנר"

מאת מערכת מגפון

ההוודעה הצפויה על מינויו של אהרון פוגל, יו"ר קבוצת מגדל, לתפקיד יו"ר פרטנר מעוררת תרעומת בתנועה לאיכות השלטון. התנועה פנתה אל הממונה על שוק ההון, הביטוח והחיסכון במשרד האוצר בדרישה שיפעיל את סמכויותיו על פי חוק, ויקבע כי אהרון פוגל אינו יכול לכהן בו זמנית בדירקטוריון חברות מגדל ופרטנר. כמו כן דורשת התנועה שהממונה יקבע כי אם פוגל מעוניין להתמנות ליו"ר חברת פרטנר, עליו להתפטר מתפקידו כיו"ר מגדל.

אהרון פוגל, יו"ר מגדל

בתנועה טוענים כי חברת מגדל מחזיקה בכ-1.7% מחברת פרטנר, כמו גם בכ-180 מיליון שקל אגרות חוב של פרטנר. כמו כן, מחזיקה מגדל אג"ח נוספים של חברות, השייכות לבעל השליטה של פרטנר, אילן בן דוב. "אם יתמנה פוגל, הוא יימצא בניגוד עניינים תמידי ועמוק, בין הצורך להיטיב עם המשקיעים במגדל, לבין הצורך לפעול לטובת חברת פרטנר", טוענת התנועה לאיכות השלטון.

הוועדה להגברת התחרותיות במשק קבעה בהמלצות הביניים שהגישה, כי "כאשר הדירקטור המכהן  בגוף פיננסי משמעותי הוא בעל זיקה לגוף ריאלי משמעותי, הפוטנציאל להיווצרות ניגודי עניינים הוא גדול, גם בהינתן ההגנה הנגזרת מהרגולציה הקיימת".

לפיכך דורשת התנועה מהממונה על שוק ההון לאסור כהונה מקבילה מהסוג הנדון בכלל המוסדות, המנהלים נכסים פיננסיים של הציבור.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן