Skip to content

צילומים אמנותיים במקום מודעות על לוחות ירושלים

עיריית ירושלים תחליף את הפרסומים בלוחות המודעות למשך עשרה ימים בצילומי ענק מקצועיים של מיטב האמנים הישראלים החל ב-23 באוקטובר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

81 צילומים מקצועיים יחליפו את שלטי החוצות על לוחות המודעות במרכז העיר ירושלים למשך עשרה ימים. מדובר בתערוכת צילום חוצות "קופסה שחורה" בהשתתפות 44 אמנים מהשורה הראשונה של עולם האמנות הישראלי.

בין ה- 23 לאוקטובר ל-1 לנובמבר תתקיים תערוכת צילום על גבי 81 לוחות מודעות. היצירות, בגודל של 2.5 מטר על 1.86 יוצגו במשך עשרה ימים ויחליפו את עשרות שלטי חוצות השגרתיים. תערוכת החוצות מתקיימת במסגרת אירועי "מנופים".

התערוכה מתקיימת ע"י האגף לתרבות ואמנויות בעיריית ירושלים בשיתוף הקרן לירושלים, החברה העירונית "אריאל", יזמי מתחם "התחנה הראשונה" וחברת "אזורים". לדברי המארגנים, מטרת הפרוייקט לעשות שימוש במרחב הציבורי להצגת אמנות מקצועית וגבוהה, בפני הקהל הרחב שלא תמיד מגיע לגלריות. "שימוש כזה בלוחות המודעות 'כופה' על העוברים והשבים להתנתק לרגע ממסלול היום יום ולעצור את השגרה לרגע אינטימי של האדם מול היצירה", נמסר, "הדימויים החדשים שיפוזרו בעיר ייצרו אוטונומיות חדשות – מובלעות בלתי צפויות המאתגרות ושוברות את שגרת התנועה במרחב הציבורי. השם 'קופסה שחורה' מתייחס לאותו איזור ספר בתודעתו של האדם שהוא המסתורי והבלתי צפוי שבחקר ההתנהגות והוא גם מסד ההשראה לאסופת הדימויים".

בנוסף, ב- 28 לאוקטובר יתקיים אירוע השקה שתחילתו במשכנות שאננים, בו יהיה פאנל העוסק באמנות ופרסום. בסוף הפאנל יושק במתחם התחנה ההולך ונבנה, מגזין התערוכה ויוצגו כל הדימויים.

ראש העיר, ניר ברקת, אמר כי "המרחב הציבורי של ירושלים הוא הבית של כולנו. פרויקט 'קופסה שחורה' מכוון לשיפור החזות העירונית תוך שילוב הכוח היוצר של אמנים ישראלים וירושלמים, ומסייע ביצירת תשתית יציבה של תרבות מקומית, ממנה יוכלו תושבי העיר, היוצרים והמבקרים בה ליהנות בשנים הבאות."

44 האמנים המשתתפים בתערוכה הם מהשורה הראשונה של עולם האמנות הישראלי: ביניהם בועז אהרונוביץ', עילית אזולאי, יאיר ברק, אסף שחם ועוד.

אוצרי התערוכה הם רות פתיר, אוצרת צעירה ומבטיחה בוגרת בצלאל שאצרה כבר מספר תערוכות, אסף כהן ויצחק מזרחי יוזמי הפרויקט ובוגרי בצלאל מחלקות צילום וניו מדיה.

פרויקט "קופסה שחורה" הינו פרויקט עירוני נוסף הממשיך את הקו האמנותי אותו מתווה האגף לתרבות ואמנויות בשנים האחרונות, ובו משמש המרחב החיצוני מצע תצוגה של אמנות מקצועית בפני התושבים והקהל הרחב.

בהמשך לפרויקטים הקודמים של העירייה ("טאבולה ראסה", "קצוות אורבאניים" , "רגע ירושלמי" , "קולנוע עדן מציג", "ציונה" ועוד), הופכים רחובות ירושלים למרחב של "גלריות" בהן מוצגות עבודות מקור של אמנים מקצועיים לצד כאלה שבראשית דרכם , בהתייחס למקום הנתון על כל משמעויותיו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן