Skip to content

מהיום: תרגיל חירום ארצי המדמה רעידת אדמה

התרגיל יתפרש על פני שבוע. במסגרתו יהיו גם פריצות שידור לטלוויזיה ולרדיו. הרמטכ"ל: היערכות לחירום ברעידת אדמה שוות ערך למקרה של התקפת טילים. מי שיידע לתת תשובות לכך ידע לתת תשובה לאזרח בעת נפילת טילים. במקביל לכך יערוך צה"ל, בשיתוף צבא ארה"ב, תרגיל הגנה אווירית בהתקפת טילים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תרגיל העורף הלאומי, "נקודת מפנה 6", יחל ביום א' ויימשך חמישה ימים, עד יום יום חמישי הקרוב. בתרגיל ישתתפו המשרד להגנת העורף, פיקוד העורף, רשות החירום הלאומית (רח"ל), הרשויות המקומיות, משרדי הממשלה, ארגוני הביטחון וההצלה, מערכת החינוך והרווחה, מערכת הבריאות וגופים ציבוריים ופרטיים. 

בהודעת צה"ל נמסר כי התרגיל מהווה הזדמנות להכנת כלל הציבור והרשויות המקומיות לרעידת אדמה ומטרתו לשפר את ההיערכות והמענה ברמה הלאומית להתגוננות העורף בחירום. בתרגיל ייבחנו, בין השאר, מערך הפריצה לשידור, מערך ההתרעה הסלולארי, הכנת המרחב הביתי לרעידת אדמה, הבנה וביצוע של ההנחיות החדשות להתנהגות בזמן רעידת אדמה ותיאום בין ארגוני החירום. 

"צריך לצאת החוצה". תשדיר פיקוד העורף לרעידות אדמה
"צריך לצאת החוצה". תשדיר פיקוד העורף לרעידות אדמה

במסגרת התרגיל תיערך מחר בשעה 11:00 ובשעה 19:00 פריצה לשידור בערוצים השונים: ערוץ 10, ערוץ 2, ערוץ 1, ערוץ 23, וערוץ 9, תחנות קול ישראל, תחנות גלי צה"ל ותחנות הרדיו האיזוריות. במסגרת הפריצה לשידור ישודר תשדיר באורך דקה, המודיע לאזרחים על רעידת אדמה. במקביל יתקבלו הנחיות באמצעי התקשורת: יש להישמע להנחיות פיקוד העורף, ההישמעות להנחיות פיקוד העורף הוכחה כמצילת חיים. 

הנחיות פיקוד העורף לרעידות אדמה
הנחיות פיקוד העורף לרעידות אדמה

הנחיות פיקוד העורף לרעידות אדמה

כמו כן, פיקוד העורף יפעיל ביומו הראשון של התרגיל את פרויקט "מסר אישי", במסגרתו תבחן מערכת ההתרעה ישירות למכשירים הניידים. יש אם כן אפשרות שיתקבלו מסרונים בכל רחבי הארץ בשעות: 11:00 ו-19:00. במסגרת התרגיל יתרגלו מוסדות חינוך וגני ילדים ברחבי הארץ, משרדי ממשלה ומוסדות ציבור את היציאה החוצה ממבנים סגורים.

תרגיל רעידות אדמה (צילום דו"צ)
ייבחן התיאום בין ארגוני החירום. תרגיל התגוננות מרעידות אדמה (צילום דו"צ)

במהלך התרגיל יתורגלו כ-250 רשויות ברחבי הארץ, בהשתתפות יחידות הקישור לרשויות של פיקוד העורף, אשר מגויסות אף הן לתרגיל. יש להדגיש כי כלל תנועת כלי רכב וכלל השירותים החיוניים במשק, לרבות בתי חולים, יימשכו כסדרם. דובר צה"ל מדגיש, כי התרגיל, המתקיים זו השנה השישית, תוכנן מראש כחלק מגרף האימונים לשנת 2012 ועל בנייתו שקדה בחודשים האחרונים מנהלה לאומית בשיתוף גורמים שונים.  

הרמטכ"ל בני גנץ אמר השבוע, כי היערכות לחירום ברעידת אדמה שוות ערך למקרה של התקפת טילים. מי שיידע לתת תשובות לכך, ידע לתת תשובה לאזרח בעת נפילת טילים, ומכאן חשיבות התרגיל. בצה"ל חזרו וציינו כי זמני התרגיל ומועדיו נקבעו מראש ואין להם שום קשר לכל אירוע נקודתי כלשהוא. השקופית שתשודר בטלוויזיה:

במקביל לכך יתחיל מחר תרגיל משותף בין צה"ל והפיקוד האירופי של צבא ארצות הברית, שהוא תרגיל ההגנה האווירית הגדול ביותר שנערך בין שני הצבאות עד כה. תרגילים אלו הם חלק מתכנית האימונים השגרתית, שנועדה לשפר את יכולת הפעולה ההדדית בין מערכות ההגנה האווירית של הצבאות.

במהלך התרגיל כוחות צבא אמריקניים ייפרשו בארץ, בקרבת איזורים אזרחיים. תורגש תנועת כוחות ערה ומספר כבישים יסגרו לפרקי זמן קצרים כדי להבטיח את ביטחונם של כלי רכב אזרחיים. עם סיום התרגיל, חיילי צבא ארצות הברית ישובו למדינתם.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן