Skip to content

מד"א יתרגל תרחיש של רעידת אדמה וצונאמי

לראשונה יהיה מד"א האחראי על הקשר בין גופי הצלב אדום ברחבי העולם לבין ישראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תרגיל העורף הלאומי, 'נקודת מפנה 6', שיפתח היום (א') יתרגל כבכל שנה את כלל כוחות הביטחון וההצלה של ישראל. השנה, יתרגלו כלל הכוחות תרחיש של רעידת אדמה, שבעקבותיה צונאמי השוטף את חופי ישראל מהצפון ועד למרכז.

מגן דוד אדום, המהווה את ארגון ההצלה הלאומי של ישראל ומשמש כצלב האדום הישראלי, נוטל בתרגיל זה חלק מרכזי ונערך לפעילות לצד כוחות משטרת ישראל, פיקוד העורף, כיבוי אש והרשויות המקומיות.

מדא בתרגיל משותף עם הסהר האדום הירדני בשנה שעברה (צילום: מד"א)
מד"א בתרגיל הצלה משותף עם הסהר האדום הירדני בשנה שעברה (צילום: מד"א)

התרגיל ייפתח היום (א') בשעה 11:00, וידמה רעידת אדמה נוספת בצפון וגלי צונאמי השוטפים את חופי ישראל מהצפון ועד לחופי ת"א. במד"א ערוכים כל הכוחות המתורגלים למתן סיוע בשטח באמצעות תחנות לטיפול ראשוני, כוחות רבים יטפלו בפינוי "נפגעי תרגיל" לבתי החולים, הצלת חייהם וחילוצם מהשטח, והארגון יתרגל גם שמירה על מלאי הדם בבניין העלול לקרוס מעוצמת הפגיעות.

עד ליום ג' (23.10) יפעל חדר המצב של מד"א וינהל את הטיפול בנפגעים משם, באמצעות מוקדים שונים ברחבי הארץ וכוחות שיפעלו בשטח. מוקד התרגיל של מד"א יפעל מחדר המצב של הארגון בבניין מד"א בת"א. לשם פעילות מאורגנת, יעילה ומסודרת של מד"א במהלך ימי התרגיל, ייערכו במד"א הערכות מצב תדירות בהן ינכחו מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין, וכל בכירי מד"א. יופעלו מערכות טכנולוגיות מתקדמות ביותר שמחזיק הארגון, וייבדקו כל היכולות המבצעיות של הארגון לשעת חירום, ובהן גם היכולות לשמירה על קווי תקשורת רציפה ושמירה על תמונת מצב מלאה באמצעים חלופיים למערכות הטלפוניה והסלולריים, הצפויים לקרוס כחלק מתרחיש התרגיל.

השנה תיבחן במד"א לראשונה אופן פעילותו כצלב האדום הישראלי, המאפשר למד"א להיות הגוף המקשר בין ישראל לבין ארגוני צלב אדום ברחבי העולם. אפשרות זו מקלה על ישראל לקבל סיוע מארגוני צלב אדום בינלאומיים בזמן קצר וביעילות המרבית, למען הצלת חיים רבים יותר ושמירה על חיי האזרחים שעלולים להישאר ללא קורת גג.

במהלך התרגיל השנה, יתרגל מד"א תרגול מלא של בניית תמונת המצב של  האוכלוסייה באיזורים הפגועים, ואנשי מד"א, המשמשים כנציגי הצלב האדום הישראלי, יפעלו בתיאום עם משרדי הממשלה הרלוונטיים, מול גורמי צלב אדום ברחבי העולם כדי להביא סיוע מיידי לישראל. בין היתר, יתורגלו פניות לצלב האדום בבודפשט, הונגריה ובג'נבה, שוויץ. במסגרת פניות אלה, יבקש מד"א סיוע בקבלת יריעות לבניית מחסות לעקורים, מוצרי היגיינה נדרשים וסיד שישמש לאיטום מפגעים שונים ברחבי הארץ.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן