Skip to content

הרי גליל מתקין מערכת סולארית לייצור חשמל

המערכת הפוטו-וולטאית שעל גג יקבי הרי גליל צפויה לספק כ-80,000 קוט“ש חשמל ירוק בשנה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

”יקב הרי גליל“ ביראון החל במיזם בהיקף של כ-400 אלף שקל לייצור חשמל סולארי, בשיתוף  עם חברת ”סולארפאוור“ – במסגרת ההסדרה למכסה השלישית של המערכות הסולאריות.

”סולארפאוור“ התקינה על גגות מבנה היקב מערכת פוטו-וולטאית (PV) בעלת הספק של 55 קילו וואט, המבוססת על פאנלים סולאריים מסוג ET-Solar. המערכת הסולארית צפויה לייצר חשמל ירוק בהיקף של כ-80,000 קוט“ש בשנה.

אורי טירולר, מנכ“ל ”יקב הרי גליל“ ביראון ציין, כי השתלבות בסביבה וקיימות, מהוות אבן יסוד באסטרטגיה העסקית של היקב. ”כחלק מהאסטרטגיה שלנו, אנו רואים חשיבות רבה בייצור חשמל ירוק, שאינו מזהם את הסביבה בה אנו חיים. חברת ’סולארפאוור‘ נענתה לאתגרים המיוחדים שהציב היקב  ובמיוחד תכנון וביצוע מערכת סולארית המשתלבת מבחינה אסתטית עם התכנון האדריכלי, מקצועיות  ואיכות ללא דופי“, אמר טירולר.

אלון תמרי, מנכ“ל משותף ב“סולארפאוור“: ”פוטנציאל האנרגיה הסולארית בישראל הוא אדיר, כל זמן שהרגולציה אינה מהווה חסם לכך. ’יקב הרי גליל‘ הוא דוגמה טובה לאופן שבו מבנים רחבי שטח יכולים לנצל את הטכנולוגיה המתקדמת שקיימת היום ולהרוויח מיתרונות הייצור והצריכה של חשמל ירוק. תכנון  וביצוע הפרויקט ב‘יקב הרי גליל‘, נעשו תוך התחשבות מרבית במראה המערכת, כך שתשתלב כראוי במבנה המעוצב של היקב ובסביבת הנוף הטבעית המרשימה שלו. בזכות מיקומו הגבוה, המערכת צפויה לייצר תפוקות גבוהות ובהחלט תהווה מקור אנרגיה טבעי, ירוק ואיכותי ליקב, נוסף על הכנסה יציבה“.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן