Skip to content

פרס: מתפלל לשלומו של דגן

״כשנודע לי שדגן כה חולה נסעתי לביתו כדי לחזק את ידיו", סיפר הנשיא פרס במהלך סיור בגליל. "יחד עם כל משפחתו וידידיו עקבנו וסייענו באיתור בתי חולים ותורמים. אני מודה לנשיא בלארוס על הטיפול בדגן ואני תקווה כי דגן לא רק ישוב לבריאות מלאה אלא יחזור למלוא עוצמת עשייתו הברוכה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

״אני מתפלל יחד עם כל עם ישראל להחלמתו של דגן. דגן הוא לוחם גדול ואני מאמין שיזכה בקרב הגדול על חייו״. כך אמר הבוקר נשיא המדינה שמעון פרס, בביקור חג שערך בקרב העדה הדרוזית בגליל לרגל חג הקורבן, עיד אל אדחא.

הנשיא פרס בסייור בכפרי הדרוזים. "לא מתרגש מחדירת המל"ט לישראל" (צילום: מארק ניימן/לע"מ)
הנשיא פרס בסייור בכפרי הדרוזים. "לא מתרגש מחדירת המל"ט לישראל" (צילום: מארק ניימן/לע"מ)

בפתח ביקורו ביקש הנשיא, יחד עם תלמידי בית הספר ״דרכא״, לשאת תפילה להחלמתו של מאיר דגן, ראש המוסד לשעבר וחבר קרוב של הנשיא הנאבק על חייו בבלארוס. "אני מתפלל יחד עם כל עם ישראל להחלמתו של דגן, לוחם גדול ועתיר זכויות, ואני בטוח שכמו שלחם בשדה הקרב וניצח כך יגבר גם בקרב החשוב על חייו", אמר הנשיא. "כשנודע לי שדגן כה חולה נסעתי לביתו כדי לחזק את ידיו. יחד עם כל משפחתו וידידיו עקבנו וסייענו באיתור בתי חולים ותורמים. אני מודה לנשיא בלארוס על הטיפול בדגן ואני תקווה כי דגן לא רק ישוב לבריאות מלאה, אלא יחזור למלוא עוצמת עשייתו הברוכה ומעוררת ההערצה. דגן נהנה מכבוד גדול בארץ ובעולם, הוא לחם בגבורה בטרור ורבים בארץ ובעולם חבים לו את חייהם."

מאוחר יותר התקשר הנשיא ושוחח עם רעייתו של דגן, בינה, וביקש לחזק את ידיה ולהתעדכן במצבו. הנשיא ביקש מבינה למסור לדגן את אהבתו ולמסור לו כי כל עם ישראל מתפלל להחלמתו: ״הוא לוחם גדול ואני בטוח כי גם בקרב הזה ינצח. המשיכו להיות משפחה חזקה ותומכת.״

בנאום שנשא הנשיא בבית הספר בירכא ובתשובות לתלמידים וכתבים התייחס הנשיא גם לסוגיות מדיניות בטחוניות והתבדח על הדיווחים על חזרתו למירוץ הפוליטי.

בסוגיית איראן אמר הנשיא, כי הוא מעודד מחיזוק והפעלת הסנקציות הכלכליות נגד איראן. "העם האיראני מביו שמנהיגיו מעדיפים אורניום מועשר לבני עמם מאשר אוכל לילדים ואין ספק שכולנו מעדיפים לפתור סוגייה זו בדרכים  לא צבאיות. הנשיא הדגיש עם זאת, שכל האופציות על השולחן כולל האופציה הצבאית. לגבי סוריה אמר הנשיא כי הוא תקווה שהמלחמה הפנימית תגיע לסיומה. "מדובר במלחמה של שליט עריץ הרוצח את ילדיו. מאות ואלפי ילדים נרצחו על ידו ואני תקווה כי הכאב ושפיכות הדמים ייפסקו.״

בתשובה לשאלה הנוגעת לכניסת המל״ט לתחומה האווירי של ישראל, אמר הנשיא: "אני לא מתרגש מכך. חיזבאללה הוא איום ביטחוני על לבנון יותר מאשר על ישראל. נסראללה שואף שכל אזרח בלבנון יחזיק טיל המכוון נגד ישראל. הוא לוויין של כוחות הרשע בטהרן, הוא תומך בשפיכות  הדמים בסוריה והוא מפרק ומפורר את לבנון, שהייתה תמיד בבסיסה ארץ רודפת שלום". בהתייחס לתהליך השלום קרא הנשיא לשוב כמה שיותר מהר לשולחן המשא ומתן והדגיש כי אבו מאזן הוא פרטנר לשלום.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן