Skip to content

קברו של משה דיין הושחת בגרפיטי: "שר המחדל"

אלמוני ריסס כתובת על קברו של דיין בנהלל: "שר המחדל, בשם הנופלים" במשטרה מעריכים כי את הכתובת ריסס מישהו שנפגע במלחמת יום הכיפורים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כתובת נאצה רוססה הלילה (ג'), על קברו של שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר, משה דיין. אלמוני רשם "שר המחדל, בשם הנופלים". אזרח שעבר בבוקר בבית העלמין בנהלל הבחין בכך ודיווח למשטרה. לדברי סנ"צ מני בנימין, מפקד תחנת משטרת מגדל העמק שהוזעקה למקום, נפתחה חקירה בעניין, אך טרם הוגשה תלונה רשמית.

לא נותנים לשכב בשקט. משה דיין ז"ל (צילום: אתר הכנסת)

מדוברות משרד הביטחון נמסר כי משרד הביטחון מגנה בתוקף את השחתת קברו של הרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר משה דיין, וכי בכוונת המשרד להגיש תלונה במשטרה". עוד נמסר כי אנשי המשרד  בדרכם למקום כדי להסיר את הכתובת ולתקן את הנזק.

במשטרת מגדל העמק מעריכים כי הכתובת רוססה בשעות האחרונות. אמש בסמוך לעשר בערב, סייר במקום כוח משטרתי ולא הבחין בדבר.  "כל כיווני החקירה פתוחים" אמר סנ"צ בנימין הבוקר, והוסיף כי להערכת החוקרים "הכתובת אותנטית ונכתבה על ידי אנשים שנפגעו במהלך המלחמה (מלחמת יום כיפור, א"מ), הכתובת  רוססה בעברית רהוטה בלי שגיאות". עוד נודע כי מצבות נוספות לא נפגעו למעט זו של דיין.

הקבר שהושחת (צילום דוברות המשטרה, מחוז צפון)
הקבר שהושחת (צילום דוברות המשטרה, מחוז צפון)

דיין היה דמות צבעונית, רמטכ"ל ומדינאי מוכשר ומפורסם בעולם, שחלק ממעשיו ותפישותיו היו שנויים במחלוקת. הוא הצטייר בעיני הציבור כאיש ההתיישבות העובדת, ו"מר ביטחון", בייחוד לאחר שלוי אשכול, ראש הממשלה, מינה אותו לתפקיד שר הביטחון ערב פרוץ מלחמת ששת הימים. הוא כיהן כשר ביטחון גם בתקופת מלחמת יום כיפור וספג ביקורת רבה כאחד מהאחראים למחדליה.

רות דיין, אלמנתו, הגיבה הבוקר ואמרה כי היא מזועזעת מכל האירוע הזה, "לא נותנים למתים אפילו לשכב בשקט, אני חושבת שזו חוצפה. למי זה מועיל בכלל. זה פשוט רוע וזה גדל אצלנו".  

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן