Skip to content

מסתמן: הפריימריז בליכוד – ב-25 בנובמבר

בין החידושים שיהיו בבחירות הפנימיות בליכוד: מספר עמדות ההצבעה ומספר הקלפיות יוכפל במטרה להגדיל את אחוזי ההצבעה בפריימריז. השינוי הזה נעשה בהנחייתו של ראש הממשלה נתניהו, במאמץ להחליש את כוחו של משה פייגלין, ששם לו כיעד להגיע עד למקום ה-20 ברשימת המועמדים לכנסת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מסתמן: הפריימריס של המועמדים לכנסת ברשימת הליכוד יהיו ב-25 בנובמבר. כך הוחלט הבוקר בהתייעצות שקיים ראש הממשלה בנושא הבחירות הפנימיות בליכוד. מחר תתכנס ועידת הליכוד בגני התערוכה בתל-אביב כדי לאשר סופית את תאריך ושיטת הבחירות הפנימיות.

משה פייגלין. צילו ירחף מעל הבחירות הפנימיות. (צילום: מעמוד הפייסבוק של משה פייגלין)
משה פייגלין. צילו ירחף מעל הבחירות הפנימיות. (צילום: מעמוד הפייסבוק של משה פייגלין)

הערב אישרה ועדת חוקה של הליכוד את תקנון הבחירות של הליכוד. בליכוד אומרים כי התקנון שמר על ייצוג נשים, עולים, לא יהודים וצעירים כפי שהיה עד היום. עם זאת, יש שינוי במקומות 20 וה-21 ברשימת המועמדים לכנסת: במקום שריון אוטומטי לנשים ועולים בהתאמה, הפכו המקומות הללו להבטחת ייצוג. כלומר, הנשים והעולים יתמודדו במסגרת הרשימה הארצית – ורק במידה ולא יכנסו אישה ועולה עד המקום ה-20 וה-21  – הם יקודמו למקומות אלה.

השר יולי אדלשטיין וח"כ זאב אלקין פנו ליועץ המשפטי של הליכוד, אבי לוי, בבקשה לשנות את סעיף תקנון הבחירות שנועד לתת הבטחת ייצוג לעולה חדש מתוך הח"כים המכהנים במקום 21 ברשימה הארצית. "אנחנו סומכים לחלוטין על שיקול הדעת של חברי תנועת הליכוד, שידעו לבחור רשימה ארצית מאוזנת שתתן ביטוי לכל הקבוצות והמגזרים בחברה הישראלית, ביניהם העולים החדשים, ואיננו חושבים שמגיע לנו יחס מועדף בהשוואה לשאר חברי הסיעה", נאמר במכתב. "לכן בקשתנו היא לבטל את הבטחת הייצוג לעולה מבין החכים המכהנים במקום 21 ולשמר רק שריון לעולה חדש שלא כיהן כח"כ במקום ה30. אנחנו פונים באמצעותך ליו"ר התנועה וליו"ר ועדת החוקה בבקשה לתמוך בשינוי המוצע ולהביא אותו לאישור ועדת החוקה או הועידה".

בין החידושים שיהיו בבחירות הפנימיות בליכוד: מספר עמדות ההצבעה ומספר הקלפיות יוכפל – וזאת, כדי להגדיל את אחוז ההצבעה בפריימריז. השינוי הזה נעשה בהנחייתו של ראש הממשלה נתניהו, במאמץ להחליש את כוחו של משה פייגלין, הנהנה מתמיכה מסיבית בליכוד. פייגלין הכריז לקראת ההתמודדות השנה כי בכוונתו  להתמודד עד המקום ה-20. פייגלין התמודד גם בבחירות האחרונות, לכנסת השמונה עשרה, על מקום ברשימת הליכוד לכנסת,  תחת הסיסמה "פייגלין, אפשר להאמין". בסופו של דבר נבחר פייגלין למקום ה-20 ברשימת מועמדי הליכוד לכנסת, בקבלו 12,270 קולות שהן כ-25.3% מקולות המצביעים. אבל עתירה שהגיש אופיר אקוניס, מקורבו של נתניהו, לוועדת הבחירות של הליכוד – גרמה לדחיקתו של פייגלין למקום ה-36.

 בבחירות הפנימיות לליכוד מעורבים גם גופי ימין חוץ פרלמנטריים שמתכוונים לפעול לקידומם של חברי כנסת תומכי התנחלויות – ולפעול נגד חברי כנסת שאינם מזוהים עם נושא ההתנחלויות וההתנגדות למדינה פלסטינית. בין השאר יופצו גם, לקראת הבחירות, רשימות של מומלצים ו"רשימות חיסול" של חברי כנסת שהימין אינו חפץ ביקרם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן