Skip to content

62 חשודים בחברות בארגוני פשע נעצרו בדרום

בשתי פשיטות שונות, עצרה משטרת ישראל הבוקר כשישים בני אדם – מחציתם באילת ומחציתם בבאר שבע. העצורים חשודים בשורה ארוכה של עבירות קשות, בהן ניסיון לרצח, סחיטה, הימורים והלבנת הון. דנינו: "זו פעילות אכיפה איכותית ונחושה, המנחיתה מכה קשה על ארגוני הפשיעה".
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עשרות בני אדם נעצרו הבוקר (ג'), בגל מעצרים גדול בדרום. לאחר חודשים רבים של חקירה סמויה ומורכבת, בפעילות היחידות בהובלת יאחב"ל להב 433 באילת, נעצרו כשלושים עצורים החשודים בניהול ובחברות בארגון פשיעה שפעל בעיר אילת.

לחשודים מיוחסות עבירות של רצח, ניסיון רצח, סחיטה, הימורים, הלבנת הון, מס ואלימות. דיון בהארכת מעצרם של החשודים יתקיים בבית משפט השלום בראשון לציון, ויימשך היום ומחר. על פרטי החקירה שתנהלה בחודשים האחרונים וכל פרט מזהה של החשודים הוטל צו איסור פרסום למעט דבר המעצרים.

"טלטלה קשה לארגוני הפשע בדרום" (צילום: אתר משטרת ישראל)

בד בבד ערכה המשטרה פשיטה בעיר באר שבע ושם נעצרו עוד 32 בני אדם. גם במקרה זה נעצרו החשודים בחשד למעורבות לניסיונות רצח ופשיעה חמורה.

המעצרים נערכו במסגרת חקירה סמויה שניהלה היחידה המרכזית נגב והעצורים חשודים בנוסף לניסיונות רצח, גם בהשתייכות לארגון פשע, סחיטה באיומים, שימוש בנשק ואמצעי לחימה אחרים, הצתות ועבירות "צווארון לבן" הכוללות הלבנת הון ועבירות מס.

עוד נודע כי מהחשודים הוחרם כסף רב, כלי רכב ורכוש נוסף שחושדים שנגנב או שהושג בדרכים לא-חוקיות.

ממלא מקום מפקד מחוז דרום במשטרה, תת-ניצב דוד ביטון, אמר  בעקבות גל המעצרים באילת ובאר שבע,  כי "כמות המעצרים האדירה, של 62 עבריינים המשתייכים לרובד פשיעה חמורה, מהווה טלטלה קשה לארגוני הפשיעה הפועלים בדרום". לדבריו, "המעצרים ישפיעו ישירות על תחושת הביטחון של הציבור הרחב בדרום".

מפכ"ל המשטרה רנ"צ יוחנן דנינו, שיבח את היאחב"ל – להב 433 ומחוז דרום – ימ"ר נגב על הפעילות המוצלחת המתרכזת בדרומה של הארץ ואמר כי "מדובר בפעילות אכיפה איכותית ונחושה, המנחיתה מכה קשה על ארגוני הפשיעה, כחלק ממלחמת החורמה שמשטרת ישראל מנהלת כנגד אותם ארגונים בארץ ובחו"ל.  אנו לא ניתן לארגוני הפשיעה לפגוע באזרחים שומרי החוק ולא נשלים עם ניסיונות של גורמי הפשיעה להשתלט על מהלך החיים במדינה".

מפכ"ל המשטרה ציין כי פעילות רחבה זו מצטרפת לסדרה ארוכה של פעולות אכיפה מורכבות שהתבצעו בשבועות האחרונים ע"י הימ"רים המחוזיים והיחידות הארציות. פעילויות בהן נעצרו למעלה מ- 100 חשודים מקרב ארגוני הפשיעה, נתפסו וחולטו נכסים וכספים רבים. דנינו הוסיף ואמר כי צפויים מעצרים נוספים.


error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן