Skip to content

העליון ביטל הרשעה של וטרינרית שכלבתה פצעה פעוטה

בפסק דינו ציין השופט ג'ובראן כי תחושת המוסר הפנימית אינה מאפשרת את ההרשעה וכי הנסיבות האישיות עדיפות במקרה זה על פני האינטרס הציבורי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית המשפט העליון העליון ביטל הרשעה של וטרינרית שכלבתה פצעה פעוטה בת שנתיים וחצי. בית המשפט קבע, כי במקרה הנדון, נסיבותיה האישיות של הווטרינרית, ובהן מחלת הסרטן בה חלתה, הנמצאת בשלב מתקדם, מצדיקות להעדיף את האינטרס שלה על פני האינטרס הציבורי ולהימנע מהרשעתה.

ראשית הפרשה כאשר כלבתה של הוטרינרית נשכה פעוטה בת שנתיים וחצי שבאה ללטפה בזמן שאכלה. הפעוטה נזקקה לניתוח. הווטרינרית הואשמה בעבירה של אי נקיטת צעדי זהירות בחיה. בדיון בערכאה ראשונה, נמנע בימ"ש השלום מהרשעת הווטרינרית, וגזר עליה עונש של 70 שעות שירות לתועלת הציבור אולם ערעור שהגישה המדינה למחוזי התקבל והווטרינרית הורשעה בפלילים.

על החלטתו של המחוזי הגישה האישה בקשה רשות ערעור ובה שטחה את טענותיה. לדבריה, מדובר במקרה ייחודי וחד פעמי ונסיבותיה האישיות ובהן מחלת הסרטן בה חלתה, הנמצאת בשלב מתקדם, מצדיקות להעדיף את האינטרס שלה על פני האינטרס הציבורי ולהימנע מהרשעתה. נטען כי הרשעתה תפגע בה נפשית, מה שעלול לסכל את הליך החלמתה, וכי גם פרנסתה עלולה להיפגע מכך. עוד ביקשה, כי יינתן משקל לתרומתה לחברה ולפיצוי של 170,000 ש"ח ששילמה למתלוננת..

בקשת רשות הערעור התקבלה ובית המשפט אף דן בה כבערעור עצמו, שהתקבל. בפסק דינו ציין השופט ג'ובראן, כי תחושת המוסר הפנימית אינה מאפשרת את הרשעת הווטרינרית, כיוון שאי אפשר להתעלם ממצבה הרפואי הקשה, ומכך שההרשעה עלולה להקשות על החלמתה, זאת בייחוד לנוכח העובדה שמדובר באירוע חד פעמי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן